Shadilly skrev 2007-09-10 08:28:29 följande:
fia sthlm skrev 2007-09-10 08:19:56 följande: På vilket sätt menar du att fundamentalister av någon religion skulle vara oumbärliga för ett barn? Bara för att hon inte utsätter sina barn för fundamentalistiskt inflytande betyder det ju inte att hon inte kommer uppmuntra dem att ta kontakt med fundamentalister för att bilda sig en uppfattning när barnen är stora nog för att förstå. Angående vad du har "hört" om Pride-paraden så kan jag rekommendera dig att faktiskt se en. Den är inte värre att glo på än de i kristna kretsar så populära simtävlingarna.
Nej jag tror iofs det finns många personer som inte är oumbärliga för ett barn att träffa.
Men genom att hålla barn borta ifrån saker som man själv har fördommar emot (så länge det inte är förknippat med livsfara typ) så lär man väl barnen att ha samma fördommar själva och inte skaffa sig en egen åsikt?
Barn gör inte som man säger, dom gör som man gör.
Jag hade faktiskt planerat kolla på paraden i år men var tyvärr bortrest igen.
För jag är tvärt emot vad ni kanske tror? en person som alltid vill bilda mig en egen uppfattning om människor och saker.
Det är så jag är uppfostrad trots en kristen förälder
Har aldrig varit på en simtävling visste inte det var vanligt i kristna kretsar?
Men man lär sig något nytt varje dag och speciellt inne på fl.
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-10 08:25:51 följande:
fia sthlm skrev 2007-09-10 08:19:56 följande: Jag menade dem i Sverige då förstås. Mycket naket och rumpviftande där också. Är det också olämpligt för barn?
Vet inte, kanske lite?
Men så länge det inte är bara bröst, rumpor kombinerat med sexulla gester så skulle jag inte kalla det olämpligt.
Ja menar att saker kan ju vara olämpliga i fel sammanhang.
Att se sin mammas nakna bröst hemma är ju inte riktigt samma sak?
Jag ska som sagt kika på pridetåget nästa år har jag tänkt, får se till och vara hemma bara.