Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Ahdela skrev 2007-09-05 18:56:23 följande:
    man är inte homosexuell till olika grader eller nivåer lika lite som man kan dte som heterosexuell.OM man kan gilla både och så är man bisexuell :o)
    Men i länken uppfattar jag att det står precis tvärt om?
    Att det finns massa olika nivåer på sexuallitet?
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-05 18:57:49 följande:
    fiaDu måste göra skillnad på att vara transexuell och på att vara transvestit. Det är skillnadAnser du att heterosexuella är heteros i olika nivåer, grader? Och varför skulle man ens orka bry sig i sådana fall i vilken nivå, grad man tillhör. Det är ju föga intressant?!
    ok vad är skillnaden, jag vet inte hur det skiljer sig åt?

Nej det är kanske inte så intressant men nu verkar det ju vara så att homosexuellitet kan vara olika grader och ni sa att det inte var så.

Det finns ju hetero som lever i öppna förhållanden osv som dorian tex  det kan ju oxå ses som en sorts läggning kan tänkas?
  • fia sthlm
    Eftersom transperson är just en paraplyterm är det viktigt att veta att det finns många olika sätt att vara transperson på. Det finns många olika begrepp och definitioner och därmed är även livssituationer och problematik olika. De begrepp som är de mer kända och som här tas upp är transsexuell, intersexuell, transvestit, transgenderist/ transgendered och drag- Queen/King.
    Transpersoner kan vara antingen homo-, bi- eller heterosexuella. De kan antingen betrakta sin sexualitet utifrån det kön de upplever sig ha eller utifrån det kön samhället anser de har.

Är alla transexuella likadana alltså det finns inte olika nivåer inom det spektrat?
  • fia sthlm
    qenzo skrev 2007-09-05 19:05:00 följande:
    De skiter i vilket, eftersom du tillhör en icke normal mall.Jag frågade min pappa idag, för första gången, vad han tyckte om att jag faktiskt förlovat mig med en tjej. Och hans svar hyser massor av respekt (pappa är homofob) och kärlek."Jag bryr mig inte om vem du blir kär i, eller vad du kan tänkas syssla med i sängen. Du är min dotter och det kan inte förändras.Jag tycker **** verkar vara en trevlig en, och hon har fått dig att må bättre.Och vad kan jag göra åt saken? Du gör dina val, jag gör mina *följt av ett nervöst skratt*"Och när min pappa, som är ett praktexempel på homofobi kan sänka garden... varför ska det vara så svårt för andra, som uttryckligen säger att de inte har ngt emot homosexuella, att visa oss respekt med?
    Är väl underbart att din pappa känner så.
    Men varför kallar du honom homofob?
    Som jag förstått det av tråden så är man homofob om man inte tycker homosexuellitet är lika normalt eller dylikt?
  • fia sthlm

Det är skillnad på varianter och nivåer. -Ok så nivån på tråden är sån alltså att man vill missuppfatta allt in i minsta detalj, det hade jag iofs redan listat ut

• fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-05 19:11:34 följande:
    fiaOch varför skulle det i sådana fall bara finnas grader, nivåer för homosexuella? I sådana fall är det ju lika för heterosexuella, bisexuella, transexuella. Man är helt enkelt. Varför ens orka bry sig i nivåer?
    ja har aldrig skrivit att det inte finns nivåer för heterosexuella.
    Att jag fortsatt skriva om det är ju för att du bland annat iq-förklarat mig när jag menat att det finns olika nivåer (läs varianter) på homosexuallitet och sexuallitet??
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-05 19:21:15 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 19:15:58 följande: Gör skillnad på sak och sak. Nivå och variant är inte samma sak. Och jo, det finns varianter på sexualitet. Det är ett korrekt påstående. Och IQ-förklarad eller inte det är frågan *S*
    ja men det visade ju sig att det var som jag sa bara att du missuppfattade vad jag skrev och märkte ord *S*
  • fia sthlm
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 19:14:34 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 19:09:23 följande: För att vara litet elak ett ögonblick, om alla andra förstår varandra och en person känner sig missförstådd trots idoga förklaringar, är det flertalet som inte förstår, eller den enskilde som inte förklarar väl?Hur troligt är det att en tråd full med queer-människor, bildade människor med kontakter i hbt-världen och allmänt kunniga alla skulle missförstå vad du skriver, om det berodde på något annat än texterna de läser?Som jag brukar säga till tjejer som klagar över konstant kraschade/usla relationer - det finns bara en gemensam nämnare.
    ja men det är rätt uppebart att ni missförstått mig delvis och då har det inte berott bara på grammatikfel
    Tycker många har missförstått flera andra skl homofober här i tråden med så kanske talar vi olika språk?
    Eller så är det så att ni är så irriterade över att vi tycker annorlunda så att irritationen gör att ni tolkar in saker i det vi skriver?

Sen vet ni med största säkert mer om hbt folk än jag, men man kan ha olika uppfattning för det, eller teorier kallar jag det.

Strunt samma, jag har inget emot homosexuella och skulle inte kasta ut min unge om den en dag kom hem och sa att hon var homosexuell utan skulle älska henne lika mycket för det.
    Sen tror jag det finns en eller många anledningen till att man blir homosexuell, ungefär som att vissa blir vänsterhänta vilket inte heller följer "normen"
    Jag tror inte att det är något man väljer att vara heller, bara så alla vet så det inte råder några missförstånd menar jag 

Trevlig kväll alles nu drar jag mig ur den här disskusionen
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-06 12:28:06 följande:
    stina84 skrev 2007-09-06 11:14:53 följande: Stenar du den otrogne? Hugger du handen av tjuven? Håller du dig undan när du har mens då du är oren då? Tror du att danssjuka människor är fyllda av onda andar?Det finns mer och det vet både du och jag. Tänker dock inte använda bibelcitat eftersom jag inte vill missbruka bibeln. Men för bövelen, vi lever nu, 2007. Den skrevs inte igår, den skrevs inte med samma kunskap i ryggen som vi har idag.Vilken av skapelseberättelsena går du efter, du vet väl att det finns flera? Vad som är naturligt, hur kan du utgå från bibeln? Gamla testamentet eller nya? Ser du motsägelserna i bibeln? På ett ställe ska du slåss på nästa vända kinden till... Vad följer du?
    Kan inte hålla mig borta

Har för mig att du skrivit att du är kristen, då vet du säkert varför man inte som kristen följer det gamla testamentet där det du rabblar upp ovan finns med?
    Jesus införde ju nya lagar så att säga, alltså gäller inte alla dom gamla lagarna och förhållningsreglerna.
    Ang skapelseberättelserna så motsäger väl inte dom varandra om jag inte missat nått?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?