Inlägg från: VulgusProfanum |Visa alla inlägg
  • VulgusProfanum

Varför skaffa barn???

Har inte läst tråden
    Så jag svarar på TS.
    Vi valde att skaffa barn därför att vi ville.

Beauty fades Dumb is forever
  • VulgusProfanum
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:18:19 följande:
    det duger inte, här krävs lååånga förklaringar förstår du
    OK
    Långa förklaringar var det ja *S*

Nej vi skaffade barn därför att vi ville det och därför att vi hade möjlighet att ge ett barn det liv vi ville ge våra barn.
    Så enkelt var det
  • VulgusProfanum
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:22:14 följande:
    men FYYY va ego du äääär! herregud!
    Jo då jag är egoistisk och så var även maken
    Ingen av barnen har bett om att få bli födda utan vi valde att sätta dem till världen. Helt utefter våra egna önskemål och vår egna vilja. Men- utan den typen av egoism så skulle i vart fall mitt liv bli himla tomt
  • VulgusProfanum
    bebbe made in italy skrev 2008-01-06 15:25:45 följande:
    skall oxå lämna tråden nu. Det finns så mkt bitterhet här att man dånar, vi som skaffar barn är inte ego vi är oego, det kan jag skriva under med tjock svart penna
    Själva handlingen att skaffa barn är en egoistisk handling- men när barnen väl har kommit till världen så går deras behov före ens egna- och då är man kanske bara semi-egoistisk
  • VulgusProfanum
    bebbe made in italy skrev 2008-01-06 15:28:01 följande:
    jag ser det inte som egoistikt, jag ser det som att ge en annan människa chansen att få leva ett liv i vår värld....
    Jag förstår hur du tänker
    Och jag tänker inte bråka med dig om det.
    Min tanke är denna att vi trots allt väljer att skaffa barn. Handlingen väljer vi- och barnet kommer till världen därför att vi ville.
    Det är i sig en egoistisk tanke- MEN- inte förkastlig.
    Därför om vi inte vore egoistiska ibland så skulle inga barn födas till världen och det vore väl trist.
    Sedan så blir det ju en bonus i sig för barnet att få chansen att leva ett liv i vår värld_om_livet som sådant blir bra och tryggt.
    Kan man inte ge barnet trygghet, kärlek och stabilitet så är det enormt egoistiskt och i mina ögon rent förkastligt.
  • VulgusProfanum
    ict skrev 2008-01-06 15:43:16 följande:
    "Kan man inte ge barnet trygghet, kärlek och stabilitet så är det enormt egoistiskt och i mina ögon rent förkastligt."Jag förstår vad du menar...men, "dessvärre" vet man inte alltid hur livet blir. De som blivit utsatta för ex.vis incest...trodde nog inte ena föräldern att det skulle hända osv.Ingen neg kritik om hur du menar.
    Nej så är det absolut!
    Vi kan inte veta allt så är det och en situation som såg rent förfärlig ut till att börja med kan vändas till något positivt eller vice versa.
  • VulgusProfanum
    Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 09:28:56 följande:
    Man skaffar barn för att föröka sig... Slutar alla skaffa barn, så skulle ju antalet människor minska för att tillslut dö ut!!! Man skaffar barn av KÄRLEK... Idiotisk tråd egentligen!
    De flesta barn kommer till av kärlek men långt ifrån alla.
Svar på tråden Varför skaffa barn???