• MammaEmelie91

15-17åringa dotter gravd?

Såg att de fanns en sån här tråd innan men men..

Vad skulle du göra om din 15,16 eller 17åriga dotter kom hem och sa att hon var gravid? Dvs, vad skulle du råda henne till att göra.

Mamma I Mars =) *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 14:12:37:
    Blir lite knas här eftersom alla (i stort sett) föräldrar skulle så klart stötta sina barn vad dom än gjorde. Så ändrar lite, vad skulle du helst vilja att hon skulle göra? Utan att säga de till henne ellerså..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?
  • TyraPaloma

CloudBerry, jag var själv 16år när jag blev gravid. Vi försörjde vårt barn precis som alla andra föräldrar! Dvs genom jobb, studier, fp mm. Bodde inte ens hemma när jag blev gravid och har aldrig fått socialbidrag - däremot bostadsbidrag fram tills jag var 20!

• Marlene B
    MammaEmelie91 skrev 2008-01-09 14:39:52 följande:
    Precis som dom flesta andra föräldrar.
    Varför har då flera sagt till dig att barn inte ska ha barn (syftade på inlägg 23 där du svarade på Lolas inlägg)? Barn försörjer väl inte sig själv?
  • VulgusProfanum

Jag kan inte rösta.
    Det beror helt och hållet på hur gammal hon är och hur pass mogen hon själv är och viktigast av allt vad hon vill.

Beauty fades Dumb is forever
  • Marlene B
    TyraPaloma skrev 2008-01-09 14:44:54 följande:
    CloudBerry, jag var själv 16år när jag blev gravid. Vi försörjde vårt barn precis som alla andra föräldrar! Dvs genom jobb, studier, fp mm. Bodde inte ens hemma när jag blev gravid och har aldrig fått socialbidrag - däremot bostadsbidrag fram tills jag var 20!
    Ja då var du ju vuxen och fullt kapabel till att skaffa barn.

Jag tycker det är en fördel att folk skaffar barn då de är unga förutsatt att de kan ta hand om sig själva och barnet.
  • MammaEmelie91

För det finns dom som tkr att mognaden sitter i åldern. Och enligt dom e en 16åring eller 17 som jag snart blir mogna nog att ta hand om ett barn

Hur menar du med försörjer sig själv? Betala allting själv? Nej kanske inte men det finns dom som får "uppfostra" sig själva genom att kolla på hur andra gör osv.

CloudBerry skrev 2008-01-09 14:45:29 följande:
    Varför har då flera sagt till dig att barn inte ska ha barn (syftade på inlägg 23 där du svarade på Lolas inlägg)? Barn försörjer väl inte sig själv?
    Mamma I Mars =) *
  • Bonanza

Alltså, för mina barn kommer det inte vara valfritt att gå i gymnasiet eller ej. Det ska de göra. Visserligen kan de väl rent lagligt hoppa av när de är 18, men jag hoppas och ber till högre makter att jag inte ska misslyckas så mycket med min vägledning av dem.

Om jag dessutom har misslyckats som förälder så mycket att mitt barn har oskyddat sex, då får även jag ta mitt ansvar. Jag tänker inte ta över föräldrarollen, men underlätta rent praktiskt. T.ex. genom barnvakt när mitt barn går i skolan eller så.

• MammaEmelie91

Blir väl oftast så när det gäller nån som e gravid under 18/20..

Leather Cravat skrev 2008-01-09 14:49:15 följande:
    Och som vanligt så är dom flesta för abort. Jävla idioter! AGHhBlir så jävla arg, snart tar jag bort mitt konto här!
    Mamma I Mars =) *
  • Lola Jämtland
    Leather Cravat skrev 2008-01-09 14:49:15 följande:
    Och som vanligt så är dom flesta för abort. Jävla idioter! AGHhBlir så jävla arg, snart tar jag bort mitt konto här!
    Tack för att du kallar mig idiot pga min åsikt.
    //Här borde man skriva något intressant....
  • vitmaskros

Jag kan inte rösta för ni har inte tagit med allternativet att prata o diskutera o bestämma sen.
    Hur blev dottern gravid? våldtäckt, överenstämmande med pappan annat......
    Vad vill dotter?
    Hur hade hon tänkt lösa det praktiska om hon behåller fostret?
    Hur kommer hon att lösa det pykiska om hon inte behåller fostret?

Hur hon än vill göra kommer jag finnas som ett stöd för vad hon än bestämmer.

• MammaEmelie91

Det handlar inte om misslyckande när ditt barn har oskyddat sex :s Tkr iaf inte jag..

Bonanza skrev 2008-01-09 14:51:07 följande:
    Alltså, för mina barn kommer det inte vara valfritt att gå i gymnasiet eller ej. Det ska de göra. Visserligen kan de väl rent lagligt hoppa av när de är 18, men jag hoppas och ber till högre makter att jag inte ska misslyckas så mycket med min vägledning av dem. Om jag dessutom har misslyckats som förälder så mycket att mitt barn har oskyddat sex, då får även jag ta mitt ansvar. Jag tänker inte ta över föräldrarollen, men underlätta rent praktiskt. T.ex. genom barnvakt när mitt barn går i skolan eller så.
    Mamma I Mars =) *
Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?