• Twixie

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10

    Pesco - Är det den kliniken som ligger i närheten av sjukhuset? 


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Norpan - SKa ni flytta till Litauen? Eller kommer ni "riva" ert gamla hus för det nya?


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Håller tummarna Ancy!

    Anke - Vad gulligt! Tack för tipset Imorgon ska vi in till stan för att kolla på kort (inbjudnings etc) för att bestämma oss iaf färgmässigt hur vi vill ha det


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    Anke skrev 2008-04-13 20:02:00 följande:
    Elisabeth - starckars liten. nu igen. skönt ändå att han verkar lite pigg. Nora blev aldrig mer magsjuk än de två kräkningar hon hade natten fredag/lördag. jätteskönt.  Ja, fyfan.  men skönt att dom fått tag på honom... Nu är den första kuren över, 13 sprutor, men inget resultat. börjar igen imorgon, 13 sprutor till....
    Flåt om jag är nyfiken... men sprutorna, tar du en per dag eller hur ofta behöver man ta sprutorna? Är de för att stimulera äggproduktion?

    Elisabeth - Inte igen! Tur att du gick på din mammakänsla! Hoppas han kryar på sig snabbt!
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    Angel80 skrev 2008-04-14 08:43:11 följande:
    Kan meddela att tidigt i morse så fick anna och andreas en liten son. Alla mår bra.
    Grattis Ancy!
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Nanis - Det är ju tydligen vanligt att de kommer in i en ålder då det blir läskigt att bada/duscha. Är det vattnet eller själva duschen han är rädd för? Tänkte om ni kan ta en balja eller liknande (barnpool) och ställa någon annanstans där det är ok att han kan plaska runt (tvättstuga, köket). Sedan kanske pröva emellanåt att duscha/bada i badrummet (kanske med honom då?). De har sina små fixa idéer de små ibland

    Anke - Hoppas du/ni mår bättre snart. Kram.

    Någon som har lust att följa med på Skansen (alt Junibacken) på lördag?


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    mollan nu skrev 2008-04-15 08:31:51 följande:
    Just ja, middag. Ska vi bestämma en dag i vecka 18 vi går ut och käkar?Twixie: skansen låter skoj, kan du ta Alma själv? Vi ska jobba i båten och barnvakt vore inte fel.
    Det är inga problem Bra övning och se hur livet som tvåbarnsmamma är (Fast det kanske är lite sent att ångra sig nu isåfall, eller??? )

    28 el 29 passar väl kanske bäst den veckan?
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Melvin älskar att bada kallt - och då ska det vara KALLT! Brukar börja försöka med varmt ljummet men han brukar säga "Kallt" till dess att det inte går att få kallare. Då är han nöjd och kan plaska hur länge som helst - fast det är väl bra att han gillar att bada kallt med tanke på att han kommer att få bada i svenska sjöar mest i sommar . Är vattnet varmt så vill han upp. Har läst också att det kan vara att vattnet försvinner som de kan bli rädda för (när vattnet rinner ned i avloppet) och att man då kan ha badbalja ett tag.


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    miss kitty skrev 2008-04-15 09:42:03 följande:
    Twixie: och Emil vill ha vattnet nästan skållhett som jag "tallt" säger han om det är ljummet.så när vi är i badhuset blir han helt blå om händer, fötter och läppar....borde nog försöka vänja honom vid lite kallare vatten.
    Ja, jag undrar vad han har fått att allt ska vara kallt från för både Anders och jag älskar att dusha/bada riktigt riktigt varmt. Så vi kan inte bada med M längre för då fryser man ihjäl i badet Men allt ska vara kallt med Melvin. Maten ska också vara kall (helst inte värmas från kylen), han ska bada kallt etc. Melvin älskar också att få vatten i ansiktet, skvättas eller dushas eller stoppa ansiktet rakt ned i vattnet eller så ska det drickas från kranen och sedan tittar han ned på snoppen och väntar på att det ska komma ut den vägen (Han har kissat ett par gånger efter han druckit vatten och nu förväntar han sig att det ska bli så varje gång . Senaste är att han älskar att lägga sig på rygg och bara ligga och filosofera.
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Här är vi KANSKE inne på en andra omgång magsjuka... M kräktes på vilan på dagis idag men fröknarna var inte säkra på att det var magsjuka utan ska kolla så att det inte är ägg. Iofs har han inte kräkts förut av ägg men ju mer han får i sig desto större är ju risken att symtomen förvärras. Är det inte ägg så är det magsjukan... Hemskt att säga men jag vet faktiskt inte vad jag "hoppas" på. Är det ägg så kommer han ju  bli bra sedan, är det magflunsan blir han alltid så dålig så länge. Förra gången tog det nästan två veckor innan han var som vanligt igen. Kräktes mer eller mindre i 4 dagar och sedan var han illamående en-två dagar och sedan vågade han itne äta efter det.... Gången innan var det likadant och då blev vi inlagda (iofs med permission) för han hade dåliga värden.


