Inlägg från: teek taak |Visa alla inlägg
  • teek taak

Israel/Palestina

Free Spirit skrev 2007-10-28 22:54:24 följande:

Bare til opplysning!!Eg hater ingen folk, ei heller arabere for dei er like verdifull som andre. Men er trøtt og lei av all propeganda og løgn mot det Jødiske folk som media er flinke til å spre. Så klart Araberene som bor i Israel lider, men det gjør oxo Jødene.En bør heller jobbe for fred og ik for bojkott når det gjelder begge side!!Men nu sier eg god natt og sov godt til ALLE lesere i denne tråden
    Nja du verkar inte ha följt diskussionen. Debatten handlar inte om det judiska folket. Den handlar om israels rasism, etnisk rensning och diskriminerng. Alla judar stödjer inte ockupationstaten.
  • teek taak

Bimbo Bitch skrev 2007-10-28 23:13:10 följande:

Teek Teek, jag har inte läst tråden. Men undrar är inte Israel guds folk. Det står väl i Gamla Testamentet, hur kan du då va så fylld av hat mot Guds folk.Eller du anser kanske att det inte har någon betydelse det som står i GT?
    Jag förstår inte hur du tolkade mina inlägg som om jag hatar en viss folkgrupp? Kanske bäst du läser hela tråden? För jag har inte skrivit om att jag hatar en specifik folkgrupp. Jag skrev att jag avskyr zionismen.

Jag tror inte på GT och ej heller på att israel är guds folk.
  • teek taak

Fula Fisken

Varsågod, men tänk på att du med det stödjer en stat som utövar terrorism.

• teek taak
    bez skrev 2007-10-29 00:03:36 följande:
    Asgarvar... tillåt mig. Tiden mina kära vänner är en fråga om inställning, den ändras inte bara för att andra anser det. Den avgör givetvis sättet vi lever på och kan hindra oss från den yttre frihet vi strävar efter men det går faktiskt att anpassa sig den fysiska realitet (omständigheter) som råder. Talar till båda parter som vägrar förstå.Fortsätter ni som ni gör så gör ni profetian defenitivt till en verklighet, det är inget måste men låt gå. Domedagen eller den sk. yttersta dagen kommer i sin sanna bemärkelse varken för tidigt eller för sent. Frälsaren möter vi alla då vi ska dö, om vi hamnar i himmel eller helvete kan vi nästan utesluta ur diskussionen eftersom ingen kan veta NU i realtid hur det blir med den saken. Hur som helst så är det lustigt att ni som ändå är så into it att ni tror att ni kan få slut på världen och tiden innan det ens är ment, det går inte för sig vetni. Garvar harmynta... sorry.Låt USA bråka, ni har kallat antikrist på plats så nu kan ni vara tysta. *booom* Inget personligt till någon alltså !
    Var lite intressant att läsa bez Vilken profetia och vad menar du med anti-krist?
  • teek taak

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:06:39 följande:

teek taak skrev 2007-10-29 00:00:20 följande:
    Det beror ju helt på hur man ser det.För mig är Israel Guds folk. O jag ser dom inte som några terorister.
    Självklart ser de som tror på bibeln att israel är guds folk kanske. Det är därför vi ser Bush hålla ryggen om sharon och olmert.
  • teek taak

ressiwresseB

Varför nämna mina gamla nick som jag haft under 4 år på detta forum? Jag kan inte påminna mig att jag och du hade några diskussioner innan så att du skriver att jag inte läser hela inlägg och inte svarar på några frågor.

• teek taak
    bez skrev 2007-10-29 00:19:09 följande:
    teek taak skrev 2007-10-29 00:17:56 följande:
    Din amerikanska vän är redo annytime
    Nu ska du inte låta kryptisk bez. Kom igen och förklara
  • teek taak

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:21:04 följande:

teek taak skrev 2007-10-29 00:19:29 följande:
    Ja något rätt i sitt liv måste ju också Bush göra..
    Ja han sa att han är sänd av gud och att han ska köra ett korståg.
  • teek taak

ressiwresseB

Du verkar väldigt irriterad oc haggresiv? Är det för att du vill köra censur på israel/palestina frågan? Om vi inte diskuterar det betyder ju att det palestinska folket går under. Och detta kommer inte att hända. Man ska upplysa om vad israel gör mot det palestinska folket. Den etniska rensningen som pågått i tiotals år.

• teek taak
    bez skrev 2007-10-29 00:27:27 följande:
    teek taak skrev 2007-10-29 00:23:45 följande:
    Du vet exakt vad jag menar, du vill ju detta och du kommer att få exakt vad du ber om. Det är ett faktum du inte kommer ifrån. Sorry.
    Ett faktum? Enligt vem/vad?
Svar på tråden Israel/Palestina