Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Moxie skrev 2007-09-09 14:48:22 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-09 12:39:10 följande: Tja, vi andra har uppfunnit rationell vetenskaplig metod och det demokratiska samhället sedan dess, men det behöver ju inte beröra alla
    que?
    Ligger långt bak i tråden men förstod inte alls varför jag fick ett sånt svar på det jag skrev.
    Någon skrev att folk är grymmare idag  el liknande, och det lät som att människan trodde jesus levde på stenåldern, därför skrev jag som jag gjorde
  • fia sthlm
    Moxie skrev 2007-09-09 21:19:10 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-09 21:15:41 följande: Du skrev något i stil med att "Romarriket var rätt likt oss, de hade vattenklosetter och liknande". Jag ville bara påpeka att det har hänt rätt stora förändringar på idehistoriskt sätt rätt viktiga fronter sedan dess.
    ja vet inte exakt hur romariket funkade kan inte historia så väl som jag skulle vilja tyvärr
    Jag menade att det var ett modernt samhälle ialf men självklart långt ifrån sveriges demokrati.
    Alltså att samhället i stort såg ut som ett modernt samhälle idag med hur folk levde sitt privatliv.
    Man väntade inte med sex tills man gift sig då heller antar jag? det fanns prostituation, och det måste väl funnits homosexuella på den tiden med eftersom det alltid funnits.
  • fia sthlm

såg någon bild i en vetenskapstidning hur dom trodde att jesus kan ha sett ut, han såg inte nordisk ut direkt
    Mörkt hår halvmörk hy och kortklippt skägg.

• fia sthlm
    Gabriella S skrev 2007-09-09 22:06:32 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 21:42:03 följande: Nä. Då hade han inte kunnat trollbinda massorna på det sättet. Han måste ha varit vacker och respektingivande och haft en enorm karisma. I annat fall, så sätter man inte sådana spår i två årtusenden framåt.
    Jag tror oxå han måste varit vacker om han var guds son, han var ju nästintill fullkomlig, så då borde han rimligtvis varit det på utsida med, men det är vad jag tror bara
  • fia sthlm
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-10 07:09:37 följande:
    Jomen det är ju därför folk är otrogna. För att alla är likadana."Men Greta, varför står du i dörren och gråter... och om du står där, vem fan har jag sex med nu!?" ;)
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-10 03:05:48 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:55:05 följande: Nä, det är inte Disneys isshow och tacka för det. Åker då hellre på pride och lär ungen respekt och kärlek till sina medmänniskor än att lära ungen fastna i kommersiellt fjask. Fast nu tänker du på paraden och eftersom det är en liten del av hela festivalen kanske du ska vara tyst om du nu inte har kunskap om festivalen i sig. Och det förekommer kläder som visar alldeles för mycket i vardagen med. Det är bara att gå ut på stan. Titta dig omkring och du tappar snabbt räkningen på hur många arslen du sett och tuttar med för den delen. Hångel är väl inte speciellt konstigt, ungen lär ju få se mig och karln hångla och som sagt sex visas då mer på tv än man ser på pride. Oh, du säg till om du ska med på en festival eller parad så kan jag åka dit och visa mitt barn lite avarter *dhö*
    håller med dig om att det måste va värre att glo på tv än att se på pride, tror inte folk har mer sex på pridefestivaler än på tex hultsfred för den delen.
    Fast jag vet inte hur lämpligt det är för små barn att gå på något av dom?
    Har aldrig varit och sett pridetåget så jag kan inte riktigt uttala mig, men det jag hört om hur folk ser ut låter inte speciellt barnvänligt faktiskt.

Vart menar du att man ser tuttar och rumpor i vardagen hela tiden?
    trollbottom skrev 2007-09-10 03:17:02 följande:
    Ta reda på saker, fakta och lära känna tex. människor man har fördomar emot. Just bara för att bryta fördomarna. Och jag kommer lära mitt barn att hålla sig undan från fundamentalistiska kristna
    Du är medveten om att du sa emot dig själv här va
    Du säger att man inte ska ha fördommar men har precis lika många själv verkar det som, och du ska dessutom lära dina barn att ha fördommar?
    Sen kan du ju tycka dig ha rätt till det, men du är medveten om att alla kristna inte tänker och tycker exakt samma sak va?
  • fia sthlm
    Shadilly skrev 2007-09-10 07:38:07 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-10 07:34:09 följande: Det är väl uppenbart att Trollbottom känner till att inte alla kristna tycker likadant, eftersom hon specificerar att hon ska låta dem förskonas från fundamentalister. Vilka fördomar är det du menar att hon har uttalat?
    Om man skriver att man ska lära känna folk man har fördommar emot, lära känna dom och sedan i meningen skriver att hon ska hålla sina barn borta ifrån fundamentaiska kristna (som man själv har fördommar emot) så har man väl sagt emot sig själv litegrann?

