• MammaEmelie91

15-17åringa dotter gravd?

Såg att de fanns en sån här tråd innan men men..

Vad skulle du göra om din 15,16 eller 17åriga dotter kom hem och sa att hon var gravid? Dvs, vad skulle du råda henne till att göra.

Mamma I Mars =) *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 14:12:37:
    Blir lite knas här eftersom alla (i stort sett) föräldrar skulle så klart stötta sina barn vad dom än gjorde. Så ändrar lite, vad skulle du helst vilja att hon skulle göra? Utan att säga de till henne ellerså..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?
  • MammaEmelie91

Alla vet ju hur tonåringar e? Om vi tex ta med alkohol (kass jämförelse jag vet) hur många 14,15åringar dricker idag? Jo väldigt många, inte bra, men det betyder inte att deras föräldrar misslyckats. Jag tex drack när jag va 14 även fast min mamma sagt till mig hur många gånger som helst att det inte e bra..

Mamma I Mars =) *
  • cloudberry79
    CloudBerry skrev 2008-01-09 15:00:30 följande:
    Jo jag skulle känna mig misslyckad om mitt barn inte förstod vikten av att skydda sig vid sex oavsett vilen ålder hon börjar. Varför... jo för att graviditet inte direkt är det värsta som kan hända en när man har oskyddat sex.
    Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Malhin

jag skulle nog vilja att hon skulle gör abort men skulle stödja henne i de val hon än väljer.

jag blev själv gravid som tonåring.. fick 5 barn innan 20

• Featherboah

Jag skulle vilja att hon gjorde abort, men jag skulle stötta henne oavsett vad och låta beslutet enbart vara hennes. Jag vet hur det är att inte vara stöttad i den situationen.

• Tjohalia

Det är jättesvårt att svara på och inget jag kan ge ett svar på nu. För det första tycker jag att det är rätt stor skillnad på en som är 15 och en som är 17, sen så är det så väldigt individuellt också hur man är som person.

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Valkyriah

Såg nu din tilläggskommentar.
    Jag hade helst velat att hon gjorde abort.
    Varför?För att någon under 18 överlag inte har dom förutsättningar som en äldre person har.

*ett tryggt och fungerande förhållande.
    *Inte gått färdigt skolan.
    *ingen egen inkomst
    *ingen egen bostad.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Aros

Blev hon bara gravid och inte åkte på något annat så skulle jag vara glad för det. Skulle inte kunna be henne göra abort då jag tror på att stå för det man har gjort och ta ansvar för sina handlingar. Dock skulle jag bli lättad för hennes skull om hon tog beslutet om abort själv. MEN jag skulle se hennes graviditet som ett misslyckande av mig som förälder, jag har uppenbarligen misslyckats i min info till henne.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • annca

Jag skulle i varje fall absolut inte uppmuntra henne att behålla det, men om det verkligen är hennes vilja från början så klart att vi stöttar. Men definitivt inte påverka henne åt behållahållet om hon är tveksam till det.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Nikki S

Lite intressant att folk skriver att det är ett misslyckande, det finns människor unga såväl som gamla som blir gravida trots skydd. Hur det nu än kommer sig att man blir gravid så är det klart en omställningen när man blivit det och det är jobbigt att göra ett val, att folk väljer att behålla barnet förstår jag, jag tycker däremot att det är värre med unga som planerar att skaffa barn. Två HELT olika saker.

• klurifax

Jag skulle definitivt vilja att hon gjorde abort, men skulle stötta henne vad hon än beslöt sig för. Det spelar ingen roll att flickor på 15-17 år kan vara bra mammor, det vet jag att de kan vara.

Varför? Jo, för jag anser inte att något barn under 18 borde skaffa barn.Jag tycker att man bör vara myndig när man blir gravid, även om det innebär dubbla p-medel som p-spruta/p-stav OCH kondom.

Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?