• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • MmmJennie

oki.. hihi.. men ser man inte fräschare ut när man e brun?? haha fast det kanske dom inte tyckte förr där nere... När jag var i Albanien för första gången 2006 o träffade mina nya släktingar.. så frågade nästan alla vf jag var så vit?? o då sa jag att det blir man när man bor i sverige.. hehe.. o dom bara skrattade..

• funbun
    MmmJennie skrev 2008-01-13 09:22:36 följande:
    oki.. hihi.. men ser man inte fräschare ut när man e brun?? haha fast det kanske dom inte tyckte förr där nere... När jag var i Albanien för första gången 2006 o träffade mina nya släktingar.. så frågade nästan alla vf jag var så vit?? o då sa jag att det blir man när man bor i sverige.. hehe.. o dom bara skrattade..
    dom kanske ville vara säkra på att bruden inte var zigenare lr nåt...
  • shqiperi82

men jag vill ju gå upp i vikt och det är inte heller lätt, tro mig!! Jag äter så mycket jag kan, men har man inte nycket aptit så är det inte lätt att tvinga sig själv at äta massor!! Någon mer med detta problemet? Jag gick upp 18 kg med bägge barnen och gick ner till min startvikt igen alldeles för snabbt!! Skulle gärna väga 58 kg eller mer, nu väger jag 52-53 och är 167 cm och det är för lite tycker jag. Ok inte jättelite som jag vägde ett tag 47-18 men ändå för lite...

• micorazón

godmorgon allihopa!!

ang det där med smala trots det dem äter. Ja, jag har också sett en tendens i ALLA medelhavsländer att det där kommer ifatt dem senare om de äter dåligt under tonåren o barndomen. Däremot kan jag lova att deras blodvärden är katastrof pga dålig kost (de som äter som du beskrev petra! inte dem andra såklart). Så jag vetinte. Hellre blir jag tjock om jag äter fel och uppmärksammas på min dåliga kost än att vara smal och tro att allt är bra!

Ang vit i huden så brukar dem sminka sig vita i kosovo, vissa i alla fall I alla fall de som gifter sig på sommaren då de är lite bruna. Och här i sverige rå solar vi solarie innan hahahahah Så olika det kan vara!!

Ang grav+vikt. Jag gick upp 30 med Dante!!!!! Men hade havandeskapsförgiftning också och en hel del vätska i kroppen. Gick ner 20 kg av det innan jag blev gravid igen. Jag kunde ju inte amma och inte träna pga snittet!!:-8 Skitjobbigt. Innan grav med Dante tränade jag 6 dagar i veckan och var SMAL... Men men livet haha

Nu har jag bara gått upp 6 kg och är i v. 30 snart ju.. så jag hoppas ligga under 10+ denna gången så då har jag 20 kg till min ursprungsvikt som jag hade innan Dante. Det SKA jag gå ner! Ska ut o gå 3 mil med vagnen/dag om det så behövs!!!!

Petra: Kollade inte receptlänken, men om det var Petulla tycker jag det är såååååå got. Vill man vara extra onyttig kan man göra som jago Biba gjorde en gång, vi friterade degbitarna och sen doppar man dem i nutella. SÅÅÅÅ flottigt men SÅÅÅÅÅ gott hahahaha Ingen diet direkt..men va f-n, man lever bara en gång.. (tror jag? )

Nä,. nu ska jag vila lite. Drömde en massa skit i natt. Att jag födde barn mitt ute i skogen när jag var ute med hunden haha Vaknade helt kallsvettig. Hoppas det inte är en sann dröm!!!!!!!Förvånad

kramkram

• Moj Katile

Hej allisammans!
    Nu har man slutat jobbat för idag!
    Petra: Gud va kul att du glömmer ett av barnen. Måste vara lilla sonen eftersom han gör minst väsen av sej!
    Ang gravvikt så leder jag här inne då!
    Gick upp 40kg med adrian, ner 27 innan jag blev gravid med alisia å gick upp 36 med henne. Dock pga en graviditetsdiabetes som ingen upptäckte.
    Vägde 60kg när jag blev med barn å såg MYCKET bra ut!
    Nu ser man snarare ut som en rullande boll MEN vikten e inte viktigast i livet!!
    Dock börjar jag på herbalige nästa vecka. inte imorgon utan nästa måndag.
    Ska gå på det 2 veckor så jag får lite resultat!!!
    Har gått ner 3.5 kg på 13 dagar med GI men vill ha snabbare resultat än det en tid!

Vad ska ni hitta på idag då?

**Adrian & Alisia-the reason for living!!**
  • micorazón
    PuMaMoRsAn skrev 2008-01-13 10:51:53 följande:
    Hej allisammans! Nu har man slutat jobbat för idag!Petra: Gud va kul att du glömmer ett av barnen. Måste vara lilla sonen eftersom han gör minst väsen av sej! Ang gravvikt så leder jag här inne då!Gick upp 40kg med adrian, ner 27 innan jag blev gravid med alisia å gick upp 36 med henne. Dock pga en graviditetsdiabetes som ingen upptäckte. Vägde 60kg när jag blev med barn å såg MYCKET bra ut!Nu ser man snarare ut som en rullande boll MEN vikten e inte viktigast i livet!!Dock börjar jag på herbalige nästa vecka. inte imorgon utan nästa måndag. Ska gå på det 2 veckor så jag får lite resultat!!!Har gått ner 3.5 kg på 13 dagar med GI men vill ha snabbare resultat än det en tid!Vad ska ni hitta på idag då?
    herbalife är toppen tycker jag. Det var så jag gick ner 20 kg och jag höll kilona sen också, gick inte upp förän jag blev gravid! Ska helt klart börja med det efter amningen sen!
  • Moj Katile

Ja det e den enda jag klarar att dricka! De andra e fäör tjocka.
    Löjligt va??
    Dessutom så e den tropiska riktigt god faktiskt!!!

• PetraD

skulle gärna svara mer nu, men måste äta lite..
    måste ju synas att jag fött barn; FYRA

kommer inte senare

ha en bra dag tjejer

kram

• Moj Katile

Usch jag har på ALLVAR börjat fundera på att flytta från den lilla kommun jag lever i
    Vill inte leva här längre!
    Så mycket skitprat och alla vet allt om alla.
    Frågan e bara hur man går till väga när man flyttar, säga upp srj osv :-I

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!