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    mollan nu skrev 2008-04-15 21:21:27 följande:
    Jag prövade just miliminas tandborsttrix. Slutade med att Alma tryckte tandborsten i halsen på mig samtidigt som hon sjöng: botta tänder en i sänger (borsta tänder sången).Den 28 eller 29 funkar bra för middag för min del.
    Jo man får inte ha lätt för att kräkas när man kör den varianten .
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Pesco - Det beror lite på om de misstänker allergi eller "bara" överkänslighet. Vanligast är att man gör pricktest vid misstanke om allergi på barn, dock är det tyvärr inte lika säkert som blodprov eller pricktest som man har över längre tid (Kommer inte ihåg vad det testet heter). Pricktestet är säkert om det visar avvikelse - däremot om man får en sen allergisk reaktion så är det inte alltid det kommer upp genom pricktest. TIll oss sade allergiläkaren att visade inte pricktestet något alls så skulle vi börja med att utesluta ett "vanligt" livsmedel i taget i ca en månad. Gav det ingen förbättring så skulle vi byta (alltså ingen mjölk i en månad eller inget gluten i en månad etc). Vet dock inte om de gör så på alla ställen...


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Angel - Nu klampar jag in på ett område jag inte kan ett skit om men de som op gallan eller har problem med gallan brukar ju få diarréer och kräkningar ffa när de äter fet mat. Men då brukar de ju också få ont kring gallan. Alla är vi ju olika men jag brukar aldrig få häftiga kräkningar eller diarréer vid magkatarr/magsår utan kräks en eller högst två gånger (få bort maten). Dessutom är ju fet man det man brukar rekommendera magkatarrmagar (grädde/olja)...

    28 el 29: Libanesisk restaurang?


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Vilka dagar funkar för de flesta? Kanske måste boka bord om vi blir några stycken...

    28 April - Middag (Libanesiskt?)
    Twixie

    29 April - Middag (Libanesiskt?)
    Twixie


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    Smurfan 81 skrev 2008-04-22 10:41:19 följande:
    Hade jättegärna följt med ut och ätit, men det får bli en annan gång. Nu i helgen var vi på Sandhamn och grävde (läs högg ner mindre tallar, högg loss rötter och flyttade sand!) där vår lilla stuga ska stå! På fredag åker vi ut med allt virke och sen blir jag antagligen kvar där i 2 veckor medan snickaren jobbar. Så mysigt ska det bli att få ett eget hus! Ja, det är egentligen bara en friggebod på 15 kvm, men ändå! Vi kommer inte ha nåt vatten men det blir ett lite större rum till oss och ett mindre barnrum. Vi kommer ha eget kylskåp (eftersom de flesta "bråken" med Christoffers föräldrar handlar om att de tycker vi fyller deras kyl...) och egen TV. Längtar redan till sommaren när vi kan åka ut till vårt eget hus på Sandhamn!!!
    Åh, vad härligt det låter!!! (Avundsjuk). Skönt att få eget hus också
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

    Smuggel - Hade det inte varit så nära BF så hade vi gärna kommit över för lite vattkoppor Hur är det med honom?


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    Svirroo skrev 2008-04-22 13:16:45 följande:
    Oj inte långt kvar för dig nu! Hur känns det? Var ska du föda?
    Känns läskigt - börjar undra vad i helskotta vi gett oss in på. Är samtidigt rejält trött på att vara gravid. Jag har iofs mått bra men den är ju med överallt (nähä) och jag går in i allt och alla med den. Längtar till man kan knäppa ett par skor utan att stånka som en gravid höna eller återse fötterna . Vi har fått plats på BB Sthlm, så förhoppningsvis får vi komma dit igen! Hur är det med dig och killarna? Hur funkar det hemma efter snittet? Visst går Leo på dagis? Hur har ni gjort under de första tio dagarna då man är hemma tillsammans, har Leo också varit hemma eller varit några timmar på dagis?
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10