• Anonym (nyfiken)

Sex med högklackade skor på?

Jag är bara nyfiken på om någon har haft sex med sexiga skor på? Typ stilettklackar eller liknade? Tyckte ni isåfall att det var bra för att höja spänningen eller var de mest i vägen? lite nyfiken bara..

• Svar på tråden Sex med högklackade skor på?
  • New  Dawn
    Mella-Bella skrev 2018-05-12 08:46:38 följande:

Jodå jag gör som det passar mig och jag är nöjd med hur jag valt för det passar mitt liv bäst men ändå kan jag någonstans inte undgå att imponeras att man orkar, precis hela dagarna.Men som jag själv har valt för egen del så håller jag mer med ditt resonemang än Hannas.

Ja, vi har väl mer lika uppfattning egentligen.

Jag är är lika lite imponerad som jag är av andra idéer om kläder/skor som begränsar kvinnors rörelsefrihet. Tex hårt snörade liv, eller där man binder fötterna för att de ska bli små. Visst har kulturer tvingat kvinnor till detta, men jag skulle inte imponeras av att någon gör det frivilligt för någonstans är det inte "normalt" för kroppen. Att man kan välja mer opraktiska skor ibland är något helt annat, tycker jag. I vissa sammanhang spelar det knappt någon roll, om man inte ska stå eller gå så länge.

Jag har själv gått på gräs, grus, på kulvertsten, och sprungit i högklackat,(tex för att hinna med en buss) och det fungerar dåligt, särskilt med smala klackar.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Pussan
    New Dawn skrev 2018-05-12 07:43:32 följande:
    Va? Vad menar du?

"jag förstår inte att man inte vill känna sig sexig och fin"?

Vad vet du om hur sexiga folk känner sig? Varför dömer du ut människor så efter klädsel själv när du inte tål att någon har en åsikt som inte passar dig.

Själv känner jag mig sjukt sexig i mjukisbyxor, och det tycker många män helt uppenbart också att jag är

Högklackat uppskattar många män, men jag tycker jag är mycket sexigare i mjukisbyxor. Vadå "jag duger som jag är" Det är väl superbra att känna att man duger som man är OCH samtidigt känna sig sexig. Man kan förövrigt känna att man duger som man är och ändå ha högklackat...

Sedan kanske man inte alltid vill vara sexig heller. Det är lika bra det. Är det sämre enligt dig?
    Var någonstans framgår det att jag inte tål att någon har en åsikt som inte passar mig?
    (Anton behöver inte svara, det räcker med New Dawn)
  • Mella-Bella
    New Dawn skrev 2018-05-12 10:40:29 följande:

Ja, vi har väl mer lika uppfattning egentligen.

Jag är är lika lite imponerad som jag är av andra idéer om kläder/skor som begränsar kvinnors rörelsefrihet. Tex hårt snörade liv, eller där man binder fötterna för att de ska bli små. Visst har kulturer tvingat kvinnor till detta, men jag skulle inte imponeras av att någon gör det frivilligt för någonstans är det inte "normalt" för kroppen. Att man kan välja mer opraktiska skor ibland är något helt annat, tycker jag. I vissa sammanhang spelar det knappt någon roll, om man inte ska stå eller gå så länge.

Jag har själv gått på gräs, grus, på kulvertsten, och sprungit i högklackat,(tex för att hinna med en buss) och det fungerar dåligt, särskilt med smala klackar.

Jo jag har förstått att du inte är speciellt imponerad, det framgår ganska tydligt av dina inlägg.
  • New  Dawn
    Pussan skrev 2018-05-12 22:59:31 följande:

Var någonstans framgår det att jag inte tål att någon har en åsikt som inte passar mig?

(Anton behöver inte svara, det räcker med New Dawn)

När jag skrev att det är dåligt för lederna kunde du inte ta det, utan tyckte att jag kom med pekpinnar. Du däremot(!) får utan vidare ifrågasätta att andra inte vill känna sig sexiga och fina när du svarar på frågan om att använda högklackade skor. Du sätter ett samband mellan skor och att viljan att vara sexig och fin. Det är att döma ut andra och göra kopplingen att viljan att vara sexig sitter i skor och kläder.

Men att någon, tex jag, skriver att höga klackar är dåligt för lederna får man inte. Dubbelmoral.
  • Pussan

Jaha då får jag be om ursäkt. Har verkligen aldrig menat att ¨döma ut¨ andra. Men jag kanske kan få skriva att jag inte förstår vissa saker när jag inte gör det. 

• New  Dawn
    Pussan skrev 2018-05-13 19:27:59 följande:

Jaha då får jag be om ursäkt. Har verkligen aldrig menat att ¨döma ut¨ andra. Men jag kanske kan få skriva att jag inte förstår vissa saker när jag inte gör det. 

Inte behöver du be mig om ursäkt. Jag tycker debatter måste få innehålla kommentarer och inlägg där man säger emot, tycker saker är konstiga, att man inte förstår, ifrågasätter, eller att påtala risker, mm.

Jag tycker bara det var lite komiskt eftersom du ju kritiserart både män och kvinnor för olika klädstilar i flera trådar ganska kraftigt, men här passar det inte att säga emot...
  • Hanna F
    New Dawn skrev 2018-05-12 07:47:29 följande:
    Nej det blir en onaturlig vinkel och det skadar leder i fötter och även i ryggen. Det kan också förkorta muskler och senor på ett negativt sätt.

Men att ha högklackat om man växlar med andra skor är ingen fara.
    Fast håller inte med man vänjer ju fötterna vid den onaturliga vinkeln visst hälsenan förkortas men har man klackar jämt spelar det ju ingen roll vill man vara fin får man lida pin
    Hanna fartdåren persson
  • New  Dawn
    Hanna F skrev 2018-05-13 20:36:44 följande:

Fast håller inte med man vänjer ju fötterna vid den onaturliga vinkeln visst hälsenan förkortas men har man klackar jämt spelar det ju ingen roll vill man vara fin får man lida pin

Nej, man måste inte lida pin för att vara fin!

Om du blir helt beroende av klackar kommer du att inskränka din rörelsefrihet. Du kommer inte att kunna gå i strandkanten och låta vatten skölja över fötterna en vacker sommardag. Du kommer inte att kunna gå i skog och mark. Du kommer inte kunna klättra på stegar.... mm
  • Hanna F
    New Dawn skrev 2018-05-13 21:48:56 följande:

Om du blir helt beroende av klackar kommer du att inskränka din rörelsefrihet. Du kommer inte att kunna gå i strandkanten och låta vatten skölja över fötterna en vacker sommardag. Du kommer inte att kunna gå i skog och mark. Du kommer inte kunna klättra på stegar.... mm

Haha jodå var ute i skogen med dottern i dag 

Hanna fartdåren persson
  • Anonym (sluta nu)
    New Dawn skrev 2018-05-13 21:48:56 följande:

Fan vad ni tjatar. Kan hon inte få gå i högklackad om hon vill ?    
    Vad har ni egäntligen för problem med detta.   Herregud !     Spöke
Svar på tråden Sex med högklackade skor på?