Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
crex:
Jag har fått Bricanyl Depot 5 mg - de ska ge en jämn dos under 8 timmar. Men man kan inte dela dem eftersom det är en depottablett.
- - -
Jag hade regelbundna sammandragningar var 5-10:e minut som höll på igår em+kväll+natt trots att jag tog Bricanylen. Till sist åkte jag in till förlossningen. Jag blev så rädd att det dragit igång att jag bara skakade helt okontrollerat.
Kom iallafall hem klockan 5:40 i morse... Kände mig rätt slut av att gå och lägga sig efter att varit vaken 23 timmar, och sovit 3 timmar natten innan det. Fick sova på förmiddagen iallafall, så nu börjar man känna sig mer som människa igen.
Men det visade sig vara efter omständigheterna bra, sammandragningarna (som jag har fortfarande, men lite mer sällan nu) verkar inte öppna upp ännu mer i nuläget - livmoderhalsen är kvar på 2,6 cm.
Blir riktigt orolig över att jag blev så rädd att jag skakade okontrollerat, jag är ju så rädd att jag ska få panik om/när förlossningen drar igång spontant. Kändes inte som ett bra genrep på det området.
Personalen var inte speciellt trevlig i telefon och det gjorde mig väldigt tveksam till om jag överhuvudtaget skulle åka in. Men när jag väl kom in blev jag mycket bra bemött. Då hade de hunnit läsa i min journal, och det var skönt att känna att det verkade funka. Och jag var varmt välkommen tillbaka om jag får samma problem igen. (Hoppas jag slipper.)