Nu får det vara nog!!!
Vad är det i inlägg 414 som inte stämmer med vad MILF tidigare skrivit?
Vad är det i inlägg 414 som inte stämmer med vad MILF tidigare skrivit?
Tack!
Var har jag skrivit "hur hemskt det är"? Mig veterligen har jag poängterat att DS medför krångel både kroppsligen och förståndsmässigt, något som alla ni DS-mammor vet. Att ni har fina ungar värda kärlek och respekt är det däremot ingen som ifrågasatt. Om du själv känner att hemskt är det ord du vill använda för att beskriva ett liv med DS så gör för all del det, men skyll det inte på mig.
anne h skrev 2007-12-31 17:54:45 följande:
Men snälla du. Öde ö-exemplet var ju bara för att plocka bort alla de övriga människor som Mammapu ansåg var det enda problemet för hennes flicka. Mammapu skriver uttryckligen att hon inte skulle önska bort sin dotters DS på grund av de handikapp som det för med sig utan enbart på grund av hur andra bemöter flickan. Hänger du med?
Men lösningar behövs ju inte om det inte finns något problem och ni anser ju att det inte finns några som helst problem med DS så vad skulle det behövas för lösningar?
anne h skrev 2008-01-01 17:35:08 följande:
Jag har ställt samma fråga angående blindhet. Det finns massor av glada, mysiga ungar som är blinda. Betyder det att det är ÖNSKVÄRT att ens unge skall bli blind?
Jag frågade även om man kränker alla blinda barn och deras mammor om man mot förmodan hoppades på att få ett seende barn.
Ingen svarade.
Så det handlar när allt kommer omkring alltså INTE om vad som är bäst för barnet utan vad som är lättast för mamman att handskas med? Det är ju subjektivt! Om jag t.ex skulle anse att det var lättare att ha ett friskt barn som avlats genom våldtäkt än ett DS-barn avlat i kärlek, har jag "rätt" att välja min abort då, eller är det DU som med DINA känslor skall avgöra vad som är moraliskt förkastligt?
Fru Vanheden önskar sig funktionshindrade barn. Det är nog hon som åsyftas.
Javisst, vi har fri abort i Sverige under den första tiden av graviditeten. Vid en tidig abort behöver man tack och lov inte ange några skäl alls annat än att man inte vill genomgå graviditeten. Nu har vi inte test för ögonfärg, men hade vi det så skulle det vara helt ok med tidig abort baserat även på det.
Hur menar du med "tänkt"? Är du inne på Gud och ödet nu på något vis? Jag tror inte på något av dem utan på människans fria val att påverka sitt liv och framtid. Om du är fatalist förstår jag att det blir svårare att kombinmera med fritt val, men det finns massor av människor som INTE är fatalister, jag är en av dem.