Smuliz skrev 2008-04-24 19:02:22 följande:
Svar på #1051
Tycker det låter som (min tolkning) att de tycker du verkar vara "lätt-övertalad". Har jag rätt?! Jag har ju svårt att prata om mina känslor, mycke lättare att skriva ner dom. Så jag gjorde ju det. Skrev ner alla mina känslor och så inför vaginal förlossning och gav min läkare den. Hon läste och sa att det var inge snack, jag skulle få snitt.För när jag ska prata mej fram till nåt, då stakar jag mej och får inte fram rätt ord och man låter inte stark då.Kan det stämma även på dej? Får känslan av att de inte tycker du verkar vara så stark i dina uttryck, att dom känner av att dom kan övertala dej, men som sagt, jag säjer inte att det är så, utan bara vad jag tolkar det som nu.Testa med att skriva ner allt å ge lappen nästa gång. Kanske kan hjälpa.
jag skickade ju med ett brev till överläkaren vid första mötet, där jag förklarade allt...hur jag kände min förra förlossning...men det hjälpte inte...men helt klart är det som du skriver..jag får inte fram det jag behöver säga, men tycker ändå att om en perosn gråter hysteriskt o skakar framför dig i TVÅ timmar borde det ju säga en hel de..eller hur?
Men ajg känner mig överkörd, heltklart...de lyssnar inte riktigt...avbryter väldigt ofta med sina förklaringar om du förstår...vill du föresten läsa mitt brev som läkaren fick...har den här på fl?