Inlägg från: Frantic |Visa alla inlägg
  • Frantic

Nu får det vara nog!!!

Har inte du i tidigare trådar skrivit att Emma har personalresurser?

mammapuh skrev 2008-01-02 00:43:00 följande:
    Vi har inte ett enda hjälpmedel till vår dotter *S* Däremot håller jag med om att vi får lägga ner betydligt mer tid på hennes läxor än vad klasskamraternas föräldrar gör. Emma går i ettan i grundskolan och det har fungerat jättebra denna terminen. Själv hade jag en kompis med normalt eller nästan högt IQ som hade inlärningssvårigheter och dyslexi och det var mycket jobbigt för henne i skolan!
  • Frantic

Nej din dotter är inte sjuk för att Myrtille säger det utan för att hon fötts med en obotlige genetisk sjukdom. Trots detta tycks hon leva ett bra och rikt liv, vilket alla är glada för.

mammapuh skrev 2008-01-02 18:57:38 följande:
    Myrtille har vid ett flertal tillfällen berättat för mig att min dotter är sjuk och inte alls frisk vilket jag anser henne vara. Själv är jag av åsikten att av Myrtille och min dotter så är det Myrtille som är den sjuka. MEN det är min åsikt och eftersom vi har åsiktsfrihet har jag rätt att säga att jag tycker Myrtille är sjuk därmed påstår jag inte att hon är det utan enbart att JAG tycker det. På samma sätt som Myrtille vid flera tillfällen hävdat att min dotter är sjuk fast Myrtille gått längre än så och påstått att det faktiskt ÄR så att min dotter är sjuk! Men givetvis är inte Myrtille sjuk bara för att jag säger att hon är det. Precis som min dotter inte är sjuk för att Myrtille säger det!En mamma till tre friska ungar varav den yngsta är tillfälligt sjuk
  • Frantic

Men det gäller väl alla barn och alla aborter i så fall.

heavymetal2 skrev 2008-01-02 23:44:34 följande:
    Fast förstår inte vanligt folk att det kan såras,när folk väljer att inte vilja behålla dessa barn?Föräldrar till DS barn tycker ju att "motståndarna" går MISTE om nåt fint!Är det så konstigt om det känns kränkande när man väljer att ta bort det finaste som finns?Föräldrar med Ds tänker självklart att "ni vill inte ha en unge som min"......klart att det sårar.
  • Frantic

Du har alltså inte pluggat en enda poäng genetik, kan vi snabbt konstatera.

mammapuh skrev 2008-01-03 01:13:47 följande:
    Ja antagligen har vi alla något genetiskt fel på våra kromosomer och borde då anses vara sjuka. Tror inte det finns en enda av oss som har helt felfria kromosomer finns säkert någon liten gen på någon kromosom som inte är som den var tänkt att vara även om det kanske inte gör någon större skillnad. Men om genetiska skador är sjukdomar och alla med stor sanolikhet har gener som inte är som det var tänkt så borde ju ALLA människor vara sjuka *S*
  • Frantic

Men du menar ju att DS inte medför några mindre önskvärda egenskaper som kan peka ut dem i förhållande till resten av befolkningen utan DS. De har ju bara en extra "mys-kromosom"
    Så hur fungerar den liknelsen?

mammapuh skrev 2008-01-03 01:16:53 följande:
    Nej men om din son hade några egenskaper som inte så många i vårt samhälle har. Låt säga han hade fula utstående öron. Och jag sa att jag ville ta bort ett sånt barn för det skulle nog ändå bli retat och göra operationer och så kan ju vara riskabelt och dessutom göra ont då vore det bättre jag gjorde abort för det skulle ju inte barnet med de utåtstående öronen lida av ändå. Tror du inte då att du hade känt dig en smula sorgsen för antagligen hade du tyckt att din son med de där utåtstående öronen var den finaste pojken i hela världen och varför kan inte andra se honom så som du gör. Som den fantastiska individen som du fött?
  • Frantic

Problemet är att när inlägg raderas p.g.a. påhopp och annat så förflyttas numreringen, så det som hette en siffra plötsligt heter en ny siffra. Det gör att det ibland inte stämmer med vad ett inlägg hade för nummer tidigare. Det kanske är vad som hänt.

anne h skrev 2008-01-03 01:30:37 följande:

761!
  • Frantic

Jo det har påpekats massor av gånger i alla tidigare trådar då Emma fått agera slagträ mot bättre vetande. Hela trådar om Emma har stängts ned.

Struliga Jag skrev 2008-01-03 07:07:00 följande:

Finner inte andra det ganska löjligt att det ska klistras in en massa kort på småbarn i trådar som behandlar DS?Ett barn i den åldern som barnet här ovan är inte medveten om vad mamma egentligen frågar om, om barnet enss har blivit tillfrågad, när mamma vill lägga ut en bild i en tråd.Egentligen är det ganska kränkande mot barnet att använda kort på denne som en slags manifestation mot andras åsikter angående DS.
  • Frantic

Nej jag har aldrig sett något bild på vederbörande, det är endast enorma bilder på flickstackaren som kablas ut, gång på gång.

Struliga Jag skrev 2008-01-03 08:47:16 följande:

Jag tycker verkligen synd om Emma som utan att ha bett om det får vara ansiktet utåt när hennes mamma argt diskuterar DS.Men har mamman själv lagt ut bilder på sig själv? Någon som har sett det?Jag tycker det borde finnas restriktioner vad gäller användandet av bilder på andra än sig själv i tex trådar där det debatteras het och ivrigt.
  • Frantic

Det här meningen får du gärna omformulera, den är fullständigt obegriplig.

mammapuh skrev 2008-01-03 15:55:57 följande:
    Det har vi i alla fall beskyllts för när de där som hänger i varenda sån här tråd som hävdar sin yttrandefrihet och fulla av fördomar människorna inte har mer att komma med då är det vi som ljuger och förskönar *S*
  • Frantic

Jaha? Och vad har detta med topic att göra?

mammapuh skrev 2008-01-03 16:17:39 följande:
    Kan man annat än skaka på huvudet! Jag hoppas innerligt att min dotter aldrig ska behöva möta dessa människor som skriver här i verkliga livet.Kan också berätta att jag är lyckligt lottad och mår bra och är tacksam för allt jag lyckats åstadkomma med mitt liv. Vi har det ekonomiskt bra, bor bra, kan åka utomlands när vi vill, har tre fina perfekta barn, ett fint hus och en ny bil (som är betald) min dotter går grundskolan och har klarat av det jättebra. Alla vi möter ute i samhället bemöter henne och oss med samma respekt som man bemöter andra. INGEN har någonsin sagt såna saker till oss personligen som det skrivs om i såna här trådar. Jag förstår inte var dessa människor bor men kanske är det i någon del av en förslummad förort? De kan inte hävda sig på något annat sätt så varför då inte ta chansen att hoppa på de som inte själva kan försvara sig verbalt tillbaka? Men det säger ju egentligen mig bara att jag inte ska fortsätta käbblandet.Till er underbara människor som skickar meddelande till mig vill jag bara säga tack! Ni gör att man känner hopp för framtiden. Och ni är framförallt många fler än de 10 tal som gång efter gång letar upp såna här trådar för att skapa bråk!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!