Kan man ha endometrios i knäna?
Kan nästan ingenting om sjukdomen men jag misstänker att jag har det.. min moster har blivit opererad för det, och min andra moster kunde inte få barn men det fastställdes aldrig varför. om jag förstått det hela rätt så är det att slemhinnan växer på andra ställen än i livmodern.
iaf, saken är att jag i slutet av mensen får äckligt ont i knäna, mest på kvällarna. jag lider också av reumatism (blev friskförklarad ca 4 år sen men kom tillbaka 1,5 år sen i samband med min grvaviditet) så jag har alltid bortförklarat det onda på detta, men sedan ett par månader tillbaka så började jag med en ny medicin som garanterat hjälper mot just den typ av reumatism jag har. guess what, den hjälper inte ett skvatt mot värken i knäna som kommer och går.
det är också bara efter graviditeten som dethär med knäna började.. och jag blev med barn helt oplanerat, missade ett p-piller och så blev det som det blev, därför undrar jag om man kan isf ha utvecklat endometriosen efter graviditeten? om det nu är det som det hela handlar om..
kan ju tillägga att jag alltid haft väldigt riklig mens, och haft otroligt ont i magen i samband med mensen. och en rad andra skumma symptom som jag sökt vård för men som ingen riktigt förklarat eller kommit på varför det är som det är.
bara bollar lite tankar här, är det ens möjligt att man kan ha det i knäna? :p
tacksam för svar!