• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Magiska under skrev 2008-05-08 23:07:01 följande:

Dr. Taylor tror jag han heter. Tror så här i efterhand att jag inte var tillräckligt tydlig med mina känslor när jag träffade honom. Känner mig alltid så underlägsen när jag träffar läkare, poliser etc. Nu har jag iaf klargjort tydligare än tydligast vad jag vill och varför. Så nu hoppas jag att han förstår mig. Vet inte vad jag ska ta mig till annars.
    Är det någon som blivit nekad kejsarsnitt?
    japp, jag har än så länge...tror faktiskt inte de kommer att bevija mig det alls..
  • beadis
    siamusen skrev 2008-05-08 23:12:12 följande:
    Grattis Triss i pojkar!!
    Tack!

:)
  • beadis

Magiska under skrev 2008-05-09 09:25:31 följande:

Fy vad fruktansvärt! Har du sökt i Varberg?
    nej, jag vill ju föda här...
  • beadis
    hag7 skrev 2008-05-09 19:12:19 följande:
    Hej tjejer ! nu har vi kommit hem , allt gick jättebra tom ryggbedövningen .Vi fick en son 5/5 kl 9.32 som vägde 3560 gr o 52 cm lång.Tyckte faktiskt att det nästan kändes lite lyxigt hade med mig en "egen" barnmorska från avd. som var med hela tiden o var även med efteråt i familjerummet på uppvaket.Så vi är helnöjda med snittet , vilken skilnad mot urakuta snittet då jag blev sövd o mannen inte fick vara med.Lycka till nu alla !
    va skönt att allt gick bra o GRATTIS till pojken!
  • beadis

då har jag varit hos psykologen igen...och hon hade snackat med överläkaren som bestämmer om snitt, o hon hade tagit ett slutgiltigt beslut när det gäller mig. Jag kommer inte att få ngt snitt, utan det blir igångsättning i v38 istället.
    Så nu kan jag bara säga...det är Borås Sjukhus i ett nötskal!!!!
    Spelar ingen roll vad jag har gått igenom...
    Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ förbannad just nu, o känner mig kränkt...fy fan va less jag blir på sjukvården :(

• beadis

Magiska under skrev 2008-05-13 18:49:53 följande:

Fyyyy!!!!! Stackars dig!! Vad ska du göra nu? Ska du vända dig till ett annat sjukhus? Vad säger din psykolog & bm?Idag har jag fått tid till läkaren i Varberg. Ska dit på tisdag! Är sååå nervös!!!
    jag orkar inte kämpa längre...jag ger upp, så får det gå som det vill....hoppas bara att bebben föds frisk o att jag inte hamnar i en förlossningsdepp efteråt..och det kommer definitivt inte bli fler barn för denna stressen o oron som jag har känt denna graviditet vill jag aldrig mer känna
  • beadis
    Smuliz skrev 2008-05-13 18:56:39 följande:
    Svar på #1379
    Ta några veckors "paus" så kommer säkert kraften tillbaka. Du är ju nere på 0 nu... *hoppas*
    nej, nu måste jag samla mina krafter inför den kommande igångsättningen...min man ringde från jobbet nyss o jag bröt ihop i telefonen ännu en gång..han lider med mig o känner sig hjälplös..kan inte göra ngt...

Så nu får vi planera ihop med aurora bm min förlossningsplan...så att allt viktigt att säga står med där...överläkaren hade ju fått höra om EN av mina rädslor inför förlossningen...det att man inte har tillräckligt med personal...jag är nämligen LIVRÄDD för att bm inte har koll på barnets syresättning o hjärtljud...men det skulle man kunna ordna, visst...deras planer kan rasa väldigt snabbt om det kommer in ett akulfall o det behövs fler bm till den mamman, eller att just den dagen är det jätte många mammaor som ska föda...då spelar det knappast ngn roll om det ligger in livrädd omföderska i ett av rummen
  • beadis
    pumpkinpie skrev 2008-05-13 20:18:24 följande:
    Lider med dig snart3barnsmamma, ofattbart att de bara kan köra över en på det viset. Jag saknar ord...
    Tack...deras enda argumentet är att det är för stora risker för mig o barnet...men som jag ser det, finns det lika stora risker med att föda vaginalt, med tanke på vad som hände sist...min yngsta fastnade ju, fick fosterasfyxi, hjärtljuden sjönk rejälv o han blev förlöst med sugklocka...stackarns kadade ju sin axel i slutet...när de slet i honom :(
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-05-13 20:38:28 följande:
    snart3barnsmamma:Jag saknar faktiskt ord för att du inte får ett snitt beviljat. Hade jag kunnat på ngt sätt hjälpa dig hade jag gjort det. Som jag har förstått är det tydligen skillnad på vart man bor.Lider med dig iaf. *skickar en stor kram*
    Tack...Ja, det är stor skillnad i vilket landsting man bor...så mitt råd till alla Borås mammor som vill ha snitt UTAN mediciska skäl...ni får nog vara beredda på att föda vaginalt
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-05-14 18:01:09 följande:
    Jag är mest nervös för att sätta in själva katetern...Har för mig att det gjorde rätt ont förra gången och då hade jag ändå lustgas...Bävar för det...De ska skära i magen..och jag oroar mig för katetern..hehe...snart3barnsmamma: Nej jag blir bara mer och mer upprörd ju mer jag läser...Har de ingen som helst lust att ha patienten på sin sida??? GE dig inte, vägra in i sista sekund, gå inte med på igångsättning..Fy vad arg jag blir!!! Det är rysligt märkligt att det ska skilja så himla mkt mellan olika sjukhus/läkare...
    Nej tyvärr så är det så här....ändå har jag gjort ALLT som de har begärt, jag har gått hos aurora bm, går pratar med en psykolog varje vecka...men det hjälper inte....de har bestämmt sig o det spelar ingen roll hur jag kommer att må under förlossningen.
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.