• taksi

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Hemskickad igen. Den här gången var det INTE för att bebis låg högt, utan han låg bra till och väl inställd i bäckenet. Men trots att jag nu öppnat mig mer och tappen är kortare så bedömde denna överläkare att det var för omoget för att sätta igång. Grrrrrrr. Jaaa, men tredje gången gillt då!

Jag frågade lite strategiskt om fördelar med att sätta igång mig i det här stadiet jämfört med planerat snitt och då LOVADE dom att göra en hinnsprängning imorgon. Dom ville bara se om en hinnsvepning idag skullle kunna få tappen att mogna ännu bättre först.

Tack för ert stöd!

DrottGirl: spännande att höra ifrån dig när du kommer hem med bebis sen!

Fru U: hoppas att det går bra på läkarbesöket idag!

• taksi

Jag fick jättemycket mer sammandragningar direkt efter, men nu har det hunnit lugna ner sig igen.

Det är ett riktigt löfte jag har fått och det är samma läkare i tjänst imorgon som tur är, så det går liksom inte att ändra sig. Tack och lov!

Nu har vi hämtat hem dottern från magsjukan på dagis. Dom hade försökt ringa oss när vi var på förlossningen eftersom jag vill ha magsjukerapporter. MASSOR av ungar var hemma idag pga magsjuka. Förra veckan bara en, från fredag och framåt, så det verkar vara lång inkubationstid. HJÄLP!

• taksi

Kattöga: reta nu inte ödet genom att säga att ni inte kan få vinterkräks!
    Jag hoppas och tror att det är "vanlig" magsjuka som går på dagis. Än så länge tyder inget på att det är vinterkräks i alla fall.
    Vi har också haft massor av förkylnignar, men inte dottern, utan bara jag och sambon. Tre stycker dunderförkylningar i rad som sträckte sig över hela oktober månad och halva november. Innan dess har jag också varit ovanligt frisk sen jag blev gravid.

• taksi

Det är en lillebror enligt vad jag sett på ultraljuden i alla fall. Man kan ju aldrig vara hundra, men på två ul har dom sett det. Tog ju reda på det utifrån att dom rusade ut med dottern innan jag fick veta på förra förlossningen. Ska bli väldigt spännande att se vem den här bebisen som kikar ut är!

• taksi

Ja, vår tjej hade också kolik och hon var superaktiv som bebis - frustrerad till tusen fram tills hon kunde gå! Hon var också väldigt pigg och sparkade mycket i magen, men den här bebisen är faktiskt ännu värre på den fronten. Trodde knappt att det var möjligt! Längtar efter att få veta hur bebisen ser ut, hur bebisen kommer att vara, hur vi kommer att förhålla oss till bebisen, syskonens relation osv. Så spännande!

• taksi

Hahaha, 9 år tröttare, ja det är ju så sant! Jag känner mig just 9 år tröttare bara på 9 månader just när man varit gravid.

Jag är så nervös ikväll igen att det känns som om jag ska somna hela tiden. Jag har nåt sånt där konstigt att om jag är lite stressad eller nervös kan jag "somna" bara jättekort tid (som ett ögonblick) om jag hör plötsliga oväntade ljud. Häromdagen hände det även när jag plötsligt fick en stark sammandragning. Frågade min svärmor som är läkare om det där att bara somna och hon trodde att det kanske är så att jag svimmar en väldigt, väldigt kort stund när det där händer. Har liksom hänt mig alltid, så ajg är van, men nån gång för en så där 7-8 år sen kom jag på att det kanske kunde ha en medicinsk förklaring och blev lite nyfiken.

• taksi

Kattöga: jag sov faktiskt som en klubbad inatt, eller jag vaknade ju av förvärkar, foglossning, toabesök och sånt, men somnade hela tiden om och sov gott tills dottern tassade in 10 minuter innan klockan ringde. Det var så mysigt! ...och skönt att sova så klart! Så oavsett hur det går inatt känner jag mig utvilad så här i förväg.

• taksi

Ja, det hoppas jag med - om jag nu inte ska föda inatt! Nä, men jag tyckte dom var lite roliga på förlossningen som försökte ge mig hopp om att gå igång spontant nu av hinnsvepningen när det inte har funkat tidigare.

Jag har förresten i samråd med sambon bestämt mig för att säga nej till att lägga epiduralen innan dom spränger hinnorna (om jag nu inte får egna värkar innan dess) eftersom jag vill ha en chans att få ett eget etablerat värkarbete först och så lite dropp och sånt som möjligt. KÄnns skönt att ha bestämt det!

• taksi

Vi har äntligen kommit hem med bebis. Haha, vi fick övertala dom på bb att få åka hem igår kväll redan. (sängarna är ju inte anpassade för foglossare)
    Dom satte igång förlossningen vid halv tolv i tisdags och strax före nio på kvällen tittade han ut. Förlossningen var en riktig dröm för mig och varken jag eller sambon kan riktigt fatta att vi har fått vara med om en så otroligt bra förlossning tillsammans.

Det går jättebra med amningen, men han är bara vaken på nätterna hittills. Just nu kämpar sambon på stenhårt för att hålla honom vaken. Jag vill vänta med nästa amning tills bb på väg kommer hit och kan hjälpa till med taget lite.

Lillebror var rätt stor av sig och ser ut som en liten sumo trots att han tittade ut några dagar tidigare än bf. Han var 53 cm lång och 4230 g när han föddes. Fast jag gissar att han väger en så där strax under 4 nu med tanke på alla bajsblöjorna!

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning