tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Dorian Ertymexx skrev 2007-11-19 19:23:53 följande:
bebbe made in italy skrev 2007-11-19 11:18:44 följande:
Nu blandar du ihop bibeln och koranen. Allah sade till Mohammed vad som skulle stå i Koranen. Bibeln är en samling berättelser som anses ha baserats på vissa av lärjungarnas tolkningar av det som skett. Om en person skulle skrivit hela NT skulle gud framstå som MILT sagt förvirrad, då den motsäger sig själv på många punkter. Tex nämns det i ett evangelium att Judas hängde sig, i en annan att han köpte mark för silverpengarna och snubblade på en sten på sin åker och sprack mitt itu. Han kan inte gärna gjort både och.
Fast jag tycker att de där små skillnaderna mellan evangelierna gör det mera verkligt och trovärdigt. Man får tänka på, att berättelserna inte skrevs ner direkt, utan att minnet har spelat små spratt - vilket är normalt. Nu blandar du ihop bibeln och koranen. Allah sade till Mohammed vad som skulle stå i Koranen. Bibeln är en samling berättelser som anses ha baserats på vissa av lärjungarnas tolkningar av det som skett. Om en person skulle skrivit hela NT skulle gud framstå som MILT sagt förvirrad, då den motsäger sig själv på många punkter. Tex nämns det i ett evangelium att Judas hängde sig, i en annan att han köpte mark för silverpengarna och snubblade på en sten på sin åker och sprack mitt itu. Han kan inte gärna gjort både och.
Hade alla evangelierna sagt EXAKT samma sak, så hade det MERA verkat som att det var några som satt tillsammans och kokade ihop hela historien... Skulle de ha hittat på berättelserna, så skulle de ju ha varit extremt noggranna med att jämföra så att det inte blev några skillnader som någon kunde anmärka på, eller hur..?