Inlägg från: teek taak |Visa alla inlägg
  • teek taak

Israel/Palestina

Free spirit

Väntar på statistiken

• teek taak
    bez skrev 2007-10-28 19:01:48 följande:
    teek taak skrev 2007-10-28 18:59:45 följande:
    Du som är intelläktuell förstår nog att jag skämtade i min förtvivlan över dilemmat.
    Och du som är intellektuell också förstår nog att jag skämtade också
  • teek taak

free spirit

Jag förstod inte ditt inlägg. Kan du be någon översätta till mig?

• teek taak

Kanske bez kan göra det ändå när han är här?

• teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:12:00 följande:
    Bara ett par exemplar som jag minns (det finns säkert flera):18/1 2006 - 19 skadade Tel Aviv30/3 2006 - 4 död, bombare som låtsades vara lyftare17/4 2006 - 11 död, mer än 60 skadade, Tel Aviv29/1 2007 - 3 död, Eilat
    Vad bra. Undrar om nu Free spirit tar tillbaka sitt ord där hon skrev att de "brukar" för som jag ser det så är dte bara 3 fall under 2006 och ett sen jan 2007.
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-28 19:02:21 följande:

Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?
    Oki nu förstår jag bättre. Ja olivträden för palestinierna är lika värt en människoliv. Att rycka ur trädet från marken är som att mörda en familjmedlem för palestinier.

Anser du att det är rätt av israel att mörda palestinier, tortera dem, fängsla dem, neka dem återvända till sitt land, bomba sönder deras städer och byar, jämna deras hus med marken, klassa dem som andra klassmedborgare är humant och demokratiskt?
  • teek taak
    bez skrev 2007-10-28 19:12:52 följande:
    [Tolkassistans]NO"Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?"SVTror du verkligen Judarna gör detta för X X ? Är olivträden mer värt än människoliv ? Vad är det för mening med all bombning som pågår ? Ska de bara se på och bli sönderbombade ?
    Så gulligt av dig. Tack för översättningen.
  • teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:17:17 följande:
    teek taak.... det är enbart de som jag minns, absolut inte alla som ägde rum!!!!!!
    Oj vilket bra minne du har. Jag blir avundsjuk. VArifrån kom den listan ifrån? Har du källan?
  • teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:21:54 följande:
    Det var nyhetsartiklarna som jag sparade. och ja, jag har ett extremt ovanligt bra minne, så sluta med sarkasmer..
    Det var ingen sarkasm utan jag menade det verkligen. Eftersom det var nyhetsartiklar så vill jag att du lägger fram källan. Det är inte sakligt att inte hänvisa till källor.
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-28 19:22:54 följande:

Syns du det er rett av araberene å gi sitt liv som selvmordsbomber for å bevisst ta uskyldige liv til kvinner, menn og små barn? Skytte på befolkningen med rakketer, kaste stein og mer..????? Bare for at dei er Jøder og ik har rett til å bo i Israel og ha sitt land og leve i fred?
    Nej de försvarar inte sitt land för det handlar om judar. Det fanns judar redan innan staten etabilerats. Det handlar om att försvara sitt land och sitt folk även om självmordsbombning inte är rätt enligt mig så tror jag de använder sina kroppa som vapen istället i brist på det när israel har en högteknologiskt vapen.
Svar på tråden Israel/Palestina