• Jess83

Hur stoppar ni in stolpiller

Använder ni stol piller till barnen?
    Suppositorier? Hur stoppar ni in dom?
    Fick nu höra att dom skall stoppas in med den trubbiga delen först, fick en chok.. man tror ju att den spätsiga ska in först...

Läste om det på google och det var så att den trubbiga ska in först....kunde tydligen skavas annars..

Hur gör ni? Hihi

(¯`°?.¸ ღ♥ Julius 2007/05/24 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller
  • MinaHjältar

Jag har alvedon 5-10 kg och i våran står det inte vilken ände.

Mina små troll
  • Mizzz

det står ju på förpakningen oxå! Den trubbiga delen först såklart

Linus är numera mobil
  • Jess83
    MinaHjältar skrev 2007-11-23 23:15:14 följande:
    Jag har alvedon 5-10 kg och i våran står det inte vilken ände.
    samma här..
  • S vali s

Ärligt talat, om det vore livsviktigt att suppen infördes med en viss ände först så skulle det säkert stå med stora bokstäver och förpackningen vara försedd med varningstext

De här diskussionerna kommer upp lite då och då och till slut brukar det alltid konstateras att det beror på vem man frågar hur de ska föras in.
    Jag har frågat x antal läkare som svarat att det inte spelar ngn roll vilken ände man för in först....

Linn is speed, zebra is bad
  • phil
    S vali s skrev 2007-11-23 23:16:09 följande:
    Ärligt talat, om det vore livsviktigt att suppen infördes med en viss ände först så skulle det säkert stå med stora bokstäver och förpackningen vara försedd med varningstext De här diskussionerna kommer upp lite då och då och till slut brukar det alltid konstateras att det beror på vem man frågar hur de ska föras in.Jag har frågat x antal läkare som svarat att det inte spelar ngn roll vilken ände man för in först....
    Nej, spelar någon roll för hur den verkar gör det ju inte. Men den stannar lättare kvar om du gör rätt, så som en är avsedd att användas, helt klart.
  • S vali s
    phil skrev 2007-11-23 23:17:13 följande:
    Nej, spelar någon roll för hur den verkar gör det ju inte. Men den stannar lättare kvar om du gör rätt, så som en är avsedd att användas, helt klart.
    Ja, men hur den ska föran in verkar ju även de lärde tvista om. Vi har diskuterat frågan många många gånger på jobbet 

Själv för jag in den med spetsen utåt eftersom jag lärt mig att det ska vara så, men å andra sidan så vet jag andra som för in den med spetsen först och suppen har stannat kvar vilket ju är det viktigaste...
    Linn is speed, zebra is bad
  • Jess83

Jag ville bara se, för jag själv trodde den var till för att stoppa in med spetsen först

• anja1661

vår son blev sjuk i rs viruset när han var 3månader och då på sjukhuset fick vi höra att supparna ska tas med den trubbiga sidan först.
    det var första gången vi någonsin gav suppar....hade bara gett dottern flytande innan...

håller med om att det känns mer logiskt att ta den spetsiga sidan först. men på sjukhuset sa dem att det inte spelar någon roll men att den glider lättare ut igen om man har tagit den spetsiga delen först...

• LinnV

jag har aldrig använt det, skulle aldrig kunna stoppa upp något i rumpan på lina =/ har själv hemska minnen av det sen jag var liten. men om jag skulle gjort det hade jag tagit den trubbiga änden först..

• morzan4

Trubbigt först! Annars så gör slutmuskeln att suppen åker ut igen!

Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller