• Jess83

Hur stoppar ni in stolpiller

Använder ni stol piller till barnen?
    Suppositorier? Hur stoppar ni in dom?
    Fick nu höra att dom skall stoppas in med den trubbiga delen först, fick en chok.. man tror ju att den spätsiga ska in först...

Läste om det på google och det var så att den trubbiga ska in först....kunde tydligen skavas annars..

Hur gör ni? Hihi

(¯`°?.¸ ღ♥ Julius 2007/05/24 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller
  • MrM

Min lilla solstråle skrev 2007-11-23 23:00:08 följande:

Faan! Har jag gjort fel i 6 år???????
    Det beror på. Om du har en väääääldigt lång febertermometer och har fört ner den genom halsen så har den hamnat i rätt position.

Mvh
  • Min lilla solstråle
    MrM skrev 2007-11-23 23:02:07 följande:
    Min lilla solstråle skrev 2007-11-23 23:00:08 följande:Det beror på. Om du har en väääääldigt lång febertermometer och har fört ner den genom halsen så har den hamnat i rätt position.Mvh
    HMMMMMMMMMMMMM!
  • Jess83
    phil skrev 2007-11-23 22:58:52 följande:
    Jo, det står i bipacksedeln.
    Nej inte i den vi har, jag har kollat all text.. läste en extra gång nu igenom allt och det står inte..
  • MinaHjältar

På min förpackning som jag har till barnen så står det inte vilken ände som ska in först, jag har alltid kört med spetsen först, tycker de borde göra ont annars när man ska stoppa in den för dom vi har är lite vassa på den trubbiga sidan. Det har alltid gått bra med spetsen först.

Mina små troll
  • Jess83
    tildelou skrev 2007-11-23 22:59:28 följande:
    Fel har du ju inte gjort, har den stannat där inne så är det ju rätt! Spelar ju ingen roll vilken sida, bara den kommer rätt, det är ju inte så att medicinen inte verkar om den förs in på andra sätt...
    Ja det är sant... Dom har stannat kvar iallafall så han har ju fått i sig vilket var syftet
  • phil

Aha, det står i min så jag trodde att det stod i alla.

• Jess83
    phil skrev 2007-11-23 23:11:32 följande:
    Aha, det står i min så jag trodde att det stod i alla.
    Okej, ja för det borde stå tycker man... tydligen så vet inte alla hur den ska föras in
  • MinaHjältar

hitta nyss en sida på nätet där det står att man ska stoppa in den me trubbiga sidan först men att de går lika bra att stoppa in me smala sidan först om man tycker att de känns lättare.

Mina små troll
  • phil
    Jess83 skrev 2007-11-23 23:13:04 följande:
    Okej, ja för det borde stå tycker man... tydligen så vet inte alla hur den ska föras in
    Kollade nu, det är Panodil vi har.
Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller