Inlägg från: teek taak |Visa alla inlägg
  • teek taak

Israel/Palestina

ressiwresseB

Vad skönt måste det vara frö dig. Svaret på din fråga hittar du.

• teek taak

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:58:08 följande:

teek taak skrev 2007-10-29 00:52:01 följande:
    Du behöver inte skriva till mig som mindre vetande. Jag menar såklart Israels folk när jag skriver det. Jag vet att judarna är en folkgrupp som tillhör judendommen.
    Oki då kan jag tala om för dig att israel är inte en folkgrupp. Och jag tycker inte de är guds folk.
  • teek taak
    bez skrev 2007-10-29 01:00:40 följande:
    teek taak skrev 2007-10-29 00:55:28 följande:
    Jag är nästan för tydlig, är säker på att de som läser är fullt förstådda med att jag personligen inte gillar tanken att låta två extrema ideologier skapa global katastrof, till led av att ni inte kan enas om tider och profeter. Det är utopi att ni kommer att finna ro med varandra, konflikten är framkallad av er själva. Det är inte MIG du ska fråga dessa saker om, du bör vända dig till dig själv och fundera om det är värt det ?
    Ärligt talat så förstår jag fortfarande inte vad du menar. Det är kanske lika bra. Nu ska jag stänka av min burk.

Godnatt bez
  • teek taak

Fula Fisken skrev 2007-10-29 01:02:07 följande:

teek taak skrev 2007-10-29 01:00:48 följande:
    Israel är ett land som tillhör Guds folk som består av israliter och judar.
    Enligt bibeln? Den tror jag inte ett dyft på.
  • teek taak

Morbid Mistress skrev 2007-10-29 19:11:09 följande:

Nu är tråden öppen igen/Moderator
    Thanks
  • teek taak

Jag tycker snöstjärna71 kommer med en jätte bra analys av läget från olika synvinklar. Mycket bra!

• teek taak
    snöstjärna71 skrev 2007-10-31 11:54:34 följande:
    Appropå solskenshistorier....www.maannews.net/en/index.php hör väl bara till reglerna för hur man ska uppföra sig i internationell politik, men jag tycker det ser lite sött ut när farbröderna är så här omtänksamma om varandra
    Visst var det det Skillnaden är dock att Olmert tänker på sitt folks bästa medan Fayyad tänker på sin ficka En eloge till Olmert måste jag ge.
  • teek taak

Det skulle vara tummen ner så klart.

Svar på tråden Israel/Palestina