-
får ta o kolla upp det...pumpkinpie skrev 2008-04-27 12:15:01 följande:Jag menade journalen på sjukhuset, i fall man har rätt att få det inskrivet. Vet inte hur bestämmelserna ser ut. Det är möjligt att överläkaren inte har rätt att neka dig det.
-
Grattis affis!
skönt att allt gick så fint... -
Tessulago
Grattis till snittet! -
jaha då har man varit hos psykologen igen...det gick bra o återigen fick jag klargöra varför jag vill ha snitt o mina rädslor inför ett ev vaginalt igen....nu ska hon ringa överläkaren o bestämma möte med henne, mig, min mvc bm o överläkaren...så vi ska tala om vad jag är rädd för...jobbigt o behöva träffa den där ö-läkaren igen...kändes som om hon inte förstod mig riktigt sist.
Nu kommer ju psykologen berätta i förtid för henne hur jag verkligen kände det med sista förlossningen..att det var som ett övergrepp mot min kropp o att jag nu kopplar ihop med mina tidigare övergrepp av män ifrån min tonårstid.
Så om ett par veckor blir det mötet av...sen ska jag gå hos psykologen resten av graviditeten...varje vecka för att fortsätta prata... -
Tack alla ni som stöttar mig här på tråden!
Kramis till er alla...lägger in ngr artiklar som jag fick i min inbox nyss, förklarar lite varför de är så motsträviga i vårt län speciellt....om ni orkar o vill läsa.. -
här är den första...
hd.se/familjeliv/2006/05/05/stoerre_risk_foeda_med_kejsarsnitt/ -
här är den andra där det även står om Västra götaland, där jag bor...inte konstigt att de är motsträviga....
www.fof.se/ -
har du tittat på den norska varianten av barnmorskorna på NRK hemsida? Där visar de ju iaf ett snitt som ett tips till dig....jag kan leta fram länken till dig om du vill?Isabelita skrev 2008-05-03 10:47:04 följande:Tusen tack för svar! Bättre sent än aldrig Jo, jag vill verkligen försöka vara vaken jag med. Jag vill ju kunna vara med vid första tiden efter att han/hon kommer ut. Jag har aldrig blivit opererad/gipsad/legat på sjukhus förut och blir svimfärdig när de ska sticka mig i fingret t o m. Jag vet inte varför jag blivit så här rädd förr ALLT. När de tog blodprov på mig sist hos barnmorskan "råkade" jag skrika "Jag vill dö" precis innan. Pinsamt! Jag dog inte men det gjorde fan ont.. :D Hur som helst tänkte jag försöka läsa mer om kejsarsnitt och kanske komma åt någon film att se på. Hur var det för din fru efter snittet? Fick ni stanna länge på sjukhuset?
-
Här kommer länken....snittfilmen ligger i avsnitt 4...12min in i avsnittet, annars kan man ju titta på alla 6 avsnitten oxå..
de visar väl inte sådär jättenoga hur de skär igenom magen...men iaf, man får se barnet komma ut...
www1.nrk.no/nett-tv/klipp/292247 -
håller med om det där med språket, ändå är ju norska lättare o förstå än danska...ska du titta på alla 6 avsnitten?AngiesMamma skrev 2008-05-03 12:31:54 följande:visste faktiskt inte att detta programm sänds i norge me. hehe intressant o se, men önskar de vore textat. hehe spåkkunskaperna e inte dom bästa