Millis1981 skrev 2007-11-12 15:46:32 följande:
Gabriella S skrev 2007-11-12 12:40:46 följande:
Det skulle vara lättare att diskutera med nån som har självinsikt. (tänker man självständigt så går man inte efter en bok som människor skrev för flera tusen år sen)Vad är det som är skillnaden mellan hetro och homokärlek som gör att homosexualitet borde förbjudas?
Nu är saken den, att jag har både en naturvetenskaplig och en humanistisk skolning, och oavsett vilka glasögon jag har på så är det lika uppenbart att homosexualitet är fel. D.v.s. även om jag "bara" går till naturen, Darwin och utvecklingsläran, så är det helt uppenbart att sexualiteten har utvecklats för att en man och en kvinna ska bli kära i varandra, ha sex, få barn, och tillsammans sörja för barnen tills de är stora och kan klara sig själva.
Det här är självklart i alla kulturer i hela världen, alltså även dom som har en annan religion (judar, muslimer, hinduer, buddhister eller vad du vill) OCH för helt ateistiska samhällen som det Gamla Sovjet, Nazityskland och det nuvarande Kina.
Det är alltså inget som du kan "skylla" kristendomen eller Bibeln för.
(I övrigt får du läsa tråden, för vi har redan varit igenom det här med Bibelcitat o.s.v.)