Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10
Låter som det är något som går M har hostat jättemycket senaste nätterna (och dagarna, men värre på nätterna). Inatt väste han rätt bra på andningen också så vi ska till läkaren med honom nu om en halvtimme. Imorse hostade han så han kiknade flera gånger... Tittade på oss som "Hjälp mig", vad hemsk man känner sig då när man inget kan göra för dem, man vill bara ta över allt. Hon på telefon från VC tyckte det lät som förkylningsastma, bara han blir bra och får sova i lugn och ro känner jag.
Jag är också mest orolig för att M ska hitta på något mitt i natten när han vaknar, det händer rätt ofta att han är "pigg" när han vaknar på natten (han anser sig vara pigg) och kommer han då ur sängen är det väl inte omöjligt tror jag att han passar på att klättra runt lite hemma... Sedan är jag lite "rädd" att han ska bli pigg på vägen mellan sitt och vårt sovrum för vardagsrummet (där alla leksaker och allt roligt är) är emellan och vaknar han till på natten ordentligt så är han dundersvår att söva om... Vi kommer nog byta säng (eller ta bort sidan på sängen) när vi flyttar i oktober för då kommer vi ha rummen bredvid varandra istället...