• 0Love0

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Lite snabb berättelse,min vatten togs 11.50.Öppen 4 cm kl 16.Öppen 5 cm kl 18.30.Får krystvärkar ca18.50 då bm precis lyckats få mig att sitta på en stollutad över sängen med lustgas.Hon hinner typ bara ut från rummet sen dåjag krystar och min man får ringa på larmknappen och alla rusar in och får uppp mig i sängen.19.00 är min älskade pojke ute.
    Använde i princip ingen smärtlindring och sprack inte ett dugg!
    Fick komma tillpatienthotellet 00.30.02.40 var han färdig ammad och sov till 06.30,men då hade jag redab varit vaken sen 06 så det är ju intemycket man sovit i natt.Men han är världens snällaste,säger inte mycket mer än när han är hungrig.skriker inte utan bara knorrar!Så skönt att det äntligen är över!

• 0Love0
    apan skrev 2007-11-11 23:18:27 följande:
    0Love0 - grattis att det gick så bra! Det låter som en drömförlossning i mina öron, fantastiskt! Åh så avundsjuk jag är att du är "ute på andra sidan" nu ;)
    Var kanske inte drömmen i slutet men det gick ju bra iaf!=)
  • 0Love0
    taksi skrev 2007-11-12 11:30:30 följande:
    Love: GRATTIS, vad underbart att du har fött barn nu! Lät som om det gick rätt fort, kände du att du hängde med ordentligt? Skönt att du inte sprack. Hoppas att du mår bra!
    Hände inte med alls i slutet,var lite skämmnade samtidigt som det var häftigt att det gick så fort.
  • 0Love0

Hur går det för er alla?

Själv är jag så nära att ge upp amningen nu,typiskt när man verkligen gav det en chans och när jag bestämmt mig för att ge det en chans.=(

• 0Love0

crex

Han tar inte gärna ena bröstet,känns som omhan blir mernöjd medersättning dessutom

• 0Love0

crex

Jag försöker vara envis med men det är inte lätt när han tar tag och sen bara släpper

• 0Love0

crex

Ska ta upp det med bvc i dag tänkte jag.Känner att jag försökt vara mer envis både vad det gäller förlossning och nu efteråt med amning

• 0Love0

crex

Ja jag har en bra sköterska som stöttat mig i mycket eftersom det varit en del problem med första barnet

• 0Love0

Kommer fortsätta med enbart amning då sonen gått upp 500grampåen vecka

• 0Love0

CREX

Lycka till!

Vågar knappt mata sonen längre.Kanske fel att känna så men så känns det,men vi hade iaf inte fel om att han hade lagt på sig lite.Just nu vill jag bara att hans dumma förkyldning ska försvinna så han kan slippa spy och man skaslippa vara orolig.

• 0Love0

Inte sovit ett skit i natt i heller.Trött som ett as,men i dag ska det tvättas osv..

• 0Love0

Crex

Tror mycket att jag inte får sova r att hanär förkyld sen har jag nogätit och druckit väldigt olämpligt.så jag får skylla mig själv.

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning