Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
apan:
Jag gruvar mig också för att råka på personal jag inte trivs med... Jag blir en sådan mes när det händer, och ju mer rädd och stressad jag känner mig desto mesigare blir jag. Jag känner mig i underläge gentemot vårdpersonalen, och det känns jättesvårt att ställa krav. (Är inte så jämt, har inga problem med att gå och klaga t.ex. på en affär, utan det är när jag befinner mig i beroendeställning till den andra parten.)
Förra förlossningen hade jag extrem otur med personalen både på förlossningen och hotell-BB, jag blev jätteledsen och kände mig kränkt men vågade inte fräsa ifrån...
Det här är en stor del av min förlossningsrädsla, men vad gör man åt det?? Någon som känner igen sig?
Pratade med Aurora-BM om det igår, men hon fattade ingenting av vad jag pratade om. Hon är så inne på att "med en förlossningsplan så ordnar man allt", och det känns inte så.
apan och finesse:
Jag sprack mycket förra gången (och hade ont av det ungefär 2 år) p.g.a. extremt snabb förlossning (2 timmar från första känningen, det var hemskt). Då satte BM mig i knästående, och det var nog inte så smart - upprätta ställningar gör ju att det går ännu fortare... Så den här gången vill jag testa att stå på alla fyra eller liggande på sidan, det lär ska vara bra ställningar för att minska risken att spricka. Och så ska jag ha med mandeloljan, det gör vad det gör.
Lukas syskon:
Hoppas bebisen stannar där inne ett bra tag till! Håller tummarna! Jag riskerar också att få för tidigt, har fått för tidigt båda tidigare graviditeterna. Den här gången har man satt in ett cerclage - det känns lite bättre, men oroar mig gör jag ju ändå.
Lukas syskon o crex:
Jag mådde också otroligt dåligt efter förra förlossningen, jag var chockad och apatisk efter den kaosartade förlossningen. Känner igen mig så mycket i att inte få till anknytningen, det dröjde länge för mig. Och jag oroar mig för att det ska bli likadant igen. Har försökt prata med Aurora-BM om det också, men hon är nog bara för praktiskt lagd. *suck*
Nu ska jag få träffa en Aurora-kurator, får se om jag kan få bättre hjälp av henne med de här "mjuka" frågorna som en förlossningsplan knappast löser.