• Jess83

Hur stoppar ni in stolpiller

Använder ni stol piller till barnen?
    Suppositorier? Hur stoppar ni in dom?
    Fick nu höra att dom skall stoppas in med den trubbiga delen först, fick en chok.. man tror ju att den spätsiga ska in först...

Läste om det på google och det var så att den trubbiga ska in först....kunde tydligen skavas annars..

Hur gör ni? Hihi

(¯`°?.¸ ღ♥ Julius 2007/05/24 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller
  • Teskedsmamman

I bruksanvisningen på mina stolpiller står det att spetsen ska in FÖRST.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Kärran2

Jag har alltid stoppat in den med spetsiga delen först! Skulle aldrig försöka stoppa in den "platta" delen först i den lilla känsliga rumpan...!! Då kanten kan vara lite vass el iaf inte helt mjuk, låter det som man skulle kunna skada/repa den känsliga huden...Nä, hellre "riskerar" jag att den kan åka ut igen (har aldrig hänt oss) än att riskera att man skadar lill*n!!

• Jess83
    Teskedsmamman skrev 2007-11-23 23:45:30 följande:
    I bruksanvisningen på mina stolpiller står det att spetsen ska in FÖRST.
    jasså?
    (¯`°?.¸ ღ♥ Julius 2007/05/24 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • vadskajaghetadå
    Kärran2 skrev 2007-11-24 00:08:56 följande:
    Läs på Alvedons hemsida: www.alvedon.se/templates/WebPage1.aspx alltid; man måste våga lita på sig själv som förälder och göra det som känns bäst för en själv och sitt barn...
    ja men det finns ju en regel oavsett, så kan man ju inte alltid resonera.
    men det är ju okej att stoppa ni den med den spetsiga med, säkert funkar dom då med bra.
  • tjorvig

jag tar den spetsiga först, tycker det är mer rätt än att trycka in en vass kant. Men många har sagt att det är fel, men det struntar jag i. Frågan är varför dom ser ut som dom gör? Läste att det spelar ingen roll. men jag tycker att jag har rätt

• Miss Congeniality

trubbiga delen först givetvis....anledningen till att man bör o skall göra det är för att ändtarmen lättare sluter sig kring "pilen" delen.

Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller