Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Vet inte om någon skrivit att homosexuella inte kan skaffa barn med varandra?
    Men dom kan inte skaffa barn där båda är biologiska föräldrar till samma barn av uppenbara skäl.

• fia sthlm
    Ahdela skrev 2007-09-07 19:12:53 följande:
    Fia sthlmOch bara för att man inte är två BIOLOGISKA föräldrar så skall man inte FÅ skaffa barn?
    Jovisst får man det.
    Du får gärna sluta lägga in egna ideer om vad du tror att jag tycker i det jag skriver 
  • fia sthlm
    Ahdela skrev 2007-09-07 19:30:33 följande:
    fia sthlm, det var INTE dig jag syftade på :o)
    ok, bra
  • fia sthlm
    Dorian
    Klistrar in min fråga.

Vart i stan går du då
    Brukar ofta vara på söder mest dagtid nu för tiden, förr var jag ofta ute på söder runt medis aldrig sett någon i kjol där?

Vi hänger tydligen på samma ställe i stan men vart på söder brukar män gå runt i kjol.
    Jag är mest runt skanstull medis slussen?
  • fia sthlm
    Moxie skrev 2007-09-08 11:17:09 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-06 19:56:58 följande: ...du menade säkert att skriva "angående att delta i hedniska sexualriter". Eller möjligtvis "att prostituera sig i templet". Om vi nu ska vara Bibeltrogna.
    har aldrig läst just att det är fel att vara tempelprostituerad eller delta i hedniska sexriter, men det kanske står någonstans.

Läst att sex mellan 2 av samma kön är onaturligt (som det står i bibeln) och det borde väl rimligtvis betyda att det är fel med samkönat sex då (enligt bibeln) i vilket samband man än utför det?
  • fia sthlm

Obs jag citerar vad som står om det i bibeln ovanför, citerar inte mina egna tankar alltså.

• fia sthlm
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-08 11:34:51 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-08 08:01:07 följande: Som sagt, det är mest kvälls- nattetid de kommer fram. Vampire lounge, Grottan, sådana litet mindre flashiga hak. Men jag kan meddela när det är Tech Noir eller liknande nästa gång, så får du se folk av alla de slag om du tar dig till Slussen. ;)
    tror det är där min kompis syrra hänger men aldrig gått förbi där
  • fia sthlm
    Kalle17 skrev 2007-09-09 12:32:13 följande:
    Jo jag vet men det var en hyptetisk fråga och ett inlägg i den här för övrigt absurda debatten. Har vi verkligen inget bättre för oss??? Bibeln skrevs för läääääääääänge sedan och då var det värsta folk kunde göra att mörda eller ligga med någon av samma kön.Människan har utvecklats mycket sedan bibeln skrevs. Människan har kommit på mycket värre saker att göra än att "bara" mörda någon eller ligga med fel kön.Vad? Tja slå på nyheterna!Det är MIN fasta tro och övertygelse att Gud har utvecklats under dessa tider och att skulle Jesus komma åter idag så kommer han inte neka ett homosexuellt par att komma till honom. Hans budskap var faktiskt kärlek. (ja ja ja jag vet..)Skulle bibeln skrivas idag så tror jag att det stycket skulle vara borta och ersatt med du skall inte vara terorist eller du skall inte ha sex med barn.Eller någonting annat som faktiskt gäller idag.Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att gud är mera upprörd över alla krig som startas i hans namn, alla falska profeter som hjärntvättar och lurar sina följeslagare Waco, siecntologerna, livets ord med flera än att Jonas och Mark har sex med varandra (det var dom jag kunde komma på så här rakt av)Och jag avslutar som vanligt med att min gud är en god gud!Lev väl och må gott!
    Ville bara inflika att jesus faktiskt levde i ett väldigt modert samhälle ändå det tänker man inte alltid på.
    I romariket som härskade då levde man inte så mycket annorlunda än vad man gör idag dom hade ju tom rinnande vatten och inomhustoaletter (har jag för mig?)
    Största skillnaden är väl att dom varken hade tv eller internet

Folk krigade då kanske mer än nu? mördade varandra då lixom nu och jag tror inte att folk var mer grymma då än nu?
    Bara att dom använder andra metoder att vara grymma på.
    Hur grymt är det tex inte att låta folk bli uppätna av lejon på en amfiteater eller att offra sina egna barn till avgudar?
  • fia sthlm

mindre grymma då än nu skulle det stå..

• fia sthlm

Har vi förresten inte mer genetisk likhet med grisar eller möss har jag för mig?
    Eller var det så att organen påminner mest om våra kanske..hmm minns inte.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?