• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • eiram13

Fast skaffar man inte en partner av rent egoistiska skäl? Eller blir alla ihop med någon bara för att den personen ska känna sig älskad?

skorpionen80 skrev 2008-01-07 18:44:21 följande:
    Men partnern väljer ju också ut sin partner och de blir tillsammans och allt det där för att BÅDA vill.Barnet får inte välja sina föräldrar.Jag TROR det är så folk menar.
  • dellelgarin
    eiram13 skrev 2008-01-07 23:06:14 följande:
    Fast skaffar man inte en partner av rent egoistiska skäl? Eller blir alla ihop med någon bara för att den personen ska känna sig älskad?
    Det är ju ett aktivt val för båda, ett barn har ju aldrig valet, dock anser jag mig vara väldigt ego för att jag just väljer bort barn. Så alla ser på det olika.
  • JAG är BÄST

"Lady Sylvana

Man älskar inte varandra mer för att man skaffar barn ihop. Man gör det ju enbart för att man själv vill ha barn, inget annat."

Kunde inte skrivit det bättre självt

eiram13

"Om jag i så fall skulle singla slant, krona för abort och klave för att behålla, och det blev klave, vore beslutet ändå egoistiskt?"

Jag skulle nog säga att det var bra VÅGAT och korkat att behålla ett barn på sånna premisser. Eller ta bort det.
    Man kan inet singla slant ang en sån viktig sak som kommer att förändra ens livssyn för all framtid.

• Mulliga mamman80

Man skaffar barn för att föröka sig... Slutar alla skaffa barn, så skulle ju antalet människor minska för att tillslut dö ut!!! Man skaffar barn av KÄRLEK... Idiotisk tråd egentligen!

• Mulliga mamman80

O de e inte barnets fel att de finns, de finns för att två änniskar älskar varandra... De e egoistiskt att ta bort de faktiskt... En annan sak e de väl om man blivit våldtaget o blivit gravid, då förstår ja varför man väljer att avbrytagraviditet... Om man inte skyddar sig så e de ju självklart att man kan bli gravid o då tycker ja man får ta sitt kast... De finns prev.medel om man inte vill skaffa barn!!!

• Alexiaa
    eiram13 skrev 2008-01-07 23:06:14 följande:
    Du har rätt, men faktiskt en stor del av allt en människa gör är för egen vinning skull...ingen här menar att man är en dålig människa om man är lite ego ibland.
    Men man kan ju inte säga att man skaffar en partnet eller barn för deras skull, utan för sitt eget välbefinnande!
  • Alexiaa

Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 09:28:56 följande:

Man skaffar barn för att föröka sig... Slutar alla skaffa barn, så skulle ju antalet människor minska för att tillslut dö ut!!! Man skaffar barn av KÄRLEK... Idiotisk tråd egentligen!
    Ändå skriver du!
    Men tror det är få personer som skaffat barn för att människa inte ska dö ut, gjorde du det?
    AV Kärlek, så är det ju verkligen inte alltid heller...många blir gravid med en person de inte alls är kära i.
  • Mulliga mamman80
    Alexiaa skrev 2008-01-08 10:08:33 följande:
    Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 09:28:56 följande: Ändå skriver du!Men tror det är få personer som skaffat barn för att människa inte ska dö ut, gjorde du det?AV Kärlek, så är det ju verkligen inte alltid heller...många blir gravid med en person de inte alls är kära i.
    Jo att man får barn med en man INTE en kär så e man ju rätt idiotisk, de finns PREVENTIVMEDEL o man borde tänka först innan man hoppar i säng med "är ja kär i honom, vill ja leva med honom resten av livet eller bara för en stund". Man skaffar ju inte barn med vemsomhelst om har nått innanför pannbenet!!! Ja gjorde detta misstag att skaffa ett barn med en som visade sig vara helt fel person, men just då var ja ung o dum, 18-19 år o fattade inte bättre.... Ja levde med min dotters pappa i 3.5 år ungefär, sen skilde vi oss!  

Så man BORDE o SKA skydda sig om man inte vill bli gravid... Men e man dum o har sex utan skydd, får man stå sitt kast, så enkelt e de!!!  
  • Alexiaa

Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 11:00:01 följande:

Jo att man får barn med en man INTE en kär så e man ju rätt idiotisk, de finns PREVENTIVMEDEL o man borde tänka först innan man hoppar i säng med "är ja kär i honom, vill ja leva med honom resten av livet eller bara för en stund". Man skaffar ju inte barn med vemsomhelst om har nått innanför pannbenet!!! Ja gjorde detta misstag att skaffa ett barn med en som visade sig vara helt fel person, men just då var ja ung o dum, 18-19 år o fattade inte bättre.... Ja levde med min dotters pappa i 3.5 år ungefär, sen skilde vi oss!  Så man BORDE o SKA skydda sig om man inte vill bli gravid... Men e man dum o har sex utan skydd, får man stå sitt kast, så enkelt e de!!!  
    Jo, men ibland tänker man inte så långt och jag tror välidgt väldigt många barn är oplanerade.
    Alla kan dessutom göra misstag liksom!
  • VulgusProfanum
    Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 09:28:56 följande:
    De flesta barn kommer till av kärlek men långt ifrån alla.
    Beauty fades Dumb is forever
Svar på tråden Varför skaffa barn???