Inlägg från: Frantic |Visa alla inlägg
  • Frantic

Nu får det vara nog!!!

Vad är det i inlägg 414 som inte stämmer med vad MILF tidigare skrivit?

djkpg skrev 2007-12-31 13:51:14 följande:
    Varför dra du in frantic? Det va väl du som höll med lefo!
  • Frantic

Tack!

MILF skrev 2007-12-31 13:52:27 följande:
    För att Fratic är en bra människa. Hon skulle vara en bra förälder till sitt barn och kämpa för barnet. Det hyser jag inga tvivel om.Jag håller med dig i mycket du skriver om och du håller ofta en schysst ton i diskussioner. Gott nytt år Lefo.
  • Frantic

Var har jag skrivit "hur hemskt det är"? Mig veterligen har jag poängterat att DS medför krångel både kroppsligen och förståndsmässigt, något som alla ni DS-mammor vet. Att ni har fina ungar värda kärlek och respekt är det däremot ingen som ifrågasatt. Om du själv känner att hemskt är det ord du vill använda för att beskriva ett liv med DS så gör för all del det, men skyll det inte på mig.

anne h skrev 2007-12-31 17:54:45 följande:

Tyvärr får man en helt annan uppfattning när man läser allt du skriver om DS och hur hemskt det är, hur lite de lär sig, hur jobbigt det är för både föräldrar och barn.Jag håller med Lefo i det hon skriver här ovan om dig som eventuell förälder till ett barn med DS.
  • Frantic

Men snälla du. Öde ö-exemplet var ju bara för att plocka bort alla de övriga människor som Mammapu ansåg var det enda problemet för hennes flicka. Mammapu skriver uttryckligen att hon inte skulle önska bort sin dotters DS på grund av de handikapp som det för med sig utan enbart på grund av hur andra bemöter flickan. Hänger du med?

Lefo skrev 2008-01-01 12:47:49 följande:
    Får du mammapuhs inlägg att hon vill att hennes dotter ska bo på en öde ö?Vet inte du att många med funktionshinder i dagens Sverige blir mobbade, förföljda och det finns hemska trådar om "mongos" där man uppmanar att ta egna kort på personer med DS för att sedan skratta åt dem.
  • Frantic

Men lösningar behövs ju inte om det inte finns något problem och ni anser ju att det inte finns några som helst problem med DS så vad skulle det behövas för lösningar?

anne h skrev 2008-01-01 17:35:08 följande:

En del ser glaset som halvtomt, andra som halvfullt.Så enkelt är det.Vill ni se problemen, eller vill ni se lösningarna? Man mår ganska bra när man lär sig att se lösningarna, i stället för att bara uppleva att livet är fullt med problem, oavsett om det gäller DS, arbete, pengar, livspartner, eller vad ni nu vill.
  • Frantic

Jag har ställt samma fråga angående blindhet. Det finns massor av glada, mysiga ungar som är blinda. Betyder det att det är ÖNSKVÄRT att ens unge skall bli blind?

Jag frågade även om man kränker alla blinda barn och deras mammor om man mot förmodan hoppades på att få ett seende barn.

Ingen svarade.

Myrtille skrev 2008-01-01 20:42:54 följande:
    Det finns väldigt många som fixar att leva ett lyckligt liv utan ben. Betyder det att du gladeligen avstår från dina?
  • Frantic

Så det handlar när allt kommer omkring alltså INTE om vad som är bäst för barnet utan vad som är lättast för mamman att handskas med? Det är ju subjektivt! Om jag t.ex skulle anse att det var lättare att ha ett friskt barn som avlats genom våldtäkt än ett DS-barn avlat i kärlek, har jag "rätt" att välja min abort då, eller är det DU som med DINA känslor skall avgöra vad som är moraliskt förkastligt?

heavymetal2 skrev 2008-01-01 21:56:43 följande:
    Jag tror nog dom flesta här skulle föredra att få ett barn med DS,jämfört med att få ett barn som blev till under sexuella hot......
  • Frantic

Fru Vanheden önskar sig funktionshindrade barn. Det är nog hon som åsyftas.

mammapuh skrev 2008-01-01 22:18:19 följande:
    Vem önskar sig funktionshindrade barn? Det är väl knappast samma sak att ta livet av sitt funktionshindrade barn i magen eller att inte önska sig ett funktionshindrat barn. De allra flesta som har sunt förnuft skulle inte önska sig ett funktionshindrat barn MEN de skulle inte heller ta livet av barnet i magen för det utan skulle älska barnet för just den individ det är!
  • Frantic

Javisst, vi har fri abort i Sverige under den första tiden av graviditeten. Vid en tidig abort behöver man tack och lov inte ange några skäl alls annat än att man inte vill genomgå graviditeten. Nu har vi inte test för ögonfärg, men hade vi det så skulle det vara helt ok med tidig abort baserat även på det.

mammapuh skrev 2008-01-01 23:55:49 följande:
    Så då är det okej att göra abort pga fel ögonfärg eller pga fel egenskaper vilka de än är hos det väntade barnet? Barnet är ju ändå inte medvetet om vad som sker?!
  • Frantic

Hur menar du med "tänkt"? Är du inne på Gud och ödet nu på något vis? Jag tror inte på något av dem utan på människans fria val att påverka sitt liv och framtid. Om du är fatalist förstår jag att det blir svårare att kombinmera med fritt val, men det finns massor av människor som INTE är fatalister, jag är en av dem.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:08:19 följande:
    Men det handlar inte om att välja det barn som utvecklas i din mage är det barn som var tänkt att födas och älskas!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!