Inlägg från: heavymetal2 |Visa alla inlägg
  • heavymetal2

Nu får det vara nog!!!

MILF skrev 2008-01-01 23:59:48 följande:
    Men det väljer man ju själv om man vill berätta, eller hur?Man väljer ju inte själv att berätta att ett barn har ett funktionshinder, det märker ju barnet (oftast) själv.
    Barnen har ju rätt till båda sina föräldrar,eller hur?Och det är ens skyldighet som förälder(anser jag) att vara ärlig och berätta vem ev pappan är,tycker inte du det?Och när barnet blir ännu äldre,tja,då lär ju sanningen komma fram,om inte från mamman,så från någon annan....
  • heavymetal2
    MILF skrev 2008-01-02 00:10:30 följande:
    Nej, jag hade inte berättat för mitt barn att barnet kom till genom en våldtäkt. Jag hade inte berättat för någon annan heller om det (annat än min närmaste familj, t ex min mamma). Att fadern kan försvinna ur barnets liv är inte ovanligt. Finns en massa trådar om det här på FL bland annat.
    Men om ditt barn frågade efter sin far då?Skulle du då ljuga?Jag växte aldrig upp med min(tack och lov),men jag frågade en del om honom och jag fick ärliga svar från min mamma....och det uppskattade jag......och dom flesta barn är ju nyfikna på vem den andra föräldern är,och en dag kanske dom försöker ta kontakt......
  • heavymetal2
    MILF skrev 2008-01-02 00:10:30 följande:
    Nej, jag hade inte berättat för mitt barn att barnet kom till genom en våldtäkt. Jag hade inte berättat för någon annan heller om det (annat än min närmaste familj, t ex min mamma). Att fadern kan försvinna ur barnets liv är inte ovanligt. Finns en massa trådar om det här på FL bland annat.
    Men det va inte det som frågan här handlade om......jag svarade bara någon när jag anses det är okej att göra abort,och jag skrev att det borde finnas anledningar.....bl a vid våldtäkt.
  • heavymetal2
    MILF skrev 2008-01-02 00:17:39 följande:
    Ja eftersom att jag inte varit i den situationen nu så vet jag inte på rak arm vad jag skulle säga. Däremot tycker jag att det skulle vara väldigt grymt mot barnet att berätta att barnet kom till genom smärta, hat och grymhet. Då skulle jag hellre ljuga.
    Det kan jag hålla med om.....man behöver inte gå in på detaljer,känns lite onödigt.
  • heavymetal2
    MILF skrev 2008-01-02 00:22:04 följande:
    Då har jag några frågor till dig:1. Rätten till fri abort skall alltså försvinna? 2. Vem skall bestämma vilka regler som skall gälla? 3. Hur skall dessa regler efterföljas?4. Hur skall man tvinga kvinnor att bära barn de ej vill ha?5. Kommer det aborteras barn ändå (t ex genom illegala aborter)? Hur tror du att
    Nej,rätten till fri abort ska inte försvinna,men jag kan tycka att det görs för "lätt" idag....Vem som ska bestämma?Jag vet inte vem det är nu,så vet inte vad jag ska svara på den frågan.Kan inte svara på nästa fråga heller.Tvinga kvinnor ska man absolut inte göra.Och ja,på sista frågan,aborten kommer alltid att finnas,även om den förbjuds.
  • heavymetal2
    MILF skrev 2008-01-02 00:33:19 följande:
    Ja och med dina svar, så faller ju några av argumenten du skrivit tidigare. Visst, att använda abort som preventivmedel är ju att göra abort för lätt, men ingen kan tvinga någon som gör så att behålla barnet heller.
    Vad är det jag skrivit tidigare i inläggen som inte stämmer överens med mina svar?
  • heavymetal2
    MILF skrev 2008-01-02 00:40:01 följande:
    Jag tycker inte att det stämmer, att man inte får göra abort då barnen har DS, inte heller då det är för lätt att göra abort osv...Men att du inte tycker att det kan tillämpas i verkliga livet.
    Förstår egentligen inte riktigt vad du menar,men jag,personligen,tycker det är värre att föda fram sitt barn om man blivit våldtagen,än om man upptäcker att barnet har te x DS....sen får varje individ göra som dom känner för själva,men det är min åsikt.
  • heavymetal2
    MILF skrev 2008-01-02 00:48:09 följande:
    Ja exakt. Varje person bör få göra som dom vill när det kommer till abort eller att behålla barnet.
    håller med.....
  • heavymetal2
    Myrtille skrev 2008-01-02 08:36:53 följande:
    Det där är en uppradning av felaktigheter, så svaret är nej.
    Vad är fel i mitt inlägg?
  • heavymetal2
    Struliga Jag skrev 2008-01-02 10:49:37 följande:
    jag vill tex inte ha ett barn med DS då de ser underliga ut, kommer med största sannolikhet inte ha normala liv med eget boende, eget jobb, egen inkomst, barn mm mm.OM jag vet innan att det är fel på barnet tänker jag ta bort det.Händer någonting efter förlossningen, under barnets liv, som leder till handikapp eller efterblivenhet eller någonting som gör barnets liv mindre normalt, då är det som det är.Men vet jag innan, då tas det bort.
    Är det utseendet det handlar om då?Och det här med normala liv är äterigen bara ren och skär okunskap.....
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!