• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • JessyB
    shqiperi82 skrev 2008-01-12 10:40:40 följande:
    har oxå sett det innan men blir oxå lika arg varje gång. MEN ibland kan man ju undra vad folk lägger ut för bilder. Jag säger inte att det är rätt att de gör så här men man kan ju tänka lite innan man lägger ut vissa bilder. VEM som helst kan ju faktiskt titta på ens bilder om man inte har PLUS och blockerar...
    Exakt, håller med dig gumman.. det finns folk som lägger ut sånna bilder, som hör hemma i dem privata fotoalbumen och inte här på datan, där alla kan se dem..
  • MmmJennie

JessyB: Vi vet att det är en pojk vi väntar =) Har gjort köns UL =)

Shqiperi: Nej nej det e min man som vill åka.. men jag har inte sagt ja till detta.. så du inte tror att jag skulle vara så dum att verkligen åka...?

• JessyB

Nä men gud... GRATTIS..GRATTIS, TUSEN GRATTIS... SALUT, SALUT

= )

Va underbart.. Har ni några barn från innan och har ni bestämmt något namn??

• MmmJennie

JessyB: Detta är våran först födda, så mannen är EXTRA stolt över att det är en pojk ;) Då dom anser att det "skulle" vara bättre... hehe! Vi har haft en del funderingar på namn.. men nu verkar vi inte komma på nåt alls.. hihi.. jätte svårt me namn verkligen.. vi har nog bestämmt att först se hur lillen ser ut.. o då brukar ju namn bara ploppa upp.. hihi ;)

• micorazón

tycker det är sååå konstigt att det fortfarande sitter kvar med att pojkar är bättre... Så synd... min man är ÖVERLYCKLIG över Arijeta... menhans släkt är inte lika glada..de hade hellre sett en pojke först. Jag kan bli så arg på sånt!!!!!!!!!

besim klappar alltid min mage o säger - min lilla prinsessa, du är pappas allt. Zemra ime

hihi så söt!!!!!! MEn visst påverkas han av släkten, han blir ledsen när dem inte frågar hur det är med bebisen, inte grattar lika mycket... etc etc...

men men vi skiter i släkten. VI är glada över vår tös!

• MmmJennie

Micorazon: Fattar inte heller vf dom tycker det e bättre me pojkar faktiskt =( Jag vet att min man hade älskat barnet lika mkt om det var en flicka =) Men men.. nu när han fick veta att det e en pojk så blev han extra stolt när han berättade för sin släkt där nere.. eftersom han fick mera GRATTIS o dom frågar hela tiden om hans kommande son i magen...

• JessyB
    MmmJennie skrev 2008-01-12 11:01:54 följande:
    JessyB: Detta är våran först födda, så mannen är EXTRA stolt över att det är en pojk ;) Då dom anser att det "skulle" vara bättre... hehe! Vi har haft en del funderingar på namn.. men nu verkar vi inte komma på nåt alls.. hihi.. jätte svårt me namn verkligen.. vi har nog bestämmt att först se hur lillen ser ut.. o då brukar ju namn bara ploppa upp.. hihi ;)
    Jo, jag önskar mig oxå först en pojk... Den lilla store brorsan.. ha ha = )
    Jo, men jag hoppas allt går bra för er.. Ta hand om dig
  • msuse
    PetraDeliu skrev 2008-01-10 19:12:43 följande:
    tror du min man klarar det eller?? han bestämde lion utan att jag vill. sen har vi varvat mellan Lion och Altin. men j*kla* gubben kan ju aldrig fatta att jag inte vill atthan ska heta Dion. fast det inte är något fel på det. men passar inte vår son.... Fam Ndreca skrev 2008-01-10 19:10:28 följande:
    var ni inte färdiga med namnet?
  • micorazón
    MmmJennie skrev 2008-01-12 11:13:03 följande:
    Micorazon: Fattar inte heller vf dom tycker det e bättre me pojkar faktiskt =( Jag vet att min man hade älskat barnet lika mkt om det var en flicka =) Men men.. nu när han fick veta att det e en pojk så blev han extra stolt när han berättade för sin släkt där nere.. eftersom han fick mera GRATTIS o dom frågar hela tiden om hans kommande son i magen...
    ja, det är löjligt..men det sitter i hårt det där. Innan jobbade ju bara pojkar och de var de som försörjde familjen. Men det är ju itne riktigt så nuförtiden....

Tror ALDRIG att nån av besims släkt här i Sverige har frågat om lilltjejen i magen. Man blir ledsen. För svenska kulturen, där kretsar typ ALLT runt den havande kvinnan ju.... men men  jag försöker att inte ta åt mig. Det är ju trots allt mannens "fel" att det är en tjej! hahahaha Det visste inte Besim och ingen i hans släkt heller. De trodde att det var kvinnan som avgjorde om det blev pojke/flicka.

Så alla kilalr som lämnar kvinnor som inte föder pojkar.... tyvärr, ni kommer fortsätta få flickor
  • shqiperi82
    MmmJennie skrev 2008-01-12 10:55:26 följande:
    JessyB: Vi vet att det är en pojk vi väntar =) Har gjort köns UL =)Shqiperi: Nej nej det e min man som vill åka.. men jag har inte sagt ja till detta.. så du inte tror att jag skulle vara så dum att verkligen åka...?
    Nej det är inte dumt att vilja åka det är inte det jag menar. Men jag ville bara berätta hur jag ser på det hela. det är ju vabligt att man åker när barnet är så litet och jag tror inte att alla vet hur farligt det kan vara?! Så jag tror ABSOLUT inte att du är dum gumman, TVÄRTOM hihi
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!