Inlägg från: heavymetal2 |Visa alla inlägg
  • heavymetal2

Nu får det vara nog!!!

homemade skrev 2007-12-29 19:59:03 följande:
    Bättre om du citerar så vi förstår vems inlägg du syftar på
    Ditt inlägg i 178....du kan väl inte redan ha glömt vad du skrev?
  • heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 19:03:44 följande:
    Jag tror nog att jag vågar yttra mig trots att jag inte har eller har en DS person i min närhet.Jag har full förståelse för att de som har ett barn med DS älskar det på samma sätt som jag älskar mina utan. Jag skulle självklart älska mitt eget med om jag skulle fått ett med DS.Men jag kan inte se hur en värld skulle bli bättre/trevligare om det blev fler defekta barn/människor i samhället.Det är väl knappast något att sträva efter att det föds så många som möjligt med skador som leder till handikapp/utvecklingsstörningar.
    Här är ytterligare ett inlägg....
  • heavymetal2

Ne,vem avgör vad som är normalt och inte normalt....tragiskt,mycket tragiskt.....

• heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 20:06:59 följande:
    Men det finns ju fler i tråden än bara du och jag...Finns inget som säger att friska människor är bättre eller att de som finns inte ska respekteras.Jag har skrivit att friska barn borde ju vara normalt att önska sig
    Det är bara synd att man ska ha rätten att sålla ut dessa barn,som inte anses tillhöra "det normala"......jag känner många människor,som är vad man kallar utvecklingsstörning,och underbarare människor än dom finns inte!Så jag tycker det är jävligt tragiskt,och synd om alla dom som väljer abort pga ett ds-barn,dom barnen är helt underbara!!!!!Precis lika underbara som alla andra barn!
  • heavymetal2

Du har din åsikt och jag har min.....men jag undrar om du inte hade ändrat din åsikt något om du lärt känna ett DS-barn.....

• heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 20:17:18 följande:
    Så din åsikt är att alla måste uppskatta och vilja ha DS barn?
    Nej det är inte min åsikt,men om alla hade mer kunskap om dessa barn så tror jag att folk hade ändrat åsikt.....
  • heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 20:25:41 följande:
    Så det är så att om man inte håller med om en åsikt så beror det på okunskap?
    I detta fallet:ja det tror jag......hade du te x jobbat med dessa barn,så tror jag att din åsikt varit annorlunda,eller om du själv haft ett sånt barn.....det är "lätt" att döma när man inte varit där själv,vet du....
  • heavymetal2

Alldeles för lätt......tillhör väl den "klassen" som umgås med alla,oavsett hudfärg,sexuell läggning eller annat.....tror på kärlek mellan människor.

• heavymetal2

Men om det vore ett fritt val,så kan du ju heller inte dömma....?Du vet ju inget om dessa människor,alltså är det okunskap.....Om du väljer att ta avstånd från en som te x är homosexuell,varför VÄLJER du det....?Vad är grundtanken....?

• heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 20:42:14 följande:
    Ska vi ta det i inbox istället så vi inte blir OT i tråden?
    Känner du för å diskutera så gärna för mej......
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!