trollbottom skrev 2007-09-07 15:07:40 följande:
fia sthlm skrev 2007-09-07 14:55:40 följande: Jag har inte sagt att det är naturligt. Jag har sagt att man kan inte säga som du gjorde att infertilitet beror saker efter födseln och att barn inte föds infertila. Det föds infertila barn precis som att vissa blir infertila av tex. miljön. Men om du nu vill vrida och vända så gör det då. Det passar väl dig bäst så. Och det är väl för tusan jävligt enkelt att säga att vissa föds infertila, vissa blir infertila. Prova får du se hur lätt det är att säga.
Nej du skrev inte alls så, det är en efterkonstruktion.
trollbottom skrev 2007-09-07 14:43:26 följande:
FranticDu vet det kryllar av kunskap här inne *suck* För varför skulle det kunna vara så enkelt att vissa föds infertila?!
Du skrev att vissa är utan kunskap och syftade på det jag skrivit (eller?), fast det jag skrev är total korrekt?
** lågt
Och att vissa föds infertla helt enkelt, vad är så enkelt med det undrar jag fortf?
Självklart finns det folk som föds infertila, skrev jag att det inte gjorde det då ber jag om ursäkt?
Miljö kan påverka skrev jag nog, om mamma röker, eller man utsätts för miljögifter kan man tex födas med noll spermier eller utan äggstockar.
Jag skrev att infertilitet alltid beror på något, och jag gav ex på vad det kan bero på.
Och om det är medfödd infertiltet eller att man blir infertil senare i livet så beror det självklart på att något är FEL!
Att säga att det är normalt att födas utan spermier eller äggstockar är samma sak som att säga att det är normalt att födas med 3 fingrar eller 1 ben.
Det är ett handikapp.