Pyro pyret skrev 2008-01-05 17:54:20 följande:
Tidsmässigt så är ni mer än väll berättigade till att göra en, men kanske känns det inte rätt för er? Har du talat med din gyn om att vilja göra en utredning, kan ju vara nått fel men som är lätt att rätta till? Kan också vara skönt att veta varför det inte vill sig. Om du gör det via lanstinget är det billigt, men oftast lite väntetid. Skönt för dig att veta att du har äl i alla fall, ett problem mindre att oroa sig för. Jag åt Barocca i över ett år varje dag, det är jätte bra. Tyvärr skall man inte ta dem (i alla fall inte som tjej) utifall man blir gravid. Jag och sambon äter därför numera apotekets Mitt val kombi tabletter varje dag (omega 3, vitaminer, mineraler och antioxidanter) detta är klassat som ett läkemedel men receptfritt. Nyfiken på varför drottninggéle och monitor, vad gör det med en? Ärftligt med fertilitet?? skulle vilja veta, men jag antar att det beror på vad för problem man har. Mitt problem är förmodligen en skada och inte alls ärftligt. Låt oss veta vad du hittar för info på nätet. Alla verkar visst vara hemma och ta det lugnt, skönt att familjelivs sidan inte är så där seg idag. Pyro Pyret
Med monitor menar jag CB:s fetilitetsmonitor.
Den har koll på ägglossningen men mäter inte bara LH-stegringen utan östrogenet som krävs för att ett ägg ska lossna.
Berocca ska jag ge till sambon medans jag själv äter Mitt Val själv
Du har nog rätt i att det beror på vad man har för problem om det skulle vara ärftligt.
Gelén är ett sk växtöstrogen och ska fungera som ens egna östrogen i kroppen.
Jag har skrivit om detta i en annan tråd som jag är aktiv i.
Ska se om jag kan länka till den vartefter så kan du läsa en massa värdefull info jag tagit fram.
Där har jag skrivit en mer utförligt inlägg om östrogen mm.
Lovar att jag ska meddela er om den info jag hittat sedan.
Om jag hittar ngn så att säga
Det är skönt att fl inte segar idag igen, orkar inte med det :-S