• MammaEmelie91

15-17åringa dotter gravd?

Såg att de fanns en sån här tråd innan men men..

Vad skulle du göra om din 15,16 eller 17åriga dotter kom hem och sa att hon var gravid? Dvs, vad skulle du råda henne till att göra.

Mamma I Mars =) *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 14:12:37:
    Blir lite knas här eftersom alla (i stort sett) föräldrar skulle så klart stötta sina barn vad dom än gjorde. Så ändrar lite, vad skulle du helst vilja att hon skulle göra? Utan att säga de till henne ellerså..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?
  • Bonanza
    MammaEmelie91 skrev 2008-01-09 14:52:58 följande:
    Det handlar inte om misslyckande när ditt barn har oskyddat sex :s Tkr iaf inte jag..
    Jo, fast det tycker jag. Om mitt barn inte förstår att skydda sig = jag har misslyckats förmedla hur viktigt det är med skydd. Om mitt barn på riktigt tycker att det är en bra idé att skaffa barn när hen är 15-17 år = jag har misslyckats att väglede henom rätt.
  • Marlene B
    MammaEmelie91 skrev 2008-01-09 14:50:43 följande:
    För det finns dom som tkr att mognaden sitter i åldern. Och enligt dom e en 16åring eller 17 som jag snart blir mogna nog att ta hand om ett barn Hur menar du med försörjer sig själv? Betala allting själv? Nej kanske inte men det finns dom som får "uppfostra" sig själva genom att kolla på hur andra gör osv.
    Betala allt själv är inte nödvändigt men att ha viljan att tjäna pengar innan förlossningen, ha viljan att ta hand om barnet till största delen och ta hand om det hem man bor i räcker långt.
  • Lola Jämtland
    Bonanza skrev 2008-01-09 14:55:27 följande:
    Jo, fast det tycker jag. Om mitt barn inte förstår att skydda sig = jag har misslyckats förmedla hur viktigt det är med skydd. Om mitt barn på riktigt tycker att det är en bra idé att skaffa barn när hen är 15-17 år = jag har misslyckats att väglede henom rätt.
    Jag skulle oxå känna mig otroligt misslyckad!
    //Här borde man skriva något intressant....
  • MammaEmelie91

Hoppas du bara menar att det handlar om misslyckande om ditt barn e under18 när detta händer.

Bonanza skrev 2008-01-09 14:55:27 följande:
    Mamma I Mars =) *
  • Bonanza
    MammaEmelie91 skrev 2008-01-09 14:57:11 följande:
    Hoppas du bara menar att det handlar om misslyckande om ditt barn e under18 när detta händer.
    Tja, över 18 är de inte barn längre. Men ja, klart som korvspad att det är 1000 ggr värre ifall min dotter på 16 blir oplanerat gravid, än om min dotter på 22 blir det.
  • Marlene B
    Det handlar inte om misslyckande när ditt barn har oskyddat sex :s Tkr iaf inte jag..
    Jo jag skulle känna mig misslyckad om mitt barn inte förstod vikten av att skydda sig vid sex oavsett vilen ålder hon börjar. Varför... jo för att graviditet inte direkt är det värsta som kan hända en när man har oskyddat sex.
  • Lola Jämtland
    CloudBerry skrev 2008-01-09 15:00:30 följande:
    Jo jag skulle känna mig misslyckad om mitt barn inte förstod vikten av att skydda sig vid sex oavsett vilen ålder hon börjar. Varför... jo för att graviditet inte direkt är det värsta som kan hända en när man har oskyddat sex.
    Bra skrivet!
    //Här borde man skriva något intressant....
  • Mandi74

Ta bort det. Hade velat att hon gick färdigt skolan, skaffade sig ett bra jobb och en man som hon ville leva med resten av livet innan hon började tänka på att skaffa barn.

• VulgusProfanum
    Jo som mor till tonåringar så skulle jag se det som ett misslyckande om mina tonåringar hade oskyddat sex.
    Då har jag missat något vitalt i min information till barnen.
    Beauty fades Dumb is forever
  • trebarsmamma

jag kunde inte svara, det är en jätte svår sits, jag har endå 12 kvar dit tills dottern är så pass gammal, men om jag tänker på mig och henne så skulle hon få behålla och jag skulle känna mig misslyckad till att hon har sex utan skydd, men från hennes pappas sida ( kurder) skulle typ göra allt för att hon inte skulle behålla och sen låsa in henne. så sex kommer hon inte att få ha förens hon gifter sig enligt dom..

Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?