Inlägg från: Lefo |Visa alla inlägg
  • Lefo

Nu får det vara nog!!!

Struliga Jag skrev 2008-01-03 09:49:14 följande:
    Ja på vissa låter det som att det är en välsignelse från gud att få ett barn med DS, skönt att se någon använda den korrekta termen, RISK.Man RISKERAR få ett barn med tex DS.
    Jag är för fosterdiagnostik, jag tycker det är OK att blivande föräldrar inte vill ha DS barn och gör abort men TROENDE är jag inte så jag skulle ALDRIG be till gud (som jag inte tror finns) om något.

Men jag är för riktig och korrekt information.

• Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-03 09:53:46 följande:
    Du menade "chansen" eller? (Bara nyfiken)
    Ja dels för att JAG tycker det är en chans att få ett barn som mitt men också för att retas. Det gör många här på FL så jag vill också vara busig. Sedan undrar jag varför jag inte får tycka så?
    Är det fel att tycka så? Jag ser inte ner på dem som tycker det är en RISK.
  • Lefo
    hsu skrev 2008-01-03 09:54:11 följande:
    Det verkar vara förhöjd risk i 14-15årsåldern. Med RISKEN att få barn med DS. Vi pratar väl svenska? Och de flesta vill väl inte ha barn med DS? Många aborterar ju trots allt ds-foster.
    Helt riktigt men om JAG tycker det är en chans får jag då inte tycka detta?
    Jag ser inte ner på dem som tycker det är en risk.
  • Lefo

Nu går jag ut och busar i snön med mina tjejer. HEJDÅ (återkommer i kväll).

• Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-03 10:02:01 följande:
    Du vet att du får tycka alla möjliga saker.Hursomhelst. För att uppdatera lite om mycket unga mödrar och risken att barnet får Downs:Jag har kollat runt på Google scholar och diverse artikeldatabaser och hittar inte studierna som kan ligga till grund för den där meningen.Mystiken kvarstår :)
    Du får mail Göran Annerén eller Bo Eriksson såkan de svara.
  • Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-03 11:15:03 följande:
    Du menar att det är hans egen forskning du hänvisar till?anne h skrev 2008-01-03 11:10:53 följande:
    Det menar hon nog inte men han är en av Sveriges bästa experter på DS.
  • Lefo
    Struliga Jag skrev 2008-01-03 11:53:15 följande:
    Men snälla!Anne h: Har du förklarat för din dotter att bilderna som du slänger ut på henne och använder som slagträ för att försöka vinna poäng i en diskussion kan komma att användas som hånbild på mindre seriösa sidor på nätet?Att folk kanske sitter och skrattar åt henne, hånar henne.Att inte alla ser henne som ett vackert barn, som du ser henne.Förstår hon det?För det är det som är risken med det du håller på med när du gång på gång lägger ut bilder på din dotter, som bara är 8 år och inte är tillräckligt mogen för att förstå vad hon säger OK till
    Inte viste jag att anne h har "slängt" ut en bild på sin dotter i en DS tråd vad jag vet så är hennes barn med DS en son.
  • Lefo
    Cavatine skrev 2008-01-03 13:03:50 följande:
    Jag jobbar i butik och brukar (om situation och tillfälle uppenbarar sig) berömma barn som uppför sig bra och är söta. Jag har märkt en tendens att föräldrar till ds-barn har mycket svårare att ta komplimangen för vad det är - en positiv kommentar baserat på det intryck jag fått. Många gånger tittar föräldrar till ds-barn på mig som att de försöker se om jag driver(?) med dem eller så tittar de argt/ irriterat på mig, som att jag sag något opassande. Jag tycker ju bara att de har gulliga, väluppfostrade barn!Min undran till er som har ds-barn och "vanliga" barn är: Är det svårare att helt utan att haja till ta emot komplimanger om ds-barnets utseende än om de andra barnens? Om det är så - varför?

Ibland kan jag bli irriterad när folk stannar till och utropar att min dotter är såååå söt (men jag visare det inte) och så säger de inget till hennes tvillingsyster som står bredvid. Nu är min DS tjej väldigt söt (och det är sant) men jag tycker allt hennes syster är väldigt söt också men hon ser i och för sig alltid lite surar ut, kan ju vara de som gör det.

• Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-03 12:48:38 följande:
    Hehe. OK, då skall du nog hålla dig borta från alla diskussioner hädanefter i detta kränkta tidevarv.Jag säger som Piraten:”Man kan inte tala om en stoppnål utan att någon enögd djävul känner sig träffad”
    Jag måste fråga dig varför du är så väldigt intresserad att skriva många DS föräldrar på näsan hela tiden?
    Vad är det som driver dig att kommentera och vrida och vända på allt som DS föräldrar skriver.
    Jag och flera DS föräldrar här på FL verkar inte få skriva om DS, inte tycka om DS och inte skriva om våra barn med DS för dig. Varför?
  • Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-03 19:01:08 följande:
    Och du tycker alltså att en värld med färre människor med Downs automatiskt är en sämre värld? Hur många människor med Downs är idealet känner du? Blir det bara bättre ju fler som föds med diagnosen? Är 100% en önskedröm?
    Vad tycker du?
    Är en värd med färre DS personer en bättre värd?
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!