• 8Viola2

2008

Wilma00 skrev 2008-02-08 17:14:31 följande:
    Fryser ibland som ett asplöv.. blä. Fast jag är inte sjuk eller så.. bara fryser.. Det är så jobbigt å frysa så. suckar lite.
    Nej men usch då. Har du åkt på ngn influensa eller liknande kanske?
    Du får be älsklingen där hemma värma dig lite.
    Lägg en filt om dig och ta en kopp te så blir du snart varm igen.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-10 17:25:05 följande:
    i morgon tar jag sista tabletten pergosen ska jag göra VUL på onsdag(nervöst) vill ha ÄL nu!!!Wilma00. blöder du idag? tänker på dig.. hoppas att du får en tid i morgon bitti.kramar
    Då händer det lite för dig minsann.
    Ska hålla tummarna på onsdag

Själv åt jag mat nyss och plötsligt är jag illamående. (Har inte ätit för mkt utan är så där lagom mätt)
    Har inte tänkt på det tidigare men det är ju tredje dagen i rad just vid denna tiden.
    Tuttisarna har också bara ömmat lite lite dessa dagar.
    Snacka om skenis
    Men som jag skrivit till wilma tidigare så vet jag att mensen kommer om tempen sjunker imorgon.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-10 17:36:36 följande:
    spenande när har du BIM?
    Jag har bim på tisdag och är på ÄL+9 idag.
    Var precis ute med hunden och fick upp **** i munnen.
    Andra ggn idag och det är äckligt ju. Kanske håller på att bli sjuk Kompisen har ju liknande och är inte varken gravid eller vill bli.
    Har märkt att jag ofta är sugen på vatten i jämnförelse med förut.
    Fast det kan ju kroppen kanske bara behöva lite extra och jag uppmärksammar allt för tillfället.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-10 17:40:25 följande:
    lite granna idag märkte jag.. suck. trodde det var slut. mådde lite illa igår kväll. Annars inget tror jag.. vet inte. förvirrad. ska ställa klockan på nio i morgon bitti. kram.
    Det skulle ju vara slut på ditt blödande nu hade jag bestämt.
    Usch så tråkigt! Men du kommer iaf troligen få ett svar imorgon och sedan en tid för att kolla upp vad som är galet.
  • 8Viola2

Hej tjejer!!

När jag vaknade i morse så fanns inte ens tendensen till blod och jag tycker mig springa på toaletten hela tiden för att kolla efter.
    Fast än så länge inget och inte heller någon mensvärk.
    Kan ju iof vara bra med en lite längre lutealfas. Ta det goda med det onda

Nu ska jag gå ner och se ifall konditoriet har ngn semla kvar.
    Hej hopp så länge!!

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-13 11:26:32 följande:
    jag sitter här o tänker..jag har blivit erbjuden o jobba natt på mitt jobb.o det har jag vetat göra,då behöver vi inte ha hundvakt något mer. men jag är lite rädd tänk om någon dör,då vet jag inte vad jag ska göra..har aldrig tagit hand om någon som dött,o man är själv på natten..hmmmmen tror att jag byter ändå??vi ska byta på prov o 6 månader,men 6 månader är lång tid om man inte trivs.. fördelen med o jobba natt är att man har en långledighet på 10 dagar var tredje vacka..förstår inte varför jag velar, ää jag ringer o sägger att jag vill byta..
    Att inte behöva hundvakt är väl till en fördel men att jobba natt har jag förstått kan vara rätt påfrestande.
    Har själv aldrig arbetat nattetid och inget jag heller skulle vilja. Alla är vi ju olika.
    Väljer du däremot att arbeta nattetid tror jag nog du kommer få instuktioner på vad man ska göra ifall ngn skulle gå bort under ditt pass.
    Som du skriver så ska du få prova på under en tid och då kan du ju passa på att känna efter.
    Vill du så tror jag att du klarar det med alla sysslor som tillkommer.
  • 8Viola2

Fy f*n för denna värk.
    Idag på alla hjärtans dag kom både mens och den grymma värken.
    Ska ta mig två panodil

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-14 15:10:08 följande:
    Du med... läste i svarta tråden och en annan tjej hade fått med mens idag. Min är snart slut. Jag kunde varit gravid sa gyn. För han sa det var vanligt att man fick så här tidigt mf. De tog ett hcgblodprov, för att se att det sjunker. Mår ju lite illa ibland sa jag... urk. Slemhinnan var tunn och såg några äggblåsor. kram.
    Usch vilken trist dag detta blev Jag som hade hoppats på att du var gravid ju.

Får bli en varm dusch för magen nu för detta är en hemsk värk.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-14 15:36:32 följande:
    2 orudis och 1 panodil eller tvärt om brukar bita på mig. Jag var iaf gravid konstaterade vi. Iaf nått positivt. Men trist att det blir så ibland.. kram!
    Men då blir du säkert gravid igen även om man inte vill ha mf.
    Vad är det för tablett??
    Själv har jag tagit 2 panodil och en Ipren som man ska ta när man har ryggskott.
    Nu har värken lättat iaf för stunden men det var riktigt jobbigt tills nu.

Kan du ngt ang den lagen som säger att man måste sätta ut en tjänst som företaget vill tillsätta?
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-14 16:48:43 följande:
    ingen aning om den lagen.. Orudis är recept och du kan fråga nån doktor om den ifall du har hemsk mensvärk. 13 månader tog det senast mf efter Robin... så det är ju positivt iaf. Ipren ska man ju inte ta heller om man vill bli gravid, tar orudis i nödfall. Det går ju inte bara på panodil eller alvedon tycker jag ibland. Man får fråga gyn/bm vilka osm e bäst för dig tror jag. usch för mensvärk.. ibland får jag ont där bak med. snyft. kan ju inte bajsa då heller.. blä. Panodil kan jag bara ta för de är lättare å svälja än alvedon. kram!
    Tar bara Ipren när jag har så här ont annars så är det bara panodil som gäller
Svar på tråden 2008