• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • MmmJennie

God morgon!

Alisandra: Jo den skolan är populär, det e en väldigt fin skola =) Men ack! så dyra utbildningarna är... =(

• micorazón
    alisandra skrev 2008-01-11 22:39:30 följande:
    Hehe, okej. Fast för att vara en "vanlig" bil var det dyrt...Är den halvförsäkrad?Vad bra!Då blir det billigare säkert.Fast när jag fyller 24 ska vi skriva över den på mig så jag kan börja spara ihop lite bonus också.
    nope, helförsäkrad
  • micorazón
    alisandra skrev 2008-01-11 23:29:25 följande:
    TJEJER!Vet att några av er har användare på Bilddagboken.seLÄS DETTA!Någon eller några individer har gjort intrång i Bilddagbokens system och kommit över en databaskopia från maj 2007. Den aktuella databaskopian innehåller bland annat lösenord till dagböcker samt e-postadresser.Vi ser mycket allvarligt på det som inträffat och väljer därför det säkra före det osäkra och bytt ditt gamla lösenord mot ett nytt.Ett mail kommer skickas ut till din e-post du angivit på sajten. OBS! Använder du lösenordet du hade på Bilddagboken på andra ställen rekommenderar vi dig att byta lösenord även för de platserna.Detta gäller t.ex. din e-post eller MSN. Vi jobbar för fullt med att utreda saken. Hoppas ni har klarat er allihopa!Usch, tur att inte jag har en sån!230 000 användare ligger ute på internet så man kan laddaner och se alla dom användarnas lösenord och allt.Vilka idioter som håller på med sånt skit!
    akta bara så att detta inte är ett mail från de som vill åt lösenorden. Byter ni lösen utan attkolla upp det innan kanske dem just FÅR tag på era lösen... så kolla med ansvariga först att det stämmer.......
  • JessyB
    MmmJennie skrev 2008-01-11 19:35:07 följande:
    Fam N: Nej nu får dom inte stoppa mera.. o nu är det ju ingen fara heller om han vill komma.. Ja vi har kollat könet o vet att det är en kille.. vet inte riktigt än vad han ska heta.. hihi vi kan inte bestämma ossJessyB: Tror inte min man hade låtit mig föda på det "vanliga sjukhuset" han menade på privat klinik där nere i såna fall.. men nu finns det INGEN tanke på att jag ska föda där nere.. Vi ska bjuda in hans föräldrar till oss =) håller på med alla papper o så för visum till dom. Micorazon: Attans bilar! Alltid ska det vara nåt me dom... =( men men nu får ni iaf hjälp imon =) hihi så ni slipper fixa själva =)
    Ok, Grattis.. Vet ni va det blir då?? = ) Kramar
  • Mammajessi
    alisandra skrev 2008-01-12 02:24:22 följande:
    Jag är FLYFÖRBANNAD!Kolla denna länk:www.flashback.info/showthread.php&pa...FRUKTANSVÄRT! Hur fan kan man göra så?Jävla idioter till karlar!Fattar dom inte att tjejerna är gravida eller?! SVIN!Hoppas inte någon av er eller någon ni känner finns med där bara. Jag är SÅ arg!!!!!!!!!!!
    tyvärr har den sidan funnits länge, sorgligt värre att dom inte har bättre för sig, än att länka medlemmars sidor vidare...
    Kan man vara lyckligare!
  • JessyB
    alisandra skrev 2008-01-11 22:31:24 följande:
    Hehe, okej. Har den skolan bra rykte och så eller?Jag har kollat in hemsidan.. Men är lite osäker på hur vi ska lösa det ekonomiskt bara. Men det får vi ta den dagen, först måste jag ju iallafall läsa upp mina betyg.Tack för all din hjälp! Kram och ha en trevlig kväll tjejen!
    Ok gumman, då får vi verkligen..hoppas att det blir negativt = )
    Håller tummarna för dig, men tyvärr brukar man alltid få pluss, när inte tiden är kommen..
  • shqiperi82

Jag tog bort hela mitt konto på bilddagboken istället... Har ju lite bilder här inne nu istället...

Ang sjukvård, så är Sveriges och Greklands sjukvård nästintill lika bra så blir vi sjuka där nere så skulle vi åka till Grekland om vi inte fick bra vård i Albanien. Men jag vet flera som inte kunnat få vård i Kosovo och som då åkt till Albanien och Makedonien och fått hjälp, så sjukvården i de länderna borde ju vara bättre. Har ju trots allt varit mer krig i Kosovo osv?!

Sen att man får betala en bra summa pengar det får man ju ta. Men som sagt vi skulle åka till Grekland om det skulle vara så. Har ju bara 20 min med bil dit och sen 30 min med båt!! Men mmmJennie JAG skulle inte ta en sån liten bäbis med min till Albanien som ni har tänkt. Måste bara få säga det. Jag vet hur sjuka de kan bli SNABBT när de är så små och det är skillnad på om barnet är några månader bara eller om det är ett år och några månader. Vi har väntat med båda barnen till de vart mer än ett år (Mirela har ju inte varit ännu alls) och det är jag SÅÅÅ glad för. Har sett Mirela när hon varit sjuk/medvetslös när hon var 5½ veckor och när hon var 4 månader och då hade jag INTE velat vara i Albanien kan jag säga...

Men sök visum till dem istället de kommer ju säkert att få det. Men vart söker ni? Vi sökte på den danska ambassaden eftersom den svenska har bara konsulat. Du får gärna fråga mig om du undrar något över det, har hjälp flera innan oxå att söka.

Oj detta blev mycket. Men idag kommer jag att försöka hänga med här för gubben jobbar hela dagen och jag ska nog vara hemma hela dagen....

KRAAAM

• shqiperi82

ang att vara borta 2-3 månader vi var i albanien i 2 måander sommaren 2004 och det det bästa vi kunde gjort. Adrian lärde känna sin albanska släkt och jag lärde med känna dem ordentligt!! För mig är det inget problem att få ta på sig ett nattlinne eller morgonrock när jag går upp och kissar på natten. hehe... Finns ju värre saker. Sen är de VÄLDIGT gästvänliga och så så man känner sig som hemma, + att vi kan gå ut och bada varje dag om vi vill så behöver inte sitta hemma hos dem hela dagarna och uggla...

Vet inte vem det var som skrev om att åka dit 2-3 månader?? Gör det!! Absolut!! Detär en helt annan sak än att åka 2-3 veckor, så lär man inte känna varandra alls på samma sätt. Så jag rekoemnderar verkligen att åka dit en längre tid!!

• shqiperi82
    alisandra skrev 2008-01-12 02:24:22 följande:
    Jag är FLYFÖRBANNAD!Kolla denna länk:www.flashback.info/showthread.php&pa...FRUKTANSVÄRT! Hur fan kan man göra så?Jävla idioter till karlar!Fattar dom inte att tjejerna är gravida eller?! SVIN!Hoppas inte någon av er eller någon ni känner finns med där bara. Jag är SÅ arg!!!!!!!!!!!
    har oxå sett det innan men blir oxå lika arg varje gång. MEN ibland kan man ju undra vad folk lägger ut för bilder. Jag säger inte att det är rätt att de gör så här men man kan ju tänka lite innan man lägger ut vissa bilder. VEM som helst kan ju faktiskt titta på ens bilder om man inte har PLUS och blockerar...
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!