• Smuliz

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Svar på #217
    Pappan till barnet är redan med. Han är med på alla besök

Fast han är nog ännu mindre talförd är mej
    siamusen skrev 2008-03-13 11:04:23 följande:
    Jag skulle absolut ta med mig pappan till barnet!Min man var med nâr vi ville höra om vi kunde fa snitt och han stâllde den enkla fragan: Vad är säkrast för barnet? Läkaren svarade en förlossning som är övervakad fran allra första början, dvs en igangsättning eller snitt.Vi pratade lite om risker och sedan fragade vi om vi kune fa snitt. Inga problem alls.Sa ta med pappan som stöd dom ocksa kan propsa pa snitt och kan komma med olika annorlunda argument än du.
  • Smuliz
    Svar på #220
    Det svaret fick jag av Aurora-BM som ringde till mej. Att de tyckte det var onödigt eftersom jag redan var så säker på min sak. Men tydligen vill läkaren min på spec.mv försöka övertala mej iallafall
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-13 11:11:19 följande:
    Aurora är ju enbart psykolog samtal vad jag förstått utav min bm?De ska väl försöka få dig att kasta bort din rädsla, eller ändra uppfattning?Jag behövde inte gå på sånna samtal, min bm skickade mig till förlossningsläkaren direkt eftersom jag var så säker på att jag ville ha snitt...
  • Smuliz

Jag är ju "bara" i vecka 29, men har sagt sen inskrivningen att jag vill ha snitt. Nu i veckan hade vi väl nån riktigt samtal om det, men hon vill ju inte att jag ska snittas, det är ju en operation bla bla bla. Det är alltid bäst med vanligt.

Men iallafall, jag tänker stå på mej, känner mej starkare idag än igår så jag ska ladda om batterierna till nästa besök och vara mera benhård då. Nu satt jag mest å höll emot tårarna...

Hon frågade ju mej hur jag ställer mej till om det sätter igång tidigare än snittet är beräknat. Jag vill ju bli snittad vilket som, det kan man väl? Låt säja att jag är planerad snitt till den 25e och den 10e sätter värkarna igång, då är det väl "bara" å göra ett snitt den dagen istället?! Eller funkar det inte så?

Måste fråga dumma frågor, så jag vet vad jag pratar om under nästa samtal.

• Smuliz

Har också haft svårt att sova på nätterna sen samtalet med läkaren i onsdags... Ska inte vara så ju. Det är inte bra för mitt blodtryck att stressa upp mej Måste ja ta upp nästa gång...

• Smuliz

Hur ska man göra nudå? Jag va ju på samtal med läkaren min i onsdags, vi kom inte fram till nåt. Skulle tala mera om snitt nästa gång (7april). Ska jag vänta å samla på mej så mycke fakta ja kan tills dess, eller ska ja fortsätta å ligga på nu eller?

Jag har vart i kontakt med Aurora-BM men de tyckte inte att jag behövde gå till de, då jag redan är inskriven på spec.mv och har "min" läkare där. Att jag skulle ta allt med henne. Men läkaren verkade tycka att det vore bra att jag pratade me dom. MEn det är väl bara för att försöka vända mina på mina tankar?!

Har iallafall skrivit ner lite om vad jag känner och så. Men helt ärligt så finns det inte så himla mycket konkret å ta på. Mina släktingar förstår inte mej, de tycker ju att det är ju en helt naturlig sak att föda å bla bla bla. Så ja har inge stöd där. Mannen min stöttar mej men tycker även han att det är jobbigt att behöva bråka om det. Vi tillhör inte de bråkiga människorna

Men men. Tips?

• Smuliz
    Svar på #295
    Ok, det ska de INTE lyckas med!! Om ja så ska packa ihop psykiskt på köpet.
  • Smuliz

Såg nånstans nu att Zlatan och Helena gjorde planerat KS med sitta andra barn också. Har även läst att nästan alla kändisar gör det. Måste man vara kändis alltså??

Tänk va mycket lättare allt vore då....

• Smuliz
    Svar på #353
    Ja men alla andra kändisar då, skådespelare å såna som gör det, har aldrig hört talats om att nån blivit nekad..
  • Smuliz

Jag menar bara att det ska vara lika för alla, kändisar eller icke kändisar. Alla ska få välja själva.

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.