Inlägg från: dellelgarin |Visa alla inlägg
  • dellelgarin

Varför skaffa barn???

Jag har ingen aning om varför folk skaffar barn, jag skaffar iallfall hundar för att bli behövd ha ett intresse, ha något vackert att titta på och något att bry mig om.
    Någon som ger min villkorslös kärlek, oavsett vad som  händer.

• dellelgarin
    Sallisen skrev 2008-01-07 11:23:27 följande:
    Min fråga blir nog i stället: varför INTE försöka få barn? (Jag tror inte att barn är något man "skaffar", de kommer inte på beställning).Barn är livets "grädde på moset", i mitt tycke en naturlig del av livet. Om man nu inte kan få barn är det en annan femma, men annars.
    För att det inte finns någon längtan, tycker de verkar besvärliga, har alldeles för mycket med mig själv och mina intressen, finns inte tid eller plats.

Kan inte se att ett barn skulle ge mig något jag inte redan har.

Ändrar jag mig senare i livet så kommer jag väl skaffa barn antar jag, men det känns väldigt långt bort.
  • dellelgarin
    eiram13 skrev 2008-01-07 23:06:14 följande:
    Fast skaffar man inte en partner av rent egoistiska skäl? Eller blir alla ihop med någon bara för att den personen ska känna sig älskad?
    Det är ju ett aktivt val för båda, ett barn har ju aldrig valet, dock anser jag mig vara väldigt ego för att jag just väljer bort barn. Så alla ser på det olika.
Svar på tråden Varför skaffa barn???