Många i tråden verkar ha fördommar mot andra och då menar jag inte bara dom som man menar är fundisar.
    Det tycker jag framgått väldigt tydligen hela tråden igenom.

trollbottom skrev 2007-09-10 03:17:02 följande:
    Ta reda på saker, fakta och lära känna tex. människor man har fördomar emot. Just bara för att bryta fördomarna. Och jag kommer lära mitt barn att hålla sig undan från fundamentalistiska kristna
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-10 07:38:31 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-10 07:34:09 följande: Äh, jag var gick i paraden i år, första gången polysar var med. Det var inte värre än de där lokala brasilianska varianterna som vissa förorter har ibland. Det enda som var sorgligt var att enstaka individer var tvärfulla, men det kommer man nog inte ifrån. I övrigt var det verkligen inte så läskigt som viJag menade att skriva fundisar inte att hon har fördommar mot kristna skl eftersom hon själv är kristen 

ssa vill få det till.Och mig veterligen är Trollbottom själv kristen!? ;)
    Har inte varit på någon brasiliansk parad heller iofs ingen som inte varit i sverige

Det jag "hört"? är att folk står med piskor m.m halvnakna, jag tycker inte det är lämpligt för små barn att se på varken på tv eller live.
    Jag tycker inte ens big brother är bra för tonåringar att titta på lixom
    Sen spelar det ingen roll om dom är homosexuella är hetero.
    Alltså olämplighetsgraden består inte i att dom är homosexuella.
  • fia sthlm

sen menade jag inte att skriva kristna utan kristna fundisar eftersom trollbottom är kristen själv

• fia sthlm
    Shadilly skrev 2007-09-10 08:28:29 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-10 08:19:56 följande: På vilket sätt menar du att fundamentalister av någon religion skulle vara oumbärliga för ett barn? Bara för att hon inte utsätter sina barn för fundamentalistiskt inflytande betyder det ju inte att hon inte kommer uppmuntra dem att ta kontakt med fundamentalister för att bilda sig en uppfattning när barnen är stora nog för att förstå. Angående vad du har "hört" om Pride-paraden så kan jag rekommendera dig att faktiskt se en. Den är inte värre att glo på än de i kristna kretsar så populära simtävlingarna.
    Nej jag tror iofs det finns många personer som inte är oumbärliga för ett barn att träffa.
    Men genom att hålla barn borta ifrån saker som man själv har fördommar emot (så länge det inte är förknippat med livsfara typ) så lär man väl barnen att ha samma fördommar själva och inte skaffa sig en egen åsikt?
    Barn gör inte som man säger, dom gör som man gör.

Jag hade faktiskt planerat kolla på paraden i år men var tyvärr bortrest igen.
    För jag är tvärt emot vad ni kanske tror? en person som alltid vill bilda mig en egen uppfattning om människor och saker.
    Det är så jag är uppfostrad trots en kristen förälder

Har aldrig varit på en simtävling visste inte det var vanligt i kristna kretsar?
    Men man lär sig något nytt varje dag och speciellt inne på fl.
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-10 08:25:51 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-10 08:19:56 följande: Jag menade dem i Sverige då förstås. Mycket naket och rumpviftande där också. Är det också olämpligt för barn?
    Vet inte, kanske lite?
    Men så länge det inte är bara bröst, rumpor kombinerat med sexulla gester så skulle jag inte kalla det olämpligt.
    Ja menar att saker kan ju vara olämpliga i fel sammanhang.
    Att se sin mammas nakna bröst hemma är ju inte riktigt samma sak?

Jag ska som sagt kika på pridetåget nästa år har jag tänkt, får se till och vara hemma bara.
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-10 15:40:04 följande:
    "Man ska inte bli så tolerant att man tolererar intolerans." Det sa en mycket klok man åt mig idag.
    Jo det har du nog rätt i
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?