• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • Moj Katile
    micorazón skrev 2008-01-13 14:39:42 följande:
    till VINSLÖV kanske?? hihihi Här finns många dagis och sen har du pendetåg till Malmö på 40 minuter...
    Tja inte Vinslöv men ja Jag kan tänka mej Malmö, Helsingborg, Lund, Landskrona....
    Äsch jag vet inte riktigt.. E sååå kluven!
    **Adrian & Alisia-the reason for living!!**
  • micorazón
    PuMaMoRsAn skrev 2008-01-13 15:04:18 följande:
    Tja inte Vinslöv men ja Jag kan tänka mej Malmö, Helsingborg, Lund, Landskrona....Äsch jag vet inte riktigt.. E sååå kluven!
    Malmö o Lund är sueprfina, speciellt Lund. Älskar den staden och folket! Supertrevliga! Men sen e det ju det där med lgh. Svpårt att hitta det i storstäder   Förstår att du e kluven...
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • Moj Katile

Ja det åxå. Äsch vi får väl se!
    Det ordnar sej nog tillslut. Landskrona vet jag är LÄTT att få lägenhet i.
    Men de andra?? Eeeh nääää....
    Jag har ju velat flytta tillbax till skåne sen jag flyttade därifrån för 8 år sedan

• shqiperi82
    PuMaMoRsAn skrev 2008-01-13 15:22:46 följande:
    Ja det åxå. Äsch vi får väl se! Det ordnar sej nog tillslut. Landskrona vet jag är LÄTT att få lägenhet i. Men de andra?? Eeeh nääää....Jag har ju velat flytta tillbax till skåne sen jag flyttade därifrån för 8 år sedan
    jaha är du skåning? Vart bodde du då då? har du sin familj där nere eller? I Jönköping är det visst jättesvårt att få lägenhet, fanns bara 4 lediga i hela staden eller kommunen eller hur det var. sjukt alltså. Vi har ju en lägenhet, en 2½rok som vi hyr ut, men den är upptagen...
  • shqiperi82

Mirela fyller ju snart 1 år (om 2 veckor) och jag vet inte vad vi ska köpa till henne eller vad hon ska önska sig av släkt och vänner? Några tips? Mer än kläder som alltid behövs iförsig...

Funderade på en resväska men hur roligt är det för en ettåring, men den kanske kan bli ett rolig gömställe??

• Moj Katile

Annah-nä jag är från Hylte sen flyttade vi till Landskrona där jag gick högstdiet å sen delade mamma å Besim sej å då tvingades jag flytta med hit igen
    Det är bostadsbrist i HELA sverige!
    Hela min familj bor här men min mamma läser nu sista året till arbetsledare och kommer flytta härifrån om ett år-till skåne hon åxå förmodligen...

• shqiperi82

mmmjennie: ingen bebbe ännu??

michaela: vad lite du skriver i tråden numera?! kusinen har väl åkt hem så nu kan du väl sluta vara sååå duktig nuse och skriva lite här inne istället för att städa och laga mat HEEEEELA dagen?!

HUR BLIR DET MED VÅR TRÄFF? VEM KAN TÄNKA SIG ATT KOMMA TILL JÖNKÖPING? SKA VI SÄTTA UPP NÅGRA DATUM SÅ FÅR VI SE VEM SOM KAN???

• shqiperi82
    PuMaMoRsAn skrev 2008-01-13 15:57:40 följande:
    Annah-nä jag är från Hylte sen flyttade vi till Landskrona där jag gick högstdiet å sen delade mamma å Besim sej å då tvingades jag flytta med hit igen Det är bostadsbrist i HELA sverige! Hela min familj bor här men min mamma läser nu sista året till arbetsledare och kommer flytta härifrån om ett år-till skåne hon åxå förmodligen...
    OK. ja, jag har ju vart i hyltebruk några gånger och såååå roligt ställe är det inte. eller det var ju roligare när min kompis och min familj bodde där men sen när de flyttade så.... kommer ihåg en klädbutik som hette klädboden elelr ngt???? den låg nära deras restaurang?! sen fanns det en barnaffär som hade begagnade barnkläder och även en del nytt va?? finns den kvar? vi tittade på en vagn där när jag var gravid med adrian men den var såååå ful och gammal så vi bara skrattade och tramsade oss... det är sååå synd att hon flyttat därifrån för annars skulle jag kommit och träffat dig coh dina barn... typiskt!!
  • shqiperi82

min kompis och hennes familj skulle det stå...

• Moj Katile
    shqiperi82 skrev 2008-01-13 16:02:43 följande:
    OK. ja, jag har ju vart i hyltebruk några gånger och såååå roligt ställe är det inte. eller det var ju roligare när min kompis och min familj bodde där men sen när de flyttade så.... kommer ihåg en klädbutik som hette klädboden elelr ngt???? den låg nära deras restaurang?! sen fanns det en barnaffär som hade begagnade barnkläder och även en del nytt va?? finns den kvar? vi tittade på en vagn där när jag var gravid med adrian men den var såååå ful och gammal så vi bara skrattade och tramsade oss... det är sååå synd att hon flyttat därifrån för annars skulle jag kommit och träffat dig coh dina barn... typiskt!!
    Klädhörnan-svindyrt och har INGET som passar om man väger mer än 70kg!
    Och ja Lise-Guns finns också kvar men näää tack säger jag bara!
    Problemet e att här kommer jag ALDRIG få vänner som jag kan umgås med.
    Det är inte lätt i små inavelsbyar att komma in i de redan färdiga gängen som umgåtts sen de gick i 3an på lågstadiet
    Ja men visst är det IRONISKT!?!?!?! haha hade vi nte lärt känna varandra här så hade hon nog bott kvar!

Jag kommer gärna till jönköping! Bara jag får datum. Gärna innan onsdag då jag har schemamöte och kan planera när ajg ska vara ledig resp jobba!
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!