Inlägg från: heavymetal2 |Visa alla inlägg
  • heavymetal2

Nu får det vara nog!!!

Förstår det inte heller,hur man kan "välja bort" barn...

• heavymetal2
    Murloc skrev 2007-12-29 10:37:33 följande:
    heavyDet gör man inte.
    Jo det gör man.Vi fick förfrågan ang fosterdiagnostik,men vi tackade nej.....varför?Därför att jag skulle älska mitt barn vilket som.Jag har anhöriga med barn till olika funktionshinder,och visst fasen är det jobbigt vissa stunder,men man älskar dom ändå....och som någon skrev om ADHD,jag har det själv och vi är banne mej inga lätta människor att umgås med,det vill jag lova...
  • heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 15:34:34 följande:
    Det är väl självklart att man föredrar ett friskt barn och det vore väl jättebra om det inte fanns sådant som DS och liknande skador.
    Men var ska man sätta gränsen?Barn med DS,barn som är blinda,barn som är döva,barn med ADHD/DAMP.....kanske barn som är väldigt oroliga?
  • heavymetal2
    Moomin skrev 2007-12-29 16:35:57 följande:
    Pust? Är det så man svarar när man inte har något genomtänkt svar utan upptäcker att man slängt ur sig dumheter?
    Har jag slängt ut mej dumheter????Tydligen finns det fler här som håller med om mina åsikter......Men vill man måla världen svart eller vit så okej.....
  • heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 18:52:49 följande:
    Jag kan inte se något vackert i en värld full av DS människor
    Är världen så jäkla vacker nu då?
  • heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 18:56:42 följande:
    Nej men inte blir den vackrare av DS
    Har du själv barn med DS eller nån bekant,eftersom du vågar yttra dej så????
  • heavymetal2

Lite onödigt att använda ord som "defekt"....det är ju människor vi pratar om,eller hur?Människor av kött och blod,och med samma känslor som alla vi andra.....inte konstigt att det finns fördomar i vårt avlånga land,när man använder såna ord....

• heavymetal2

Det fanns en annan tråd här på fl som handlade om tobak och graviditet.....nån skrev att ADHD är en utvecklingsstörning...Den personen kan inte va speciellt påläst,det må jag säga....och för oss som faktiskt har det (jag är en av dom),så va det ett ganska klumpigt uttryck....visst måste man få säga sin åsikt,men när det handlar om en människa,så borde man väl va lite försiktigare i ord man använder...

• heavymetal2

Och vem säger att alla "friska" personer är bättre...?Alla är vi olika individer och borde väl respekteras för det....

Svar på tråden Nu får det vara nog!!!