• taksi

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Kattöga: ja, tur att jag var förberedd! Nu är det bara att jag inte har en chans att själv påverka när bebisen ska rotera ner igen. Gaaaah!

Det kändes jättestort att genrepa inför förlossningen. Inte så att jag skulle känna att jag inte ville ha det ogjort utan så klart hellre föda, men jag känner bra självförtroende inför nästa gång. Fast när dom riktiga värkarna börjar vet man ju inte. Men laddad är jag!

Vad bra att du äntligen fått tiden! Hoppas att bebisen kommer när ni är kvar där, såa tt du inte behöver oroa dig för en supersnabb förlossning på hemmaplan eller i bilen. Men du, kan dom inte hjälpa till lite på traven annars?

DrottGirl: tack för kramen, precis vad jag behöver! Ja som sagt, det värsta är ju att jag inte själv kan påverka när bebisen sjunker ner igen. Det är ju omöjligt att göra! Tappen kan man peta på så den blir mjukare men ska jag trycka ner bebisen?! Jag försökte igår morse när jag kände att den låg högt, men det funkade ju uppenbarligen inte, haha!

Vad spännande med inskrivningen och du, vi kanske föder barn samtidigt nu då? Du snittas ju på måndag och då ska jag in för nytt försök.

apan: när är det dags för dig?

Fru U: jag håller tummarna för dig inför måndag!!!

Love: jag är så glad att jag ändå sover så pass bra nu innan bebisen föds. Förra gågnen hade jag ju varit sömnlös i veckor, så jag fixade ju insomningstabletter den här vändan. Vet hur trött man blir. Hoppas att du snart ska få sova mer. Kram!

• taksi

Krickeline: det är ju samma här (ang. illamåendet och typ paniken av att tänka på snitt eller läsa om det eller ännu värre se ett), så jag hoppas att jag får en vaginal förlossning och inte blir lurad på det också. Men be aurora-bm eller läkaren som är kopplad dit att ge dig bra information om snitt när du får komma, så att du känner att du har så bra valmöjligheter som möjligt. Synd att du fick vänta så länge på din tid, men snart ska du dit ändå!

• taksi

Oj, vad spännande! Nä, man får vara lite hemlig med datum. Jag kan också vara lite sån, fast den här gången var jag så nipprig att jag var tvungen att berätta för alla istället. Så alla visste om igångsättningsförsöket igår utom svärisarna. Haha, jag var så glad att särskilt svärmor inte visste, hon är ännu nipprigare ohc jag skulle ha blivit galen om hon skulle vara nervös!

• taksi

DrottGirl: vad spännande! Håller tummarna inför måndag! Synd att inte syskon får komma, här får storasyskonen i alla fall besöka.

• taksi

apan: jag kan verkligen förstå, för jobbigt att ringa runt alla och "dementera" så här när det inte blev nåt.

• taksi

Jaha, världens falsklarm inatt, trodde att jag skulle få min spontana förlossning ändå. Men inte det! Så håll tummarna imorgon för att det går att sätta igång mig!

• taksi

Bebisen trycker fortfarande neråt. Har nästan inga sd alls idag, fast lite då och då coh dom trycker ju på. Känns mest nervöst om jag ska bli hemskickad utan att föda igen, då fattar jag inte hur ajg ska kunna ladda om! Den hrä gången visste jag ju att mina föräldrar skulle komma torsdag tills ikväll coh då har det varit väldigt lätt att tänka på annat och må gott.

• taksi

Tack, det känns så nervöst nu! Tänk om dom skickar hem oss igen, då får jag världens psykbryt! Men jag får försöka vara lite optimistisk och hoppas på att det är förlossningsdags nu. Kunde aldrig tro att jag skulle säga att jag är mer rädd för att inte få föda än för att få göra det...

• taksi

Kattöga: tack! Å, vad jag hoppas på bebis imorgon!

DrottGirl: hihi, jag håller tummarna för att vi får ett par cybertvillingar nu då imorgon! Stort lycka till med snittet imorgon, hoppas att det blir en fin upplevelse!

HaJoMi: haha, vi får väl försöka!

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning