• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • micorazón

nä, nu ska jag åka o hämta mannen o sen köpa godis o ev. hyra nån bra film Myskväll idag! imorn komemr det lilla monstret hem hahaha Gud vad jag saknar honom Men men om 24 timamr soverhan sött i sin säng här hemma!!!!

Vad händer hos er andra ikväll? Var är alla???????

• Mèlie E
    micorazón skrev 2008-01-12 20:34:30 följande:
    nä, nu ska jag åka o hämta mannen o sen köpa godis o ev. hyra nån bra film Myskväll idag! imorn komemr det lilla monstret hem hahaha Gud vad jag saknar honom Men men om 24 timamr soverhan sött i sin säng här hemma!!!!Vad händer hos er andra ikväll? Var är alla???????
    hehe ja exakt vart är alla:) sj har jag haft familjen på besök o ska bara ta det lugnt en kompis kanske kommer förbi på en kvälls fika o snacka lite skit :)
  • micorazón
    Mèlie E skrev 2008-01-12 21:01:26 följande:
    hehe ja exakt vart är alla:) sj har jag haft familjen på besök o ska bara ta det lugnt en kompis kanske kommer förbi på en kvälls fika o snacka lite skit :)
    roliogt när vänner kommer över .. saknar det sen jag flyttade till landet haha Bor i en liten håla. helt underbart tyst o skönt. Men ibland vill man ha livat också... men men. När jag e mammaledig ska jag in tills tan o fika VARJE dag haha
  • micorazón

har Jeta lämnat forumet helt eller? Kanske fått tillsägelse av chefen? Eller så har jobbet blockat familjeliv.se? hahahaha

• alisandra

Här är jag!
    Men jag har hållt mig lite undan idag, men jag har bevakat er.
    Hahaha!

Jag och Bujar har tagit det lugnt idag.
    Vi har tränat, gått långpromenad med hundarna och sen tittar lite bra filmer och så.
    Sen har vi haft besök av min mamma och syskon.
    Jag lagade pite och matina till dom, mycket uppskattat!
    Dom älskar också den albanska maten.
    Vem gör inte det? Hehe.
    Fast jag kunde ju inte äta, så tråkigt! Vart verkligen sugen.
    Men men.. Snart är det inte långt kvar!

Tralala, vad jag är rastlös!

micorazón skrev 2008-01-12 20:34:30 följande:
    nä, nu ska jag åka o hämta mannen o sen köpa godis o ev. hyra nån bra film Myskväll idag! imorn komemr det lilla monstret hem hahaha Gud vad jag saknar honom Men men om 24 timamr soverhan sött i sin säng här hemma!!!!Vad händer hos er andra ikväll? Var är alla???????
  • MmmJennie

Alisandra: Varför kunde du inte äta av din goda mat?? (Om man får fråga?)

Naten e mire..

• alisandra

För jag håller på med en kickstart kur med Allevo.
    Ska dricka deras shaker i 14 dagar och sen börja äta GI-mat. Därför föstår du. Hehe!
    Saknar att äta riktig mat som FAAAAAAAN!
    Men vad gör man inte?

Naten e mirë

MmmJennie skrev 2008-01-12 23:24:52 följande:
    Alisandra: Varför kunde du inte äta av din goda mat?? (Om man får fråga?)Naten e mire..
  • PetraD

nu MÅÅÅSTE vi sätta fart här tjejer

kom på en sak (under diskussion med alexandra)
    varför är så många i kosovo (säkert albanien & makedonien också) så små och smala?????

varför jag undrar är...
    de äter så mycket vitt bröd som ju inte är världens nyttigaste
    ganska mycket salt i maten, mycket mjöl... grädde, yoghurt...
    sen så äter de ju en del godsaker...
    qaj med mycket socker & jordnötter/chips osv. till....

när vi var i kosovo så var det väldigt mycket chips och ostbågar som åts under långa bilresor... bad bujar gå in i en affär och köpa lite frukt. men det hade de inte i den affären...

har ni någon teori??

• msuse
    PetraDeliu skrev 2008-01-13 01:42:17 följande:
    nu MÅÅÅSTE vi sätta fart här tjejerkom på en sak (under diskussion med alexandra)varför är så många i kosovo (säkert albanien & makedonien också) så små och smala?????varför jag undrar är...de äter så mycket vitt bröd som ju inte är världens nyttigasteganska mycket salt i maten, mycket mjöl... grädde, yoghurt...sen så äter de ju en del godsaker...qaj med mycket socker & jordnötter/chips osv. till....när vi var i kosovo så var det väldigt mycket chips och ostbågar som åts under långa bilresor... bad bujar gå in i en affär och köpa lite frukt. men det hade de inte i den affären...har ni någon teori??
    men tycker nog de blir rundare se'n när de fått barn... hoppas ingen tar illa upp, menar inte alla.
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!