• 8Viola2

2008

oxle bo skrev 2008-01-07 13:09:22 följande:
    om en vecka börjar jag jobba igen vet inte riktigt vad jag känner för det, vill hoppa över dom först dagarna,när man ska träffa alla o förklara allt.urs jag kommer nog o gråte en del då..
    Det är mer än förståeligt att du vill skippa den biten.

När jag läser vad ni går igenom känner jag mig lite löjlig trots att jag försökt ett bra tag
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-07 14:16:47 följande:
    nä du ska inte känna dig löjlig..innan jag blev gravid så kände jag att jag hade dom största problmemen i värden,det är ju så man känner.som tur är har jag dom bästa jobbakompisarna i världen,dom vet hela min historia.att jag har försökt länge,å jag fick alltid semester när jag hade Äl.. kramar
    Låter ju super att du har förstående människor runt dig och allra bäst på jobbet.
    Vi har inte berättat mer än för ngr vänner och just dessa har haft det svårt att få barn. Det ena paret har visserligen lyckats själva men efter 6år. Hoppas inte att det tar lika lång tid för oss.
    Hur lång tid tog det innan du blev gravid första gången då?
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-07 14:56:37 följande:
    jag och ett ex försökte två år utan resultat,då åt jag pregotim,han hade lite slöa simare..jag o min nuvarande pojkvän lyckades på andra försöket av pregotim.har bara varit gravid en gång med två MF skulle haft tvillingar ena i v7 och sen förlodade vi våren pojke i v20.
    Usch så hemskt!
    Ja det sägs ju att man lättare få tvillingar när man är stimulerad med pergo.
    Du kommer nog att vara gravid innan året slut och då ska du banne mig få gå tiden ut.
    Fortsätter du med pergon nu med? Tror du att ni behöver det ändå eftersom ni två lyckades på andra försöket?
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-01-07 15:14:28 följande:
    samma som mig då nästan.. Provrörsmf.. i v4. en bebis. Sen Robin i v 21+4. Fast det var inget mf, vi fick ta bort honom. usch. Han kom dock spontant hemma i sängen blev han till. Vet bara det Kände det.. Maken har slöa spermier och jag hoppas han drar ner på rökningen lite. Men Robin kom ju till kan jag tänka då.. suckar och andra som röker och snusar blir ju gravida.. usch.. å så gjorde man inget fel heller så blir det så här. kram vännen.oxle bo skrev 2008-01-07 14:56:37 följande:
    Ni har då varit med om del när det gäller att lyckas få en liten.

Risken med slöa simmare tänkte jag ge min partner en chans med massa vitaminer. Han bryr sig ju inte så mkt om att äta nyttigt direkt. Men röker ej dock!
    Finns ju tydligen ökad chans till slöa simmare när mannen är opererad för pungbråck vilket min är som liten.
    Men det finns inga bevis på att så är fallet heller. Varken för våran del eller andra som sökt hjälp för att få barn.
  • 8Viola2

Blir också tårögd av att läsa om det ni gått igenom.
    Fy vad orättvist det är i livet egentligen.
    Ni är oerhört starka som klarar av detta ska ni veta.
    Många styrkekramar till er!

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-08 11:41:28 följande:
    hej alla tjejer..vad gör ni om dagarna då? jobbar,pluggar?själv jobbar jag på ett älderboende med dementa.jag har varit sjukskriven sen dörjan på november,men börjar jobba igen nu på måndag..nu ska jag ner på stan o fika med en kompis.kram kram
    Jag går arbetslös för tillfället. Eller ams ville nästan påstå att jag är deltidsarbetslös eftersom jag får återkomma till samma jobb varje år under säsong men jag letar ju efter ett "fast" jobb som man kan vara på länge. Om de nu finns idag så att säga.
    Arbetslös är inget man vill vara kan jag lova även om man får vara hemma.
    Saknar gemenskapen som arbetskamrater ger.
    Men vad gör jag om dagarna då...umgås med vovven och katterna.
    Skriver ansökningar givetvis! Träffar gärna vänner på en fika och tränar ibland.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-01-08 15:18:01 följande:
    skönt att fått ventilera hos barnmorskan.. Hon sa: Det krävs rätt spermier och rätt ägg för att bli gravid. Inte det dom säger att man ska slappna av. Hon tyckte jag skulle strypa dom nä men typ tack för goda råd å sånt.. hehe.. Så skönt att prata om det med en vettig typ. Sen fick jag en tid den 17 för att kolla äl. Ska även prata med gyn om preventivmedel för ev. min psoriasisbeh. Ska bli skönt det med. Har fått lite brochyrer om p-piller som hon tyckte jag kunde ta. Fastj ag har ju migrän ibland, såg i brochyerna.. hmmm Får ta det med gyn då den 17. Men fy så skönt att pratat med bm iaf.. puew... Hon e så snäll. Gör sista vul för ägg tror jag.. Börjar mentalt förbereda mig för psoriasisbeh.... sakta men säkert. Bra å ha en plan tyckte vi. Trött nu... och nu ska jag koppla av. kram tjejer.!!ps ska kanske börja plugga till elektriker. annars arbetslös tyvärr ingen större utbildning. HÅll en tumme för jag kommer in på kvällstid. ska lämna in ansökningen i morgon.
    Ja det är stor åtgång på elektriker nu!
    Lever med en tom DU får låna mina tummar så att du kommer in.
    Bra att du och din BM fungerar bra tillsammans. Tror det underlättar ganska så mkt.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-08 21:07:34 följande:
    själv skulle jag inte ha något emot o vara arbetslös.. skulle vara skönt o gå hemma om man får betalt för det.. vad är det du jobbar med då?
    Ja eller jag har bara varit på just det jobbet förra året och det blir nog så i år igen.

Kolmårdens Djurpark som entrékassörska

Annars har jag läst ett antal poäng på utbilninden till byggingenjör.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-01-09 15:32:27 följande:
    usch blödde igenom nästan.. blärk.. Inte klokare nu vad jag vill haha.. Men plugga vill jag. Nu har jag iaf tagit kontakt med en studievägledare på högskolan i jönköping. Hoppas det leder till nått.. Ont i magen.. urk. man är inte så fräsch när man har mens och törstig blir man. blä inte speciellt matsugen heller. typiskt åkomma vid mens ju. kram
    Mens är aldrig kul oavsett om den visar att allt står rätt till oftast!
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-09 12:34:48 följande:
    idag har jag en riktigt skit dag...jag bara gråter och tänker på min underbara Simon, varför fick han inte stana hos mig? jag älskar han så mycket.. min underbara son.det är såna härna dagar man bara vill försvina
    *kramar om*
Svar på tråden 2008