• Twixie

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10

Någon som känner för att hitta på något i helgen (dagen)? Är skidänka...

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

Elisabeth - Hur är det med B nu när han fått allergier bekräftade?

Någon som vet ungefär hur mycket det kostar att göra egna stämplar (tänkte med monogrammet på till bröllopet) och var man i så fall vänder sig?

• Twixie
    mollan nu skrev 2008-04-01 13:40:48 följande:
    hehe, ja helt över har det inte gått. Men när vi slutade med amningen blev Alma mer självgående. Eller ja bära det ska man ju alltid göra men der det där igel sättet hon hade, det har avtagit.
    Ah, trodde du menade att hon inte ens vill bli buren så mycket längre... Melvins absoluta favvo-ord just nu är "Bä" (= bära)...
  • Twixie

Var inne och läste i de gamla trådarna (mest för att försöka hitta listan där vi skrev upp skrock...). Kändes så konstigt att läsa om grav med M, då en bökande bebis i magen - nu en liten dagiskille! *Nostalgisk* Även om jag är gravid igen så kan jag längta lite efter grav med Melvin (mest för att den var otroligt mycket lättare ) men också för det spända och förväntan man hade på ett helt annat sätt! Den gången gick man ju från att bara vara Maria till att man skulle bli mamma med allt vad det innebar i känsloväg... Det kommer man ju bara få uppleva en gång!

Blä, kan inte andas! Trycker nedifrån och en förkylning (tror jag det är) har satt sig på luftrören så det gör ont när jag andas och kan inte ta ordentliga andetag för bebismagen är ivägen... Gäspar och flåsar som en gnu...

• Twixie

Svirroo - Skönt att det gick bra iaf. Men håller med Pesco, om de vet om att barnet ligger fel, varför vänta så länge!

Mina tankar kring kejsarsnitt är väl lite mer att om det blir så blir det, men om man "får välja" så visst känns ks extreeeemt lockande för mig - förutom tiden efter. Det är en sak att inte orka med fullständigt och inte få bära när det är första barnet. Den här gången har vi ju M hemma också som kräver sitt vad gäller närhet och bärande ffa! Det är dem tankarna som håller mig borta från att boka in ks snarast. Men som sagt blir det för att bebis inte mår bra eller ligger fel, ja - då är det en annan sak.

Anke - Vilken söt bild!

Bebbelina - Haha, låter lite som min svärmor som helt ärligt frågade om de inte kunde ta med M ned till Skåne i en vecka (utan någon av oss)... Alltså 8 timmar i bil enkel resa (de har som längst rest 45 min med honom själv...) och sedan till ett ställe M inte alls känner igen då han bara varit där i två veckor för knappt ett år sedan, helt utan oss. Visst, han är trygg med sina far- och morföräldrar men både Anders och jag tyckte att det vore bra om man kunde börja lite lugnt med att M sov över där en natt eller två i deras lägenhet här hemma är han känner igen sig. De har inte haft M över natten än. Tack o lov sade Anders redan från början att det inte var någon bra idé men hon pratar fortfarande om det . Svärmor sade att få barnbarn är som att bli mamma på nytt och det har jag märkt att hon tycker .

• Twixie

Pesco - Pröva att dra ned på mjölkprodukter ett tag... Melvin verkar ha fått en "förkylning i rumpan" för han har nu en- två veckor haft diarée till avföring men är annars precis som vanligt. Verkar han påverkad av den lösa avföringen på allmäntillståndet eller orkar han med dagarna som vanligt? Tänk på att mogen/övermogen banan är mjukande för magen! Det är på M iaf det mest effektiva att ta till när han blir hård i magen. Kiwi är väl också väldigt lösande för magen? Eftersom M är så genomrutten i magen nu så kör vi en diet på potatis och polenta till den mesta maten .

Anke - Nä, det är bara 35 dagar kvar nu Arbetsdagar 19 (inkl idag) (94 arbetstimmar... ).

Åh, vill också till GeKås! Skulle behöva handla upp mig på lite saker till Bökis där (kanske inte behöver så mycket som VILL ).

• Twixie

Plus att man vet lite mer vad det är man behöver och vad som funkar bäst Fast det fnns väl alltid en anledning till att åka till GeKås iofs

• Twixie

Anke - Har ni lämnat Nora hos dem då eller kom de och hämtade Nora? Tack för tipset med stämplarna

• Twixie
    Elisabethjz skrev 2008-04-07 12:42:16 följande:
    Åhhh så sött med "riktig" säng!!! Jag vågar inte göra om Benjamins säng ännu, för han är som en visp i sängen. Han ramlade ut våran säng häromdan senast....
    Melvin är också som en orkan i sängen när han sover och har trillat ned från vår säng ett par gånger i sömnen men han har *pepparpeppar* aldrig trillat ur sin säng. Nu har han iofs bara sovit i den 1,5 vecka men han sover fortfarande lika vilt men har inte trillat ur alls (inte ens varit på väg ut). Däremot hör man hu hur han dunsar i kanterna på sängen - men det gjorde han i spjälorna också... Melvin sätter sig upp i sängen (förutom bökandet...) och slänger sig åt alla håll och kanter i sömnen.
  • Twixie

Har lovat mig själv att börja "järn-boosta" (dåligt järnvärde) och att det därmed ska dras ned kraftigt på sötsaker, cola, kaffe och McD. Varför hittar jag då mig själv ståendes först i kön när det gick ut mail om att det fanns prinsesstårta kvar sedan en avtackning i fredags? Jag som tidigare inte trott att det ska bli några problem att komma i brudklänning om 5 månader börjar nu ana oråd

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10