• taksi

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Jag skriver en förlossningsberättelse i bloggen sen när jag orkar, så att dom som vill och vågar kan läsa.

• taksi

Tack för era grattis!
    Nu finns förlossningsberättelsen (så lång som den nånsin kan bli, akta ögonen! ) i bloggen.

MammaMu: skönt att du fick samma bm och snabb hjälp med kontakt hos aurora-läkaren! Vad bra att du känner dig lättad efter inskrivningen. Själv grät jag som en dåre, och samtidigt kändes det så skönt att ha delat med sig till bm. Just då var jag mer rädd för vaginal förlossning än snitt och sen växlade det under graviditetens gång. Nu känner jag mig jätteglad över all hjälp jag fick av aurora-bm och mvc-psykologen + allt stöd här på nätet. Kunde så småningom komma fram till hur jag ville att min förlossning skulle vara och hade aldrig kunnat drömma om en så bra förlossning som jag nu fick! Hoppas att du också ska få bra hjälp att komma till ett bra beslut och landa i någon sorts trygghet inför förlossningen oavsett hur den blir! Sen håller jag tummarna för att det inte finns medicinska hinder för vaginal förlossning, så att du har valmöjligheten.

• taksi

Tack Angelzezzan! Jag har ändrat nu måste ha tryckt på lite fel knappar angående kommentarerna.

• taksi

DrottGirl: grattis till Matilda!  Ser fram emot att få höra allt om förlossningen nu då, ska bli spännande att få läsa allt om snittet om du vill berätta.

HaJoMi: jag känner verkligen också så att nu har jag en helt annan syn på förlossningar när jag har den här förlossningen med mig!

MammaMu: visst är det en underbar känsla att bli tagen på allvar och faktiskt få hjälp! Håller tummarna för dig. När har man bf om man är i v. 11 då?

• taksi

Kattöga: Tack för dina fina ord!

Blev lite nervös när fostervattnet var mekfärgat, men eftersom vi hade skalpelektrod hela tiden såg jag ju hur otroligt bra han mådde i magen under hela förlossningen. Och vi hade ju hunnit med några ctg-kurvor veckan innan förlossningen också då han mådde bra, så det kändes rätt tryggt ändå. Nervöst när dom skulle dra igång droppet, men det visade ju sig snabbt att både jag och bebisen fortsatte att må bra, så då släppte jag den oron.

Förstår att du är orolig inför att ta bort cerklaget med tanke på dina tidigare raketförlossningar! Vet ju själv hur tankarna mal innan nrä det gäller olika alternativ till hur man tror att det ska fungera bäst. Hoppas att du känner att du kan landa i ett bra beslut kring förlossningen och att du i så fall får stöd från förlossningen i det beslutet!

• taksi

Angelzezzan: underbart!

Kattöga: spännande, jag håller tummarna stenhårt nu! Förstår att det känns nervöst, overkligt  och att man lätt får lite strutsbeteende - been there done that! Tänker på dig nu!

• taksi

Kattöga: GRATTIS!  Skönt att förlossningen gick bra! Hoppas att amnignen snart ska gå bättre!
    För mig har det vänt nu med amningen, och vi behöver bara ge en flaska tillägg till natten.

apan: grattis till dottern!  Är hon ledsen för att hon inte får tillräckligt med mat? Ibland blir dom ju lite sugsvaga efter snitt? Vi hade en liten skrikare som skrek, skrek, skrek och skrek tills vi började ge ersättning som amningstillägg efter vissa av målen. Kanske något att prova? Kram!

• taksi

apan: är hon nöjd efter maten då, eller skriker hon även när hon har ätit? Vi fick order om att mata varannan timme, men så var han ju så stor när han föddes. Han rasade ju i vikt innan återbesöket och skrek, skrek, skrek. Det tog en vecka innan han var i fas med ätandet från att vi började med ersättningen. Hjälper bvc er eller kan ni ringa bb för att få hjälp? Vi ringde bb när Olle var 4 dagar och kände att vi fick bra stöd och tips på telefonen. Vilken ersättning använder ni? Irma tålde inte BabySemp, så vi fick ge Nan till henne. För andra bebisar kan det ju vara tvärtom också. Hoppas att hon snart ska bli nöjd!
    Håller också med Krickeline, det är toppen med bärsjal eller en ergonomisk sele att bära omkring bebisen i. Det fungerade bra med vår 4-åring som var kolikbebis att bära (fast då hade vi inte hunnit skaffa sjal än, så man var omåttligt trött i ryggen).

• taksi

milesdavis: du ska se att det kommer att gå bra gumman! Jag hejar ju på dig och bebisen. Alla jag känner som blivit snittade har varit väldigt nöjda. En kompis fick urakut snitt och hon var ju rätt sliten efteråt, men dom andra har varit på benen väldigt fort efter sina planerade snitt.

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning