Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10
Svirroo - Säger som Milimina - kräv sovdos så att du får sova iaf en natt före det hela sätter igång... Förstår att du får breakdowns. Hade jag flera ordentliga när jag gick över tiden med M. Även om du egentligen inte gått över tiden nu så måste det ju för dig nästan kännas som övertid eftersom Leo kom så mycket före BF? Även om man intalar sig att man inte ska gå efter första förlossningen så gör man ju det ändå för det är den enda man har att referera till! Hoppas du får bebis snart!
Bebbelina - Man märker när man kan ta ut nappen också utan att hela världen rasar samman. Tror nappen är mer eller mindre viktig i vissa perioder. Förut kunde vi som sagt inte ens titta på nappen förrän han höll den i munnen och sa "Näe" för han förstod våra avsikter Men nu frågar han inte efter den på samma sätt (och då ger vi ju den inte heller) och han kan acceptera när man säger att han får nappen när han ska sova. Han kan också komma och ge oss nappen ibland när han är nöjd. Nappen är ju en trygghet och jag satsar på att gå efter det som ger minst gnäll och bråk hemma vilket i perioder är att nappen i mer eller mindre hela tiden. Ibland kan man lirka ut den under värsta nappfaserna när han är upptagen av något...