Inlägg från: Lefo |Visa alla inlägg
  • Lefo

Nu får det vara nog!!!

Frantic skrev 2008-01-03 23:17:43 följande:
    Ingenting av det du skriver stämmer ju med Myrtilles inlägg, felciterade du nu?
    Jag tog det jag hittade närmast och ställde frågor till Myrtilles.

Får jag inte göra detta eller? 

• Lefo
    Queen70 skrev 2008-01-03 23:22:36 följande:
    Trist att inte få svar på artiga frågor.
    Vem frågar du?
  • Lefo
    Frantic skrev 2008-01-03 23:27:18 följande:
    Det du hittade närmast, hur menar du nu?Du skrev "Jag och flera DS föräldrar här på FL verkar inte få skriva om DS, inte tycka om DS och inte skriva om våra barn med DS för dig. " Ingenting Myrtille skrivit stämmer med detta uttalande, eller hur, och nej så får man inte göra, varken enligt god netiquette eller enligt FLs regler.
    Till Frantic:
    Förlåt att jag har gjort fel jag gör om det hela så blir alla glada och nöjda.
  • Lefo

Till Myrtilles:

Skriver nu mina frågor till dig på ett korrekt vis (hoppas jag i alla fall).

Jag måste fråga dig varför du är så väldigt intresserad att skriva många DS föräldrar på näsan hela tiden?
    Vad är det som driver dig att kommentera och vrida och vända på allt som DS föräldrar skriver.
    Jag och flera DS föräldrar här på FL verkar inte få skriva om DS, inte tycka om DS och inte skriva om våra barn med DS för dig. Varför?

• Lefo

Till dig som tyckte att DS barn ser konstiga ut säger jag bara att det har med tycke och smak.
    Jag vet flera Kineser som tycker vi västerlänningar ser väldigt konstig ut och de kallade oss "utlänningar" för långnäsor (har bott i Kina i ett år).

Så här ser min "konstiga” tjej ut.

Jag ska bli sångerska när jag blir stor

JA, ja jag låter min dotter visas här på FL för en gångs skull. Det händer inte ofta så titta på ni, hon är min och konstig tycker jag hon inte ser ut men jag är också hennes mor.

En sak till ni behöver inte skriva och meddela att jag har gjort något dumt att jag visar min dotter så här jag vet redan vad många här tycker om detta.

Ha en bra natt.

Hejdå

• Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-04 10:09:11 följande:
    Var har jag sagt detta?

Jag skrev: Verkar inte få skriva om DS för dig.
    Jag har inte skrivit att du har sagt det.
    Jag undrar helt enkelt vad som driver dig att hela tiden anmärka på vad jag och andra DS föräldrar skriver?  

• Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-04 10:47:46 följande:
    OK, men jag har redan svarat på vad det är som intresserar/provocerar/triggar mig i den här diskussionen.Sedan kan jag lova dig att det avgörande inte är om någon har ett barn med en viss diagnos eller inte. Jag diskuterar utifrån de inlägg som görs, helt enkelt.
    Och var finns då svaret?
  • Lefo
    Struliga Jag skrev 2008-01-04 12:18:41 följande:
    bilden på din dotter är EXAKT min bild av personer med DS.
    Så min dotter med DS är alltså lik Emma? (Se inlägg 980).

Sedan har jag påtalat till Emmas mamma flera gånger att jag har svårt att se att Emma har DS när jag ser kort på Emma (jag har sett många kort på hela Emmas familj och då inte i DS trådar).
  • Lefo
    Struliga Jag skrev 2008-01-04 12:44:09 följande:
    Kul för henne att om några år hitta sin bild på något forum med texten CP UNGE på, till exempel. (jag hoppas det inte sker, tog det bara som exempel)

Då får hon skriva och meddela där då att hon inte alls har CP utan har DS.
    Emma kan redan idag skriva och också läsa. (Vist är det så Emmas mamma?).

• Lefo
    Struliga Jag skrev 2008-01-04 12:52:06 följande:
    mammapuh:Jag säger bara vad jag tycker om att använda bilder på sina barn som slagträn i diskussioner.Vad jag tycker om det faktum att folk publicerar bilder på sig själva och sina barn hur lättvindigt som helt på nätet när risken är överhängande att bilderna nallas och används i felaktiga syften.Och varför utsätta en tjej som Emma, som har en defekt, för onödiga risker? Det är större risk att hennes bild återfinns i elaka sammanhang än dina övriga barns bilder, tyvärr så är det så.
    Och jag och mammapuh säger vad vi tycker.
    Alltså är vi ganska överens att vi skriver vad vi tycker. Det måste väl vara bra.

Sedan är det så om vi låter våra DS barn inte synas så låter det för mig i alla fall som att vi gömmer våra barn för att vi är rädda.
    Jag vill att min dotter ska synas, många (inte du troligen) ändrar faktiskt åsikt om DS och många av deras fördomar försvinner när de ser och också träffar min dotter.
    Tyvärr måste jag säga att detta forum inte är det bästa stället att göra DS mer synliga.

OCH åter igen, jag är för fosterdiagnostik och jag tycker det är helt ok att personer inte vill behålla sitt DS foster och då gör abort.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!