• Jess83

Hur stoppar ni in stolpiller

Använder ni stol piller till barnen?
    Suppositorier? Hur stoppar ni in dom?
    Fick nu höra att dom skall stoppas in med den trubbiga delen först, fick en chok.. man tror ju att den spätsiga ska in först...

Läste om det på google och det var så att den trubbiga ska in först....kunde tydligen skavas annars..

Hur gör ni? Hihi

(¯`°?.¸ ღ♥ Julius 2007/05/24 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller
  • Misfits
    phil skrev 2007-11-23 22:52:12 följande:
    Självklart den platta sidan först. Det är ju så det ska göras.
    Jepp.
  • tildelou

Med trubbig, menar jag den platta.

• Mysluvan
    Mysluvan skrev 2007-11-23 22:53:50 följande:
    Jag stoppade in med den breda delen sist alltså spetsen först, när sonen var så liten så han fick stolpiller.Var barnmedicin som instruera så när vi låg inne när han var liten och riktigt sjuk.
    Nämen vänta nu, nu blev mitt inlägg bakvänt, barnmed. fick mej att vända det till den trubbiga först. *trött*
    Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • Spaceray

Jag vet att det är så men jag fattar inte varför dom gör sidan som ska in först så himla vass ibland, som på vanliga barnalvedon t.ex. jättevassa kanter där tycker jag! Men jag stoppar så klart in dom som man ska... Men när äldsta dottern var liten så visste jag inte det, men ingen for ut och dom hjälpte lika bra för det, vad jag vet iaf.

• Min lilla solstråle

Spetsen är inte trubbig. Trubbig tycker jag är den platta.
    Brukar ha febertempen mot den platta delen då jag "skjuter" in den.

• Jess83

det står inte heller i bruksanvisningen hur den ska föras in.. så jag har gjort fel!

• jenni82

första och enda gången jag gjorde det så tryckte jag in med spetsiga delen först. men det gick ju inge vidare eftersom lillan bara klämde ut den igen.
    nu kanske jag fått svar på varför hon lyckades!

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • adrenalin

trubbiga.. fick lära mig det på ålderdomshem för några år sen!

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Jess83
    Min lilla solstråle skrev 2007-11-23 22:56:05 följande:
    Spetsen är inte trubbig. Trubbig tycker jag är den platta.Brukar ha febertempen mot den platta delen då jag "skjuter" in den.
    det stog trubbig när jag googlade, men jag tycker inte heller den är trubbig
Svar på tråden Hur stoppar ni in stolpiller